Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Metni Yazarlığı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3203 Reklam Metni Yazarlığı I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin bir reklam filmi senaryosunun fikri başta olmak üzere reklam yazarlığı alanına giren tüm metinlerin oluşturma ve geliştirme aşamasında kullanılacak temel yol haritasını kavramasını sağlamaktır. Ders sırasında yapılacak çalışmaların her biri yaratıcılığı geliştirecek özgün örnekler üzerine kurulacaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Recep Emre Koca
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 12:00-13:50, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-7
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 12:00-13:50, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yazılı ve görsel kaynaklarının yardımı ile her hafta konu anlatımı ve örnek uygulama çalışmaları gerçekleştirilecektir. Her hafta konu anlatımının ardından bir brief paylaşılacak ve uygulamaları takip eden hafta değerlendirilecektir. Dersin vize ve final sınavları belirtilecek tarih aralığında proje dosyası teslimi şeklinde gerçekleşecektir
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriği ve genel işleyişi hakkında bilgi verilmesi. Sözlü Anlatım
2. Hafta Yaratıcılık, Yaratıcı Yazarlık ve Reklam Yazarlığı Kavramlarının İncelenmesi Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
3. Hafta Reklam Ajansı Yapılarının İncelenmesi, Reklam Yazarının Görev ve Sorumluluklarının Tanımlanması Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
4. Hafta 360 Reklam Kampanyası Bileşenlerinin İncelenmesi Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
5. Hafta Kampanya İlan Tasarımı Geliştirme Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
6. Hafta Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
7. Hafta Ara sınav Proje Teslim
8. Hafta Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
9. Hafta Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
10. Hafta Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
11. Hafta Dijital Kampanya Fikri Geliştirme Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
12. Hafta Dijital Kampanya Fikri Geliştirme Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
13. Hafta Dijital Kampanya Fikri Geliştirme Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
14. Hafta 360° Kampanya Materyalleri Üretim Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
15. Hafta 360° Kampanya Materyalleri Üretimi Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
16. Hafta 360° Kampanya Materyalleri Üretimi Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı
17. Hafta Final Sınavı Proje Teslim
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1İletişimde problemi çözebilecek.
ÖÇ-2Yeni fikirler sorgulayabilecek.
ÖÇ-3Reklam fikri taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-4Reklam fikrinin yaratıcılığını tartışabilecek.
ÖÇ-5Gerçekleştirdiği her yeni çalışmada öğrendiklerini kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5