Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı I

Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3205 Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Klasik kitle iletişim araçlarında metin yazımının ve online içerik üreticiliğinin önemini belirtmek. Radyo, TV, Basın ve internet tanıtım metinlerinde yaratıcı metin yazarlığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmek

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-15
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Prof.Dr. Göçgün, Önder, Türkçe Doğru ve Etkili Yazma Teknikleri, İst. Günce Yay. 2021

-Dr. Dalgalıdere, Sertaç, Online İçerik Yazarlığı, İstanbul, İskenderiye Kitap, 2021

- Grunig, James, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İst. Rota Yay. 2005

 

Temel Kaynaklar  
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.
 
 
-Davis, Anthony. Halkla İlişkilerin ABC’si, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri, 2006.
 
 
-Fombrun, Charles J.  Reputation, Harvard Business School Press, 1996.
Diğer Kaynaklar

-Prof.Dr. Elden, Müge, Reklam Yazarlığı, İstanbul,  İletişim Yayınları, 2018

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Uygulama ile Teorik kavramlarının birlikte irdelenmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta İletişimde metin yazarlığının önemi. Sözlü anlatım
4. Hafta Yazılı iletişimde yazım kuralları ve vurgu sözcüklerinin önemi Sözlü anlatım
5. Hafta Klasik medya araçlarında metin yazma kuralları Sözlü anlatım
6. Hafta Tekrar. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İnternet dolayımlı, online içerik yazarlığı kavramının incelenmesi Sözlü anlatım
9. Hafta Online içerik üreticiliği ve içerik editörlüğü konusunun bilgilendirmesi Sözlü anlatım
10. Hafta Klasik ve Dijital medya yazılarının edimsel ve anlambilimsel incelenmesi Sözlü anlatım
11. Hafta Klasik ve Dijital Medyada Metin Yazarlığının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Halkla İlişkiler ve reklamda Metin Yazarlığının kurum itibarı ile bağlantısının kurulması Sözlü anlatım
13. Hafta Uygulamalar açısından öğrenci örneklemeleri Sözlü anlatım
14. Hafta Uygulamalar açısından öğrenci örneklemeleri Sözlü anlatım
15. Hafta Genel Tekrar Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Halkla İlişkiler uygulamalarında doğru aktarımın önemini kavrayabilecek.
ÖÇ-2Halkla İlişkiler alanına hakim olarak uygulamalar doğrultusunda kendi cümleleri ile kavramları ve olayları yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı Uygulamalarının, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ-4Etkili iletişim sürecinde, ikna edici söylemleri kullanma yetisini geliştirebilecek.
ÖÇ-5Öğrendiği kuramsal bilgileri pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5