Bu dersin amacı; öğrencilerin algılama yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel metinleri anlama, anladığını aktarma ve yeniden üreterek sanat ve yapıtlararası bağlantıları kurmalarını sağlamaktır.
- Bayrav, Süheyla ve Yerguz, İsmail. Okuma, Anlama, Yorumlama, Bir Yaklaşım Denemesi. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları , 2002.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve metin çözümlemesi kavramlarının kuramsal irdelenmesi.
Sözlü anlatım.
2. Hafta
İletişim sürecinde yazılı metinlerin işlevleri.
Sözlü anlatım.
3. Hafta
Metin çözümlemesi bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
4. Hafta
Metin çözümlemesi bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
5. Hafta
Çözümleme yöntemleri bağlamında edimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde edimsel düzlemin çözümlenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
6. Hafta
Çözümleme yöntemi bağlamında izleksel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde izleksel düzlemin çözümlenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Çözümleme yöntemi bağlamında anlamsal düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde anlamsal düzlemin çözümlenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
9. Hafta
Çözümleme yöntemi bağlamında söz dizimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz dizimsel düzlemin çözümlenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
10. Hafta
Çözümleme yöntemi bağlamında söz bilimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz bilimsel düzlemin çözümlenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
11. Hafta
Çözümleme yöntemi bağlamında düşünsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde düşünsel düzlemin çözümlenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
12. Hafta
Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması.
Sözlü anlatım, Uygulama.
13. Hafta
Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması.
Sözlü anlatım, Uygulama.
14. Hafta
Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması.
Sözlü anlatım, Uygulama.
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Algılama yetisi gelişerek yazılı metinleri anlayabilecek.
ÖÇ-2
Anladığı yazılı metinleri kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-3
Metin oluşturucuları aracılığıyla metnin biçimiyle çevresi arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-4
Ele alınan metinlerin derin yapısına inerek yorumlayacak ve kendi bakış açısıyla ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Kişilerarası iletişim sürecinde kullanılan iletileri amaca uygun seçerek doğru bir biçimde aktarabilecek.
ÖÇ-6
Yazılı ve sözlü iletişim düzeyinde etkili ve güzel konuşmayı pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.