Ders kapsamında medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, TİB, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi ve Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı konularının ele alınması amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, 5C-11-13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 10.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, 1D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersler süresince öğrencilerin uygulamalı ve kuramsal açıdan gelişmeleri ve bilgi birikimi edinmeleri verilen ödevlerle sağlanmaya çalışılmaktadır.
Çeşitli medya türleri, makaleler ve haberler üzerinden haber metinlerini analize yönelik ödevler hazırlanacaktır.
Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor?, Istanbul: Espas Kuram.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Medya okuryazarlığının temel ilkeleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Medyayı okumak ve yazmak
Sözlü anlatım
4. Hafta
Medya okuryazarlığının önemi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Medya okuryazarlığının modelleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Medya okuryazarlığının ilkeleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
VİZE HAFTASI
Ara sınav
8. Hafta
Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar
Sözlü anlatım
9. Hafta
Medya okuryazarlığında kuram ve yaklaşımlar
Sözlü anlatım
10. Hafta
Medya Eleştirisi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dünya’da medya okuryazarlığı
Sözlü anlatım
12. Hafta
Türkiye’de medya okuryazarlığı
Sözlü anlatım
13. Hafta
Türkiye’de medya okuryazarlığı
Sözlü anlatım
14. Hafta
Yapılan ödevlerin sunumlarının incelenmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilgiyi kaydederek tekrarlayabilecek.
ÖÇ-2
Okuduğu konular arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
Okuduğu metni kendi görüş açısından ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Herhangi bir konuyu ele alabilecek.
ÖÇ-5
Konular üzerinde açıklama yetisi kazanabilecek.
ÖÇ-6
Okuduğu metinleri anlayıp, anladığını ifade edebilecek.
ÖÇ-7
Konuları özetleyerek, düzgün ifade edebilecek
ÖÇ-8
Araştırma yaptığı konuları uygulayabilecek.
ÖÇ-9
Herhangi bir konuyu içeriğine uygun bir şekilde uyarlayabilecek.
ÖÇ-10
Konuları ve olayları arasındaki karşıtlıkları tespit edebilecek.
ÖÇ-11
Okuduğu konuları bir araya getirerek birleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.