Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer VI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8103 8 Seminer VI 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciler reklam ve halkla ilişkiler ajanslarındaki organizasyon yapısını, yönetim sürecini, iş bölümlerini, görev ve sorumluluklarını öğreneceklerdir. Global ve yerel ajans yapıları bu dersin temel öğrenim çıktıları arasında yer almaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Özgür Kalem
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-11-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım ve Konuk Katılım
Temel Kaynaklar  Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007.  Işıl Karpat Aktuğlu, Ayşen Temel Eğinli
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders İçeriğinin Anlatılması Sözlü Anlatım
2. Hafta Ajans Türleri ve İşlevleri Sözlü Anlatım
3. Hafta Reklam Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
4. Hafta Reklam Ajanslarında Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
5. Hafta Reklam Ajanslarında Brief ve Debrief Süreçleri Sözlü Anlatım
6. Hafta Konuk Konuşmacı – Müşteri Temsilcisi Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklam Ajanslarında Kreatif Ekip Yapısı ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
9. Hafta Konuk Konuşmacı - Reklam Yazarı Sözlü Anlatım
10. Hafta Konuk Konuşmacı - Art Direktör ve Motion Tasarımcı Sözlü Anlatım
11. Hafta Sosyal Medya Ajansı Yapı ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
12. Hafta Dijital Tasarım Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
13. Hafta Halkla İlişkiler Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
14. Hafta Konuk Konuşmacı – Halkla İlişkiler Ajans Başkanı Sözlü Anlatım
15. Hafta Medya Planlama Ajansı Yapısı ve Fonksiyonları Sözlü Anlatım
16. Hafta Genel Tekrar Sözlü Anlatım
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri belirleyecek.
ÖÇ-2Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında pratik edebilecek
ÖÇ-3Kurumsal sosyal sorumluluk düzeyinde oluşturulan stratejilerin taslaklarını hazırlayabilecek
ÖÇ-4Belirlenen stratejileri uygulayabilecek
ÖÇ-5Etkinlik sonuçlarını rapor edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5