Dersin amacı; Bilgisayar ortamında logo, kartivizt, kurumsal kimlik, afiş, el ilanı, dergi ve gazete sayfa düzeni, katalog öğreterek, bilgisayarda uygulama.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe,13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe,13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-07/09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Macintosh LaboratuvarındaÖğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla konular beyaz tahta kullanımıyla gerçekleşmektedir.
Temel Kaynaklar
-Dinçel,Teoman. Bilgisayar Öğreniyorum, İstanbul:Pusula Yayıncılık, 2008.
-Dağ, Funda. ve Altınışık, Umut. Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet, İstanbul: Ummutepe Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders işleyişi hakkında bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Adobe Creative CC Anlatımı, Adobe İllüstator CC giriş
Sözlü anlatım / Uygulama
3. Hafta
Renk, tipografi, anlamsal bütünlük, biçim, işlevsellik, görsel etki gibi görsel tasarım ögelerinin tasarım uygulamalarında kullanımı.
Sözlü anlatım / Uygulama
4. Hafta
Grafik Uygulamaları (Manipülasyon ve mekan çalışması)
Uygulama
5. Hafta
Grafik Uygulamaları (Optik Art çalışmaları)
Uygulama
6. Hafta
Grafik Uygulamaları (Tipografi, portre çalışmaları)
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Marka yaratım süreci. Örnek incelemelerinin yapılması ve eskiz çalışmalarına başlanması (Adobe İllüstator)
Sözlü anlatım / Uygulama
9. Hafta
Markalarda etkili tasarım uygulamaları.
Sözlü anlatım / Uygulama
10. Hafta
Proje seçenekleri geliştirme
Uygulama
11. Hafta
Proje Sunumu ve değerlendirme
Uygulama
12. Hafta
Proje Sunumu ve değerlendirme
Uygulama
13. Hafta
Proje Sunumu ve değerlendirme
Uygulama
14. Hafta
Proje Sunumu ve değerlendirme
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-2
Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecek.
ÖÇ-3
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelebilecek.
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-5
Kuramsal bilgileri sayısal ortamlara aktararak uygulamalı çalışmaları öğrenebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.