Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İşletme Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN8104 8 İşletme Yönetimi 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
İşletme yönetimi ve yöneticilere ilişkin temel kavramlar, işletme organizasyonu, yönetim fonksiyonları, işletmelerdeki departmanların işleyişleri, etik ve kanuni yükümlülükleri, işyeri iletişimi, işletme yönetiminin iç ve dış çevreyle ilişkisi vb. konular irdelenerek öğrencilerin işletme yönetimi hakkında genel bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, ZA-1
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, ZA-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar - Mucuk, İsmet, Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitabevi,2005.
-Tengilimoğlu, Dilaver.,  Atilla,  E. Asuman ve   Bektaş, Meral . İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İşletmelere ve işletme yönetimine ilişkin kavramların tanımlanması Sözlü anlatım
2. Hafta İşletme biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisi Sözlü anlatım
3. Hafta İşletmelerin türleri Sözlü anlatım
4. Hafta İşletme sistemi ve çevresinin tanımlanması Sözlü anlatım
5. Hafta İşletmeyi etkileyen iç ve dış çevre koşulları Sözlü anlatım
6. Hafta İşletme yönetiminde çeşitli yaklaşımlar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İşletme yönetim fonksiyonlarının tanımlanması (Planlama ve örgütleme) Sözlü anlatım
9. Hafta İşletme yönetim fonksiyonlarının tanımlanması (Yürütme ve Koordinasyon) Sözlü anlatım
10. Hafta İşletmelerde pazarlama yönetimi Sözlü anlatım
11. Hafta İşletmelerde finans yönetimi Sözlü anlatım
12. Hafta İşletmelerde insan kaynakları yönetimi Sözlü anlatım
13. Hafta İşletmelerde halkla ilişkiler ve iletişim süreci Sözlü anlatım
14. Hafta İşletmelerde zaman, kriz, çatışma ve stres yönetimi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İşletmeye ilişkin kavramları ve işletme türlerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2İşletmelerin fırsatlarını, problemlerini ve yükümlülüklerini çözümleyebilecek.
ÖÇ-3İşletme yönetim fonksiyonun aşamalarını gösterebilecek.
ÖÇ-4İşletme bilimini diğer disiplinlerle karşılaştırabilecek.
ÖÇ-5İşletmelerde yer alan farklı birimleri tanıyarak bu birimlerle kendi çalıştığı alanı ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-6İşletme yönetimindeki çeşitli yaklaşımları öğrenerek kendi çalıştığı alanda kullanabilecek
ÖÇ-7İşletmenin operasyonlarını sosyal, etik, finansal vb. yönlerden gözden geçirebilecek.
ÖÇ-8İşletme içinde ve dışında karşılaşılan farklı sorunları tespit edilebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8