Klasik kitle iletişim araçlarında metin yazımının ve online içerik üreticiliğinin önemini belirtmek. Radyo, TV, Basın ve internet tanıtım metinlerinde yaratıcı metin yazarlığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmek
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Prof.Dr. Göçgün, Önder, Türkçe Doğru ve Etkili Yazma Teknikleri, İst. Günce Yay. 2021
-Dr. Dalgalıdere, Sertaç, Online İçerik Yazarlığı, İstanbul, İskenderiye Kitap, 2021
- Grunig, James, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İst. Rota Yay. 2005
-Fombrun, Charles J. Reputation, Harvard Business School Press, 1996.
Diğer Kaynaklar
-Prof.Dr. Elden, Müge, Reklam Yazarlığı, İstanbul, İletişim Yayınları, 2018
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Uygulama ile Teorik kavramlarının birlikte irdelenmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
İletişimde metin yazarlığının önemi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Yazılı iletişimde yazım kuralları ve vurgu sözcüklerinin önemi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Klasik medya araçlarında metin yazma kuralları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Tekrar.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İnternet dolayımlı, online içerik yazarlığı kavramının incelenmesi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Online içerik üreticiliği ve içerik editörlüğü konusunun bilgilendirmesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Klasik ve Dijital medya yazılarının edimsel ve anlambilimsel incelenmesi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Klasik ve Dijital Medyada Metin Yazarlığının uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Halkla İlişkiler ve reklamda Metin Yazarlığının kurum itibarı ile bağlantısının kurulması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Uygulamalar açısından öğrenci örneklemeleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Uygulamalar açısından öğrenci örneklemeleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Genel Tekrar
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Halkla İlişkiler uygulamalarında doğru aktarımın önemini kavrayabilecek.
ÖÇ-2
Halkla İlişkiler alanına hakim olarak uygulamalar doğrultusunda kendi cümleleri ile kavramları ve olayları yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı Uygulamalarının, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ-4
Etkili iletişim sürecinde, ikna edici söylemleri kullanma yetisini geliştirebilecek.
ÖÇ-5
Öğrendiği kuramsal bilgileri pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.