Sanat olayını ayrıntısıyla inceleyebilmek, çözümleyebilmek. Sanat olgusunu değerlendirebilmek, eleştirel yargılarda bulunabilmek. Sanat yapıtını ontolojik yönden araştırabilmek, estetik konusunda edinilen bilgiyi yeni durumlara uyarlayabilmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Felsefenin temel bir disiplini olarak “estetik” ile ilgili temel bilgileri aktarmak, betimlemek; ilgili kavramları tanımlayıp çözümlemek, örneklemek. “Estetik”in temel problemlerini listelemek, açıklamak, birbirleriyle ilişkilendirerek sorgulamak, tartışmak ve değerlendirmek. Edinilen temel bilgiler ışığında somut sanat yapıtlarını ayrıntısıyla gözden geçirmek, çözümlemek, eleştirmek. Bütün bu aşamalarda bilgileri kendi cümleleriyle ifade etmek.
Varlık tarzı bakımından sanat eseri veya estetik obje.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Varlık tarzlarının verilişi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sanat eserlerinde varlık tabakaları.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Edebiyat eserinde ver resimde varlık tabakaları. Plastik’de, yapı eserinde, müzik eserinde varlık tabakaları.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sanat eserinin antik yapısı ve estetik değer. Somut sanat yapıtları üzerinde bilgilerin örneklenmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sanat yapıtlarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
Sanat eserlerinin somut varlığı nedir? Sorusunu tartışabilecek.
ÖÇ-3
Sanat ile felsefe arasındaki bağlantıyı tasarlayabilecek.
ÖÇ-4
Sanat yapıtlarını yargılayıp değerlendirebilecek.
ÖÇ-5
Estetik ile felsefenin ilişkisini çözümleyebilecek.
ÖÇ-6
Sanat yapıtlarını birer estetik obje olarak ele alıp tartışabilecek.
ÖÇ-7
Sanat yapıtlarını estetik değer olarak sorgulayabilecek.
ÖÇ-8
Sanatın insanın bir varlık koşulu olduğunu inceleyebilecek.
ÖÇ-9
Sanat yapıtlarıyla ilgili olarak felsefi yargılarda bulunabilecek.
ÖÇ-10
Sanat yapıtlarını felsefe ile ilişkilendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.