Teori ile pratiğin birlikte işlendiği ders yapısı içinde öğrencinin okul sonrası iş hayatında reklamla olan çalışmalarında (reklam ajansları, şirket ya da kurumların reklam bölümlerinde) bire bir uygulayacağı reklama ilişkin değişmez ve değişken dinamiklerin öğretilmesi.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 4B-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 4B-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bir dönem boyunca çalışacakları konu başlıkları ve yararlanacakları kitap önerileri öğrenciye verilir. Her ders powerpoint’de yapılır ve hareketli hareketsiz görsellerle desteklenir. Öğrenci yorumları sorularak derse katılım sağlanır. Aralıklı olarak ilgilendikleri tv reklamları ve basın ilanları konusunda ders içeriğine paralel olarak çözümleme yapılır.
Temel Kaynaklar
-Küçükerdoğan, Rengin, Reklam Söylemi, İstanbul, Es Yayınları, 2005
-Aksoy, Atilla. Yeni Reklamcılık/ Günümüz Reklamcılığının Tüm Sırları, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve ders konuları.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de reklamın başlangıcından bu güne kadar kullanılan yöntemler ve değişim.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bütünleşik pazarlama karması içinde reklamın yeri ve önemi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Reklama ait özellikler analiz ve yaratıcılık.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklamın amaçları ve kitleleri müşteri haline getirebilmek.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklamın sınıflandırılması ve reklam kampanyası kavramı.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Reklam kampanyası düzenleme süreci aşamaları.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Reklam kampanyası düzenleme süreci aşamaları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Reklam kampanyalarında swot analizi ve FCB grit çizelgelerinin hazırlığı.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklamda konsept ve tüketicilere seslenen duygusal mesajlar
Sözlü anlatım
12. Hafta
Reklam stratejileri :6 farklı stratejinin anlatımı.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Reklam stratejileri :6 farklı stratejinin anlatımı.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Reklam stratejileri :6 farklı stratejinin anlatımı.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenci reklama ilişkin tüm terminolojiyi tanıyabilecek ve iş hayatında kullanabilecek.
ÖÇ-2
Reklamın diğer sosyal bilimlerle bağlantısını kurabilecek ve bir reklam kampanyasını formüle edebilecek.
ÖÇ-3
Şirketlerin reklam kampanyası öncesinde kendilerine ya da ürünlerine ait bilgileri rapor edebilecek.
ÖÇ-4
Reklamın yararlandığı pek çok konuyu rahatça değerlendirebilecek.
ÖÇ-5
Öğrenci reklam ajansında, bir şirketin reklam bölümünde, medya ajansında bu dersten edindiği bilgileri kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.