Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Metin Çözümlemesi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3213 Metin Çözümlemesi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin algılama yetilerini geliştirmek, yazılı ve görsel metinleri anlama, anladığını aktarma ve yeniden üreterek sanat ve yapıtlararası bağlantıları kurmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Ders anlatma ve uygulamalı metin çözümleme.
Temel Kaynaklar - Zeybek, Işıl. Metin Çözümleme Kitabı, Topluluğa Seslenme. İstanbul: ID Kitap,2004.
- Bayrav, Süheyla ve  Yerguz, İsmail. Okuma, Anlama, Yorumlama, Bir Yaklaşım Denemesi. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları , 2002.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve metin çözümlemesi kavramlarının kuramsal irdelenmesi. Sözlü anlatım.
2. Hafta İletişim sürecinde yazılı metinlerin işlevleri. Sözlü anlatım.
3. Hafta Metin çözümlemesi bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
4. Hafta Metin çözümlemesi bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
5. Hafta Çözümleme yöntemleri bağlamında edimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde edimsel düzlemin çözümlenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
6. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında izleksel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde izleksel düzlemin çözümlenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında anlamsal düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde anlamsal düzlemin çözümlenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
9. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında söz dizimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz dizimsel düzlemin çözümlenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
10. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında söz bilimsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde söz bilimsel düzlemin çözümlenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
11. Hafta Çözümleme yöntemi bağlamında düşünsel düzlemin açıklanması ve bir metin üzerinde düşünsel düzlemin çözümlenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
12. Hafta Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması. Sözlü anlatım, Uygulama.
13. Hafta Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması. Sözlü anlatım, Uygulama.
14. Hafta Metinler üzerinde öğrenilen yöntem aracılığıyla çözümlemelerin yapılması. Sözlü anlatım, Uygulama.
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Algılama yetisi gelişerek yazılı metinleri anlayabilecek.
ÖÇ-2Anladığı yazılı metinleri kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-3Metin oluşturucuları aracılığıyla metnin biçimiyle çevresi arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-4Ele alınan metinlerin derin yapısına inerek yorumlayacak ve kendi bakış açısıyla ifade edebilecek.
ÖÇ-5Kişilerarası iletişim sürecinde kullanılan iletileri amaca uygun seçerek doğru bir biçimde aktarabilecek.
ÖÇ-6Yazılı ve sözlü iletişim düzeyinde etkili ve güzel konuşmayı pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6