Öğrencinin görsel iletişim konuları kapsamında gerek bilgilerle donatılarak; gerçekleştireceği reklam, tanıtım vb. tasarımlarda yetkinlik kazanabilmesi, reklamın olmazsa olmaz görsel iletişimi, öğrencinin görsel metinleri çok yönlü algılamasını sağlayarak, düşünme, yaratma ve uygulama seviyesine gelmesi.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 1D-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 1D-04/06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Her ders powerpoint sunum ile yapılır, devingen ve durağan reklam görselleri ile gösterilir.Öğrencilerin yorumları istenerek interaktif bir ortamda gerçekleşir.
Temel Kaynaklar
- Uçar,Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul:İnkılap Yayınları, 2004.
- Ersoy,Necmettin. Semboller ve Yorumları,İstanbul: Dönence Yayınları, 2007.
- Teker, Ulufer. Grafik Tasarım ve Reklam,İzmir:Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, 2003.
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi: İstanbul: Es Yayınları, 2005
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklamda görsel iletişim nedir ve iletişim kurma nedenleri.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim ve dünya’da yüz yıllardır yazının iletişim aracı olarak kullanması-resim yazıdan harfe.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Semboller ve işaretler, günümüzdeki uygulamalar-semboller dünyası.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Piktogram ve günümüz uygulamaları.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklamda kavramların kullanma biçimleri.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklamın görsel tarafında yer alan algılamanın önemi ve algılama özellikleri.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Gerilla reklamlar stratejileri ve uygulama biçimleri.
Sözlü anlatım
9. Hafta
21.yüzyıl sanatı pop art ve reklamdaki uygulama biçimleri Andy Warhol ve Roy Lichtenstein ekolleri.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Minimalizm ve reklama etkileri.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Bilinç altı reklamlar
Sözlü anlatım
12. Hafta
Gestalt Prensipleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Gestalt Prensipleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Dünyadaki ortak dil oluşturma çabaları – yapay diller.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Görsel iletişimin tarih içindeki başlangıcı ile bu gün arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-2
Çok çeşitli görsel dillerin hayatımıza ne kadar fazla girdiğini ayırt edebilecek.
ÖÇ-3
Çeşitli dönemlerde farklı sanat akımlarının reklama ve görsel dillere etkisini değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Yeni reklamcılık konularını öğrenerek, nasıl çözümleme yapacağını organize edebilecek.
ÖÇ-5
Çok farklı konularda kültürel birikim elde ederek hayat içinde kendini ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.