Halkla İlişkiler ile ilgili faaliyet konusu içeren kurum ve kuruluşlarda yapılan çalışmaların içeriği ve sistemi ile ilgili bilgi vermek, beceri kazandırmak ve öğrencilerin kişisel iletişim becerilerini güçlendirecek çalışmalar yapmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Berna Sağlam Naipoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan ders notları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim ve sevgi iletişimi, iyi iletişimin öğeleri ve örneklemeler.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim araçları, iyi bir iletişimde dikkat edilmesi gerekenler, yaratıcılığı arttıran veya engelleyen faktörler. Örnek uygulamalı çalışma.
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Halkla İlişkiler nedir? Reklam nedir? Her ikisi arasındaki farklar nelerdir? İşletmelerde halkla ilişkiler nasıl uygulanır? İyi bir halkla ilişkilercinin özellikleri nelerdir? Örneklemeler.
Sözlü anlatım
4. Hafta
İletişim araçlarından biri olan gazetelerde yer alan köşe yazılarından örnekleme olarak istenen ödevlerin sınıfta birlikte değerlendirilmesi, Türkiye’de çıkan gazete ve dergilerin isimlerini hatırlama, TV isimlerini hatırlama, köşe yazarları ve genel yayın yönetmenlerinin isimlerini hatırlama.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Ürün veya hizmet veya kuruluşun sunumunda dikkat edilmesi gerekenler, hedefin özellikleri, ürünün başarıya ulaşmasında dikkat edilmesi gereken faktörler.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Bu tarihe kadar yapılan derslerin genel tekrarı ve bunlarla ilgili gerçek uygulamalı örnekler vererek konuların pekiştirilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Basın bülteni nedir? Basın bülteni nasıl yazılır? Diğer basın bültenlerinden ayrıştırmak, dikkat çekmek için neler yapılmalıdır? Habere dönmesi için yapılması gerekenler nedir? Örnekler ve uygulamalar.
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Ödev olarak verilen basın bültenlerini sınıfta değerlendirmek, eksikleri tamamlamak, birlikte bir konu yaratıp onu bültene çevirme şeklinde sınıf uygulamaları.
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
İşletmelerde halkla ilişkileri gerçekleştirebilmek için teorik ve mesleki bilgiler dışında iş ortamlarında dikkat edilmesi gereken ögeler- iş mülakatı- dış görünüş- beden dili- Örneklerle pekiştirme
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kişisel iletişim teknikleri. Kullanılmaması gereken kelimeler, anlatımı pekiştirici ögeler, ikna, anlatımı güçlendiren ögeler. Doğru dinlemeyi güçlendiren öğeler.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Önceki derslerde öğrenilen doğru anlatım ve iletişim tekniklerini kullanarak sınıfta önceden saptanan bir konu hakkında tüm öğrencilerin konuşma yapması ve birbirlerinin hatalarını görerek en ideal anlatıma ulaşmaları.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yarıyıl boyunca öğrenilen konularla ilgili yaşanmış örnekler, deneyimler, teorinin pratiğe dönüşümü çalışmaları
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Uygulama.
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrendiklerini kullanarak kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Öğrendikleriyle konulara farklı yaklaşım geliştirebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Öğrendiği bilgileri sınıflandırabilecek, sorgulayabilecek ve eleştirme adına yeteneklerini geliştirebilecek.
ÖÇ-4
Öğrendiği bilgileri çalışmalarında uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Öğrendiği bilgileri gözden geçirerek sunum yapabilecek ve rapor hazırlayabilecek.
ÖÇ-6
Kompozisyon, bülten vb. yazıları pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.