Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İşletmelerde Halkla İlişkiler

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3204 İşletmelerde Halkla İlişkiler 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Halkla İlişkiler ile ilgili faaliyet konusu içeren kurum ve kuruluşlarda yapılan çalışmaların içeriği ve sistemi ile ilgili bilgi vermek, beceri kazandırmak ve öğrencilerin kişisel iletişim becerilerini güçlendirecek çalışmalar yapmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Berna Sağlam Naipoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Öğretim Görevlisi  tarafından hazırlanan ders notları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim ve sevgi iletişimi, iyi iletişimin öğeleri ve örneklemeler. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim araçları, iyi bir iletişimde dikkat edilmesi gerekenler, yaratıcılığı arttıran veya engelleyen faktörler. Örnek uygulamalı çalışma. Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Halkla İlişkiler nedir? Reklam nedir? Her ikisi arasındaki farklar nelerdir? İşletmelerde halkla ilişkiler nasıl uygulanır? İyi bir halkla ilişkilercinin özellikleri nelerdir? Örneklemeler. Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim araçlarından biri olan gazetelerde yer alan köşe yazılarından örnekleme olarak istenen ödevlerin sınıfta birlikte değerlendirilmesi, Türkiye’de çıkan gazete ve dergilerin isimlerini hatırlama, TV isimlerini hatırlama, köşe yazarları ve genel yayın yönetmenlerinin isimlerini hatırlama. Sözlü anlatım
5. Hafta Ürün veya hizmet veya kuruluşun sunumunda dikkat edilmesi gerekenler, hedefin özellikleri, ürünün başarıya ulaşmasında dikkat edilmesi gereken faktörler. Sözlü anlatım
6. Hafta Bu tarihe kadar yapılan derslerin genel tekrarı ve bunlarla ilgili gerçek uygulamalı örnekler vererek konuların pekiştirilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Basın bülteni nedir? Basın bülteni nasıl yazılır? Diğer basın bültenlerinden ayrıştırmak, dikkat çekmek için neler yapılmalıdır? Habere dönmesi için yapılması gerekenler nedir? Örnekler ve uygulamalar. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Ödev olarak verilen basın bültenlerini sınıfta değerlendirmek, eksikleri tamamlamak, birlikte bir konu yaratıp onu bültene çevirme şeklinde sınıf uygulamaları. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta İşletmelerde halkla ilişkileri gerçekleştirebilmek için teorik ve mesleki bilgiler dışında iş ortamlarında dikkat edilmesi gereken ögeler- iş mülakatı- dış görünüş- beden dili- Örneklerle pekiştirme Sözlü anlatım
11. Hafta Kişisel iletişim teknikleri. Kullanılmaması gereken kelimeler, anlatımı pekiştirici ögeler, ikna, anlatımı güçlendiren ögeler. Doğru dinlemeyi güçlendiren öğeler. Sözlü anlatım
12. Hafta Önceki derslerde öğrenilen doğru anlatım ve iletişim tekniklerini kullanarak sınıfta önceden saptanan bir konu hakkında tüm öğrencilerin konuşma yapması ve birbirlerinin hatalarını görerek en ideal anlatıma ulaşmaları. Sözlü anlatım
13. Hafta Yarıyıl boyunca öğrenilen konularla ilgili yaşanmış örnekler, deneyimler, teorinin pratiğe dönüşümü çalışmaları Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Uygulama. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrendiklerini kullanarak kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2Öğrendikleriyle konulara farklı yaklaşım geliştirebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Öğrendiği bilgileri sınıflandırabilecek, sorgulayabilecek ve eleştirme adına yeteneklerini geliştirebilecek.
ÖÇ-4Öğrendiği bilgileri çalışmalarında uygulayabilecek.
ÖÇ-5Öğrendiği bilgileri gözden geçirerek sunum yapabilecek ve rapor hazırlayabilecek.
ÖÇ-6Kompozisyon, bülten vb. yazıları pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6