Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Söylemi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3202 Reklam Söylemi I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Teori ile pratiğin birlikte işlendiği ders yapısı içinde öğrencinin okul sonrası iş hayatında reklamla olan çalışmalarında (reklam ajansları, şirket ya da kurumların reklam bölümlerinde) bire bir uygulayacağı reklama ilişkin değişmez ve değişken dinamiklerin öğretilmesi.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 4B-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 4B-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Bir dönem boyunca çalışacakları konu başlıkları ve yararlanacakları kitap önerileri öğrenciye verilir. Her ders powerpoint’de yapılır ve hareketli hareketsiz görsellerle desteklenir. Öğrenci yorumları sorularak derse katılım sağlanır. Aralıklı olarak ilgilendikleri tv reklamları ve basın ilanları konusunda ders içeriğine paralel olarak çözümleme yapılır.
Temel Kaynaklar

-Küçükerdoğan, Rengin, Reklam Söylemi, İstanbul, Es Yayınları, 2005

 - Kocabaş,Füsun.,  Elden,Müge.  Reklamcılık Kavramlar. Kararlar, Kurumlar, İstanbul:İletişim Yayınları, 2001.

- Zyman,Sergio. Bildiğimiz Reklamcılığın Sonu, İsranbul:Mediacat, 2003.

-Aksoy, Atilla. Yeni Reklamcılık/ Günümüz Reklamcılığının Tüm Sırları, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve ders konuları. Sözlü anlatım
2. Hafta Dünyada ve Türkiye’de reklamın başlangıcından bu güne kadar kullanılan yöntemler ve değişim. Sözlü anlatım
3. Hafta Bütünleşik pazarlama karması içinde reklamın yeri ve önemi. Sözlü anlatım
4. Hafta Reklama ait özellikler analiz ve yaratıcılık. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamın amaçları ve kitleleri müşteri haline getirebilmek. Sözlü anlatım
6. Hafta Reklamın sınıflandırılması ve reklam kampanyası kavramı. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklam kampanyası düzenleme süreci aşamaları. Sözlü anlatım
9. Hafta Reklam kampanyası düzenleme süreci aşamaları Sözlü anlatım
10. Hafta Reklam kampanyalarında swot analizi ve FCB grit çizelgelerinin hazırlığı. Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamda konsept ve tüketicilere seslenen duygusal mesajlar Sözlü anlatım
12. Hafta Reklam stratejileri :6 farklı stratejinin anlatımı. Sözlü anlatım
13. Hafta Reklam stratejileri :6 farklı stratejinin anlatımı. Sözlü anlatım
14. Hafta Reklam stratejileri :6 farklı stratejinin anlatımı. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenci reklama ilişkin tüm terminolojiyi tanıyabilecek ve iş hayatında kullanabilecek.
ÖÇ-2Reklamın diğer sosyal bilimlerle bağlantısını kurabilecek ve bir reklam kampanyasını formüle edebilecek.
ÖÇ-3Şirketlerin reklam kampanyası öncesinde kendilerine ya da ürünlerine ait bilgileri rapor edebilecek.
ÖÇ-4Reklamın yararlandığı pek çok konuyu rahatça değerlendirebilecek.
ÖÇ-5Öğrenci reklam ajansında, bir şirketin reklam bölümünde, medya ajansında bu dersten edindiği bilgileri kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5