Bu ders kapsamında, dış çekimlerde ve özellikle stüdyo ortamında yapılan uygulamalardan sonra, belli konular çerçevesinde, öğrencilerin yorumlayabilecekleri ve yaratıcılıklarını geliştiren görüntüyü doğru fotoğraflayabilmeleri amaçlanmaktadır. Konuya bir proje çerçevesinden bakıp, özgürce ve tartışmaya açık bir çalışma alanı sunmak dersin kapsamındadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Erkin Ön
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konularla ilgili bilgiler, stüdyo ortamında çekim yapma, yayınların takibi (gazete ve dergi), kitap okumaları, sergi ve etkinlik takibi.
Işığın türleri: Ana ışık, dolgu ışık, fon ışığı, pencere ışığı.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Fotoğraf tasarlama ilkeleri.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Still-life fotoğraf çekimi ve örneklerle anlatılması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Geçirgen ve yansıyan ürünlerin fotoğraflanması.
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Çekim teknikleri ve uygulanışı.
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Dış çekimlerde portre ve ışık dengeleme.
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Stüdyoda portre fotoğrafı yüz tipleri ve ışıklandırılması.
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Moda fotoğrafı ve doğru kullanılışı.
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Bir tasarımın baskıya hazırlanması.
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Röprodüksiyon teknikleri ve uygulamaları.
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
60
ÖÇ-1
Dış çekimlerde ve stüdyo ortamında gerçekleştirilen çekimlerin tekniklerini tanıyabilecek.
ÖÇ-2
Fotoğraf tasarlama ilkelerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Fotoğraf çekim tekniklerini kullanabilecek.
ÖÇ-4
Portre fotoğrafı ve moda fotoğrafçılığı ile ilgili teknik bilgileri uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Stüdyo ortamında ve dış mekanda çekilen fotoğraflarda karşıtlıkları gösterebilecek.
ÖÇ-6
Fotoğraf konuları yaratmak ve bu konuların çekimlerini pratik edebilecek.
ÖÇ-7
Fotoğraf çekimi yapılan konuları değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.