|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bir reklam filmi senaryosunun fikri başta olmak üzere reklam yazarlığı alanına giren tüm metinlerin oluşturma ve geliştirme aşamasında kullanılacak temel yol haritasını kavramasını sağlamaktır. Ders sırasında yapılacak çalışmaların her biri yaratıcılığı geliştirecek özgün örnekler üzerine kurulacaktır. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Recep Emre Koca |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Salı, 12:00-13:50, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-7 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Salı, 12:00-13:50, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-7 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Yazılı ve görsel kaynaklarının yardımı ile her hafta konu anlatımı ve örnek uygulama çalışmaları gerçekleştirilecektir. Her hafta konu anlatımının ardından bir brief paylaşılacak ve uygulamaları takip eden hafta değerlendirilecektir. Dersin vize ve final sınavları belirtilecek tarih aralığında proje dosyası teslimi şeklinde gerçekleşecektir |
Temel Kaynaklar |
|
Diğer Kaynaklar |
|
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dersin içeriği ve genel işleyişi hakkında bilgi verilmesi. |
Sözlü Anlatım |
2. Hafta |
Yaratıcılık, Yaratıcı Yazarlık ve Reklam Yazarlığı Kavramlarının İncelenmesi |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
3. Hafta |
Reklam Ajansı Yapılarının İncelenmesi, Reklam Yazarının Görev ve Sorumluluklarının Tanımlanması |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
4. Hafta |
360 Reklam Kampanyası Bileşenlerinin İncelenmesi |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
5. Hafta |
Kampanya İlan Tasarımı Geliştirme |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
6. Hafta |
Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
7. Hafta |
Ara sınav |
Proje Teslim |
8. Hafta |
Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
9. Hafta |
Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
10. Hafta |
Televizyon Reklam Filmi Senaryosu Yazımı |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
11. Hafta |
Dijital Kampanya Fikri Geliştirme |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
12. Hafta |
Dijital Kampanya Fikri Geliştirme |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
13. Hafta |
Dijital Kampanya Fikri Geliştirme |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
14. Hafta |
360° Kampanya Materyalleri Üretim |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
15. Hafta |
360° Kampanya Materyalleri Üretimi |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
16. Hafta |
360° Kampanya Materyalleri Üretimi |
Sözlü Anlatım/Yazılı ve Görsel Kaynak Kullanımı |
17. Hafta |
Final Sınavı
|
Proje Teslim |
ÖÇ-1 | İletişimde problemi çözebilecek. | ÖÇ-2 | Yeni fikirler sorgulayabilecek. | ÖÇ-3 | Reklam fikri taslağı hazırlayabilecek. | ÖÇ-4 | Reklam fikrinin yaratıcılığını tartışabilecek. | ÖÇ-5 | Gerçekleştirdiği her yeni çalışmada öğrendiklerini kullanabilecek. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir. | PÇ-2 | Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir. | PÇ-3 | Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir. | PÇ-4 | Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir. | PÇ-5 | Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir. | PÇ-6 | Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir. | PÇ-7 | Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir. | PÇ-8 | Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir. | PÇ-9 | Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir. | PÇ-10 | Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir. | PÇ-11 | Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar. | PÇ-12 | Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir. | PÇ-13 | Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır. | PÇ-14 | Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir. | PÇ-15 | İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir. |
|