Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Söylemi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4202 Reklam Söylemi II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencinin görsel iletişim konuları kapsamında gerek bilgilerle donatılarak; gerçekleştireceği reklam, tanıtım vb. tasarımlarda yetkinlik kazanabilmesi, reklamın olmazsa olmaz görsel iletişimi, öğrencinin görsel metinleri çok yönlü algılamasını sağlayarak, düşünme, yaratma ve uygulama seviyesine gelmesi.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 1D-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09:00 - 10:45, Ataköy Kampüs, 1D-04/06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Her ders powerpoint sunum ile yapılır, devingen ve durağan reklam görselleri ile gösterilir.Öğrencilerin yorumları istenerek interaktif bir ortamda gerçekleşir.
Temel Kaynaklar - Uçar,Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul:İnkılap Yayınları, 2004.
- Ersoy,Necmettin.  Semboller ve Yorumları,İstanbul: Dönence Yayınları, 2007.
 
- Teker, Ulufer.  Grafik Tasarım ve Reklam,İzmir:Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, 2003.
 
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklam Söylemi: İstanbul: Es Yayınları, 2005 
 
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklamda görsel iletişim nedir ve iletişim kurma nedenleri. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim ve dünya’da yüz yıllardır yazının iletişim aracı olarak kullanması-resim yazıdan harfe. Sözlü anlatım
3. Hafta Semboller ve işaretler, günümüzdeki uygulamalar-semboller dünyası. Sözlü anlatım
4. Hafta Piktogram ve günümüz uygulamaları. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamda kavramların kullanma biçimleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Reklamın görsel tarafında yer alan algılamanın önemi ve algılama özellikleri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Gerilla reklamlar stratejileri ve uygulama biçimleri. Sözlü anlatım
9. Hafta 21.yüzyıl sanatı pop art ve reklamdaki uygulama biçimleri Andy Warhol ve Roy Lichtenstein ekolleri. Sözlü anlatım
10. Hafta Minimalizm ve reklama etkileri. Sözlü anlatım
11. Hafta Bilinç altı reklamlar Sözlü anlatım
12. Hafta Gestalt Prensipleri Sözlü anlatım
13. Hafta Gestalt Prensipleri Sözlü anlatım
14. Hafta Dünyadaki ortak dil oluşturma çabaları – yapay diller. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Görsel iletişimin tarih içindeki başlangıcı ile bu gün arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-2Çok çeşitli görsel dillerin hayatımıza ne kadar fazla girdiğini ayırt edebilecek.
ÖÇ-3Çeşitli dönemlerde farklı sanat akımlarının reklama ve görsel dillere etkisini değerlendirebilecek.
ÖÇ-4Yeni reklamcılık konularını öğrenerek, nasıl çözümleme yapacağını organize edebilecek.
ÖÇ-5Çok farklı konularda kültürel birikim elde ederek hayat içinde kendini ifade edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5