Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bilgisayarda Tasarım I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3207 Bilgisayarda Tasarım I 0/4/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dersin amacı; Bilgisayar ortamında logo, kartivizt, kurumsal kimlik, afiş, el ilanı, dergi ve gazete sayfa düzeni, katalog öğreterek, bilgisayarda uygulama.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe,13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe,13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-07/09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Macintosh LaboratuvarındaÖğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla konular beyaz tahta kullanımıyla gerçekleşmektedir.  
Temel Kaynaklar
-Dinçel,Teoman. Bilgisayar Öğreniyorum, İstanbul:Pusula Yayıncılık, 2008.
 
-Baykal, Gökalp. Photoshop CS2,İstanbul:Pusula Yayıncılık, 2006.
 
-Dağ, Funda. ve Altınışık, Umut. Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet, İstanbul: Ummutepe Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders işleyişi hakkında bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
2. Hafta Adobe Creative CC Anlatımı, Adobe İllüstator CC giriş Sözlü anlatım / Uygulama
3. Hafta Renk, tipografi, anlamsal bütünlük, biçim, işlevsellik, görsel etki gibi görsel tasarım ögelerinin tasarım uygulamalarında kullanımı. Sözlü anlatım / Uygulama
4. Hafta Grafik Uygulamaları (Manipülasyon ve mekan çalışması) Uygulama
5. Hafta Grafik Uygulamaları (Optik Art çalışmaları) Uygulama
6. Hafta Grafik Uygulamaları (Tipografi, portre çalışmaları) Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Marka yaratım süreci. Örnek incelemelerinin yapılması ve eskiz çalışmalarına başlanması (Adobe İllüstator) Sözlü anlatım / Uygulama
9. Hafta Markalarda etkili tasarım uygulamaları. Sözlü anlatım / Uygulama
10. Hafta Proje seçenekleri geliştirme Uygulama
11. Hafta Proje Sunumu ve değerlendirme Uygulama
12. Hafta Proje Sunumu ve değerlendirme Uygulama
13. Hafta Proje Sunumu ve değerlendirme Uygulama
14. Hafta Proje Sunumu ve değerlendirme Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-2Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecek.
ÖÇ-3Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelebilecek.
ÖÇ-4Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-5Kuramsal bilgileri sayısal ortamlara aktararak uygulamalı çalışmaları öğrenebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5