İşletme yönetimi ve yöneticilere ilişkin temel kavramlar, işletme organizasyonu, yönetim fonksiyonları, işletmelerdeki departmanların işleyişleri, etik ve kanuni yükümlülükleri, işyeri iletişimi, işletme yönetiminin iç ve dış çevreyle ilişkisi vb. konular irdelenerek öğrencilerin işletme yönetimi hakkında genel bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, ZA-1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, ZA-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma.
Temel Kaynaklar
- Mucuk, İsmet, Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitabevi,2005.
-Tengilimoğlu, Dilaver., Atilla, E. Asuman ve Bektaş, Meral . İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İşletmelere ve işletme yönetimine ilişkin kavramların tanımlanması
Sözlü anlatım
2. Hafta
İşletme biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisi
Sözlü anlatım
3. Hafta
İşletmelerin türleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
İşletme sistemi ve çevresinin tanımlanması
Sözlü anlatım
5. Hafta
İşletmeyi etkileyen iç ve dış çevre koşulları
Sözlü anlatım
6. Hafta
İşletme yönetiminde çeşitli yaklaşımlar
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İşletme yönetim fonksiyonlarının tanımlanması (Planlama ve örgütleme)
Sözlü anlatım
9. Hafta
İşletme yönetim fonksiyonlarının tanımlanması (Yürütme ve Koordinasyon)
Sözlü anlatım
10. Hafta
İşletmelerde pazarlama yönetimi
Sözlü anlatım
11. Hafta
İşletmelerde finans yönetimi
Sözlü anlatım
12. Hafta
İşletmelerde insan kaynakları yönetimi
Sözlü anlatım
13. Hafta
İşletmelerde halkla ilişkiler ve iletişim süreci
Sözlü anlatım
14. Hafta
İşletmelerde zaman, kriz, çatışma ve stres yönetimi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İşletmeye ilişkin kavramları ve işletme türlerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
İşletmelerin fırsatlarını, problemlerini ve yükümlülüklerini çözümleyebilecek.
ÖÇ-3
İşletme yönetim fonksiyonun aşamalarını gösterebilecek.
ÖÇ-4
İşletme bilimini diğer disiplinlerle karşılaştırabilecek.
ÖÇ-5
İşletmelerde yer alan farklı birimleri tanıyarak bu birimlerle kendi çalıştığı alanı ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-6
İşletme yönetimindeki çeşitli yaklaşımları öğrenerek kendi çalıştığı alanda kullanabilecek
ÖÇ-7
İşletmenin operasyonlarını sosyal, etik, finansal vb. yönlerden gözden geçirebilecek.
ÖÇ-8
İşletme içinde ve dışında karşılaşılan farklı sorunları tespit edilebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.