Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Medya Okuryazarlığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3211 Medya Okuryazarlığı 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Ders kapsamında medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi,   TİB, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi ve Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı konularının ele alınması amaçlanmaktadır  
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 10.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, 1D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Dersler süresince öğrencilerin uygulamalı ve kuramsal açıdan gelişmeleri ve bilgi birikimi edinmeleri verilen ödevlerle sağlanmaya çalışılmaktadır.

Çeşitli medya türleri, makaleler ve haberler üzerinden haber metinlerini analize yönelik ödevler hazırlanacaktır.

Temel Kaynaklar

·         Nurçay Türkoğlu, Melda Cinman Şimşek. Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Pales Yayınları, 2016.

·         Meltem Bostancı. Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

·         Nilüfer Sezer, Nuray Yılmaz Sert. Medya Okuryazarlığı Üzerine. Konya: Eğitim Yayınevi, 2019. 

Diğer Kaynaklar Yengin, Deniz, Bayrak T. (2022) Yeni Medya Kuramları 101 İstanbul: Der Yayınları

Selin, Eva (2022).  Transmedya Kültürü, İstanbul: Lejand Yayınları

Aydoğan, Filiz ed. (2023) Medyada Güncel Kavramlar, İstanbul: Nobel.

Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor?,  Istanbul: Espas Kuram.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Medya okuryazarlığının temel ilkeleri Sözlü anlatım
3. Hafta Medyayı okumak ve yazmak Sözlü anlatım
4. Hafta Medya okuryazarlığının önemi Sözlü anlatım
5. Hafta Medya okuryazarlığının modelleri Sözlü anlatım
6. Hafta Medya okuryazarlığının ilkeleri Sözlü anlatım
7. Hafta VİZE HAFTASI Ara sınav
8. Hafta Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar Sözlü anlatım
9. Hafta Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar Sözlü anlatım
10. Hafta Medya Eleştirisi Sözlü anlatım
11. Hafta Dünya’da medya okuryazarlığı Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye’de medya okuryazarlığı Sözlü anlatım
13. Hafta Türkiye’de medya okuryazarlığı Sözlü anlatım
14. Hafta Yapılan ödevlerin sunumlarının incelenmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bilgiyi kaydederek tekrarlayabilecek.
ÖÇ-2Okuduğu konular arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Okuduğu metni kendi görüş açısından ifade edebilecek.
ÖÇ-4Herhangi bir konuyu ele alabilecek.
ÖÇ-5Konular üzerinde açıklama yetisi kazanabilecek.
ÖÇ-6Okuduğu metinleri anlayıp, anladığını ifade edebilecek.
ÖÇ-7Konuları özetleyerek, düzgün ifade edebilecek
ÖÇ-8Araştırma yaptığı konuları uygulayabilecek.
ÖÇ-9Herhangi bir konuyu içeriğine uygun bir şekilde uyarlayabilecek.
ÖÇ-10Konuları ve olayları arasındaki karşıtlıkları tespit edebilecek.
ÖÇ-11Okuduğu konuları bir araya getirerek birleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9               
ÖÇ 10               
ÖÇ 11