Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Filmi Yönetmenliği I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3206 Reklam Filmi Yönetmenliği I 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Televizyon dünyasında yayıncılığın temel prensipleri ve televizyonun ayrılmaz parçası olan reklamcılığın genel kuralları çerçevesinde geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi İbrahim Zengin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teorik ders anlatımı ve uygulama sırasında özellikle reklam filmi setlerine gidilerek uygulamaları yerinde izlettirmek.
Temel Kaynaklar  
- Sequela, Jacques. Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, İstanbul:Milliyet Yayınları, 1997.
 
- Brown,Blain. Sinematografi Kuram ve Uygulama, İstanbul:Hil Yayınları, 2008.
 
- Millerson, Gerald. Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği, İstanbul:Es Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Televizyon nedir? Nasıl yayın yapılır? Sözlü anlatım
2. Hafta Televizyon yayıncılığının temel ilkeleri. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam dili. Sözlü anlatım
4. Hafta Ünlü reklamcılar ve eserleri. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamda zaman ve mekan kavramı. Sözlü anlatım
6. Hafta Reklamda müşterinin istekleri nasıl tespit edilir? Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklam filmi nasıl çözümlenir? Sözlü anlatım
9. Hafta Reklam filmi nasıl çözümlenir? Sözlü anlatım
10. Hafta Reklam filminin marka değeri üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Reklam filminin markadan ön plana çıkıp çıkmama tartışması. Sözlü anlatım
12. Hafta Televizyonda reklam kuşakları. Sözlü anlatım
13. Hafta Reklamda hedef kitlenin önemi ve belirlenmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Reklam filmi ve tanıtım filmi arasındaki farklar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler televizyon yayıncılığında yapılması gereken temel prensipleri tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklam filmi yapılması için gerekli adımları listeleyebilecek.
ÖÇ-3Reklam filminde kısa zaman diliminde anlatılması gereken kavramları saptayabilecek.
ÖÇ-4Her bir öğrenci kendi fikirlerini ve yaratıcılığını kullanarak bir reklam filmi taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-5Reklam filminde gerekli olan son sistem teknolojileri kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5