İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim ve araçlarının gelişimi konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır. İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır. Aynı zamanda günümüzde kullanılan araçların doğru kullanım, yürütüm, içerik oluşumu ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilecektir. Yeni ve sosyal medya da reklam, pazarlama, halkla ilişkiler, veri madenciliği, içerik oluşturma, internette marka iletişimi ile yeni ve sosyal medya yönetimi, günümüz örnekleriyle aktarılacaktır.
Dersin amacı, gelişen dünyanın özellikle düşüncede ve teknolojide durmadan çağ atlaması, ulusların birbirleriyle ilişkilerinin sınırlarını kaldıracak düzeye gelmiştir. Burada en önemli görev gelişen medyaya düşmektedir. Bu ders, öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam, modern pazarlama v.b alanlarında küreselleşme ve yeni medyayı bir bütün olarak anlamaları için çerçeveler sunmaktadır.
Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılmaktadır. Her ders saatinde powerpoint ile konular işlenmektedir.
Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları, 2005.
- Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları, 2001.
- Binark, M. ve Diğerleri. Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook:”görülüyorum öyleyse varım”. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2009.
- Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publication, 2006.
- Innis, H. A. Empire and Communications. Toronto: Press Porcepic, 1986.
- Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.
- Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications, 2006.
- Dizard, W. Old Media New Media. United States: Longman, 1999.
- Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim Tarihine Bakış
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kuramlarla Toplum ve İletişim
Sözlü anlatım
4. Hafta
İletişim Olgusu, Tanımı ve Süreci
Sözlü anlatım
5. Hafta
Teknoloji ve İletişim
Sözlü anlatım
6. Hafta
Türkiye’de Medya Tarihi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Yeni Medya’nın dünü, bugünü ve Yarını
Sözlü anlatım
9. Hafta
Web.1.0, 2.0, 3.0 gelecek Web 4.0 ve iletişim araçları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Web 3.0 ve Web 4.0 da Dijital PR, Reklam ve Pazarlama
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sosyal Medya Yönetimi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Dijital Medya Planlama
Sözlü anlatım
13. Hafta
Deneyimsel Pazarlama, e-WOMM, Veri Madenciliği
Sözlü anlatım
14. Hafta
İnternette Marka Olmak
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak öğrenecektir.
ÖÇ-2
İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci değerlendirebilecektir
ÖÇ-3
İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla öğrenecektir
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir
ÖÇ-5
Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilecektir
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.