Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Reklam ve Tanıtım Fotoğrafçılığı

Reklam ve Tanıtım Fotoğrafçılığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3208 Reklam ve Tanıtım Fotoğrafçılığı 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında, dış çekimlerde ve özellikle stüdyo ortamında yapılan uygulamalardan sonra, belli konular çerçevesinde, öğrencilerin yorumlayabilecekleri ve yaratıcılıklarını geliştiren görüntüyü doğru fotoğraflayabilmeleri amaçlanmaktadır. Konuya bir proje çerçevesinden bakıp, özgürce ve tartışmaya açık bir çalışma alanı sunmak dersin kapsamındadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Erkin Ön
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konularla ilgili bilgiler, stüdyo ortamında çekim yapma, yayınların takibi (gazete ve dergi), kitap okumaları, sergi ve etkinlik takibi.
Temel Kaynaklar  
 - Child, John-Galer. Photographic Lighting, Oxford:Focal Press,  2000.
 
- Grey, Christopher. Master Lighting Guide For Portrait Photographers, Amherst Media, 2004.
 
- Hicks,Roger., Schultz, Frances.  Pro Lighting-Still Life A Guide Professional Lighting Tecniques, Rotovision, 2001.
 
- Hicks,Roger., Schultz, Frances.  Photographing People: Portraits, Fashion, Glamur, Rotovision, 2006.
 
- Hicks,Roger.,Nisperos, Christopher. Hollywood Portraits, Rotovision 2007.
 
- Simsüldür, Nilgün.  Portre Fotoğrafı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü, Ders Notları, 1999.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Stüdyo donanımı ve stüdyo malzemelerinin kullanılması. Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta Stüdyo donanımı ve stüdyo malzemelerinin kullanılması. Orta format makinelerin ve objektiflerin tanıtılması Sözlü anlatım
3. Hafta Işığın yönleri: Cephe, ters, yanal, alttan aydınlatma. Sözlü anlatım
4. Hafta Işığın türleri: Ana ışık, dolgu ışık, fon ışığı, pencere ışığı. Sözlü anlatım
5. Hafta Fotoğraf tasarlama ilkeleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Still-life fotoğraf çekimi ve örneklerle anlatılması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Geçirgen ve yansıyan ürünlerin fotoğraflanması. Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta Çekim teknikleri ve uygulanışı. Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Dış çekimlerde portre ve ışık dengeleme. Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta Stüdyoda portre fotoğrafı yüz tipleri ve ışıklandırılması. Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta Moda fotoğrafı ve doğru kullanılışı. Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta Bir tasarımın baskıya hazırlanması. Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta Röprodüksiyon teknikleri ve uygulamaları. Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 60


ÖÇ-1Dış çekimlerde ve stüdyo ortamında gerçekleştirilen çekimlerin tekniklerini tanıyabilecek.
ÖÇ-2Fotoğraf tasarlama ilkelerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Fotoğraf çekim tekniklerini kullanabilecek.
ÖÇ-4Portre fotoğrafı ve moda fotoğrafçılığı ile ilgili teknik bilgileri uygulayabilecek.
ÖÇ-5Stüdyo ortamında ve dış mekanda çekilen fotoğraflarda karşıtlıkları gösterebilecek.
ÖÇ-6Fotoğraf konuları yaratmak ve bu konuların çekimlerini pratik edebilecek.
ÖÇ-7Fotoğraf çekimi yapılan konuları değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7