Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni Medya

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8101 8 Yeni Medya 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı

İletişim Sanatları öğrencilerinin iletişim ve araçlarının gelişimi konusunda kuramsal bilgilerle öğretimi amaçlanmaktadır. İletişim sürecinin değişmez parçası olan iletişim araçlarının hem tarihsel hem de teknolojik gelişimleriyle öğrencilere aktarılması sonucunda öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır.    Aynı zamanda günümüzde kullanılan araçların doğru kullanım, yürütüm, içerik oluşumu ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilecektir. Yeni ve sosyal medya da reklam, pazarlama, halkla ilişkiler, veri madenciliği, içerik oluşturma, internette marka iletişimi ile yeni ve sosyal medya yönetimi, günümüz örnekleriyle aktarılacaktır.
Dersin amacı, gelişen dünyanın özellikle düşüncede ve teknolojide durmadan çağ atlaması, ulusların birbirleriyle ilişkilerinin sınırlarını kaldıracak düzeye gelmiştir. Burada en önemli görev gelişen medyaya düşmektedir. Bu ders, öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam, modern pazarlama v.b alanlarında küreselleşme ve yeni medyayı bir bütün olarak anlamaları için çerçeveler sunmaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Ceren Bilgici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 3B-12/14/16
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 3B-12/14/16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılmaktadır. Her ders saatinde powerpoint ile konular işlenmektedir.
Temel Kaynaklar

-Crowley- Heyer,David-Paul. İletişim Tarihi/Teknoloji-Kültür-Toplum. Ankara:Siyasal,2011

-Yaylagül,Levent. Kitle İletişim Kuramları. Ankara:Dipnot,2010

Çağlak,Engin (Editör/Derleme). Bu Toprakların İletişim Tarihi.Ankara:Nobel,2016

-Oskay,Ünsal.İletişimin ABC’si. İstanbul:Der,1997

-Oskay,Ünsal. Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri-Kuramsal Bir Yaklaşım. İst:Der,1993

-Uğurlu,Saadet. Multidisipliner İletişim. İstanbul:Beta,2016

-Uğurlu,Saadet(Editör/derleme) Günümüz ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. İst.Beta,2015

- Stevenson,Nick. Medya Kültürü. Ankara:ütopya,2008

-S.U. Ders Notları

 
Diğer Kaynaklar  - Eren, Erol. Stratejik Yönetim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2004.

- Uzun,Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar.Ankara:Dipnot,2011

-Kotler, Philip. Pazarlama 3.0. İstanbul:SinpasYayın.2010

Alemdar, K. and Erdoğan, İ. Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları, 2005.

- Atabek, Ümit. İletişim ve Teknoloji Yeni Olanaklar – Yeni Sorunlar. Ankara: Seçkin Yayınları, 2001.

- Binark, M. ve Diğerleri. Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook:”görülüyorum öyleyse varım”. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2009.

- Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publication, 2006.

- Innis, H. A. Empire and Communications. Toronto: Press Porcepic, 1986.

- Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.

- Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications, 2006.

- Dizard, W. Old Media New Media. United States: Longman, 1999.

- Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim Tarihine Bakış Sözlü anlatım
3. Hafta Kuramlarla Toplum ve İletişim Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim Olgusu, Tanımı ve Süreci Sözlü anlatım
5. Hafta Teknoloji ve İletişim Sözlü anlatım
6. Hafta Türkiye’de Medya Tarihi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Yeni Medya’nın dünü, bugünü ve Yarını Sözlü anlatım
9. Hafta Web.1.0, 2.0, 3.0 gelecek Web 4.0 ve iletişim araçları Sözlü anlatım
10. Hafta Web 3.0 ve Web 4.0 da Dijital PR, Reklam ve Pazarlama Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal Medya Yönetimi Sözlü anlatım
12. Hafta Dijital Medya Planlama Sözlü anlatım
13. Hafta Deneyimsel Pazarlama, e-WOMM, Veri Madenciliği Sözlü anlatım
14. Hafta İnternette Marka Olmak Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak öğrenecektir.
ÖÇ-2İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayacak ve kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak değişen süreci değerlendirebilecektir
ÖÇ-3İletişim sürecinin nasıl gerçekleşeceğini modeller vasıtasıyla öğrenecektir
ÖÇ-4Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir
ÖÇ-5Yeni medyayı tanımlayabilecek ve yeni medya kullanımları üzerine projeler üretebilecektir
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5