Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Stratejik Planlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7104 7 Stratejik Planlama 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Derste Stratejik Planlama Süreci ve Unsurları’na dair temel kavramlar anlatıldıktan sonra   stratejik analiz, misyon,vizyon, amaç ve hedeflerin belirlenmesi, yeni stratejilerin geliştirilmesi uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Çeşitli kampanya uygulamalarıyla konuların pekiştirilmesi sağlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 3C-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 3C-08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Stratejik Yönetim, Hayri Ülgen- Kadri Mirze.

Temel Kaynaklar

Stratejik planlama (İ. Hakkı Düger- Ali Akdemir)

Akıllı Güç (Sait Yılmaz)

Güç ve İkna sanatı Stratejik İletişim (Rıza Güler)

Stratejik yönetim (Tahir Akgemci)

İnsan Mühendisliği (Nüvit Osmay)

Sibernetik (Ayhan Songar)


 

Diğer Kaynaklar  

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Stratejik Yönetim Kavramı Sözlü anlatım
2. Hafta Stratejik Planlamanın Kavramsal Çerçevesi, Tarihsel Gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Stratejik Planlamanın Önemi, Yararları ve Diğer Planlardan Ayrılan Özellikleri Sözlü anlatım
4. Hafta Misyon ve Vizyon Kavramları Sözlü anlatım
5. Hafta Stratejilerin Uygulanması Sözlü anlatım
6. Hafta Strateji Analizi ve Seçimi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Uygulama Stratejileri: Yönetim ve Operasyon Sorunları Sözlü anlatım
9. Hafta SWOT Analizi Sözlü anlatım
10. Hafta SWOT Analizi, Stratejik Plan Sözlü anlatım
11. Hafta Uygulama Stratejileri: Pazarlama, Finans / Muhasebe, Ar-Ge ve MIS Sorunları Sözlü anlatım
12. Hafta Uygulama Stratejileri: Pazarlama, Finans / Muhasebe, Ar-Ge ve MIS Sorunları Sözlü anlatım
13. Hafta İş Ahlakı / Sosyal Sorumluluk / Çevresel Sürdürülebilirlik Sözlü anlatım
14. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Stratejik Planlama kavramı üzerine teorik bilgilerini tekrarlayabilecek, gözden geçirebilecek
ÖÇ-2Teorik bilgilerini uygulamada kullanabilecek,
ÖÇ-3Teorik bilgileri doğrultusunda halkla ilişkiler kampanyaları tasarlayabilecek, planlayabilecek, organize edebilecek
ÖÇ-4Yaratılan halkla ilişkiler kampanyasını tartışabilecek, değerlendirebilecek
ÖÇ-5Oluşturulan halkla ilişkiler kampanyasını pratik edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5