Bu derste öğrenciler reklam ve halkla ilişkiler ajanslarındaki organizasyon yapısını, yönetim sürecini, iş bölümlerini, görev ve sorumluluklarını öğreneceklerdir. Global ve yerel ajans yapıları bu dersin temel öğrenim çıktıları arasında yer almaktadır.
Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007. Işıl Karpat Aktuğlu, Ayşen Temel Eğinli
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders İçeriğinin Anlatılması
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Ajans Türleri ve İşlevleri
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Reklam Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Reklam Ajanslarında Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Reklam Ajanslarında Brief ve Debrief Süreçleri
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Konuk Konuşmacı – Müşteri Temsilcisi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Reklam Ajanslarında Kreatif Ekip Yapısı ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Konuk Konuşmacı - Reklam Yazarı
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Konuk Konuşmacı - Art Direktör ve Motion Tasarımcı
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Sosyal Medya Ajansı Yapı ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Dijital Tasarım Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Halkla İlişkiler Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Konuk Konuşmacı – Halkla İlişkiler Ajans Başkanı
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Medya Planlama Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri belirleyecek.
ÖÇ-2
Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında pratik edebilecek
ÖÇ-3
Kurumsal sosyal sorumluluk düzeyinde oluşturulan stratejilerin taslaklarını hazırlayabilecek
ÖÇ-4
Belirlenen stratejileri uygulayabilecek
ÖÇ-5
Etkinlik sonuçlarını rapor edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.