Bu dersi alan kişilerin mezuniyetten sonra halkla ilişkiler alanında ise istediklerinde, sorumluluk almak zorunda kaldıkları görevlerle ilgili donanıma sahip olmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Serfiraz Ergun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13:00-14:45, Ataköy Kampüs, 1C-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 13:00-14:45, Ataköy Kampüs, 1C-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatma, yabancı basın, yabancı kitaplar, gazete/dergi küpürlerinden örnekler vermek. Dış gezilerle yerinde görerek gerçek uygulamaya tanıklık etmelerini sağlamak.
Temel Kaynaklar
- Konukların konu ile ilgili yaptığı sunumlar.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Cv ve rezüme yazmak.
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
Basın bülteni hazırlamak.
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Basın toplantısı hazırlamak.
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Basın gezileri hazırlamak.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Devlet ve yerel yönetimlerle ilişkiler.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kamu ile ilişkiler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Çalışanlarla ilişkiler, iç halkla ilişkiler
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kriz yönetimi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yeni medya ve yönetimi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kurumsal iletişim, kurum içi iletişim.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Entegre pazarlama iletişimi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sanat ve moda iletişimi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Derslerde bahsedilen protokol kurallarının önemini açıklayabilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-2
Derslerde bahsedilen halkla ilişkiler elemanının bilmesi gereken basınla ilişkiler, basın toplantıları ve basın gezileri düzenleme gibi etkinlikleri uygulayabilmek.
ÖÇ-3
Derslerde bahsedilen basın, kamu, çalışanlar, hissedarlar ile etkili iletişim kurabilecek.
ÖÇ-4
Teoride öğrenilen bilgileri günlük yaşamda pratik edebilecek.
ÖÇ-5
Derslerde bahsedilen ve her kıtada, her ülkede ve hatta ülkelerin ayrı ayrı bölgelerinde farklılık gösterebilecek protokol ve davranış bilgisi kurallarını özümseyebilecek, karşılaştırabilecek ve doğru ve yerinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.