Dergi, radyo, broşür, afiş gibi mecralara özel reklam yazım tekniklerini incelemek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Recep Emre Koca
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 3C-12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 3C-12-14-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel bilgiler verilidikten sonra, bilgileri pratik yaparak pekiştirmek.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve konular
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam yazmanın mecralara göre ayrılması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Neden her mecraya farklı yaklaşılmalı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Radyo reklamı nasıl yazılır
Sözlü anlatım
5. Hafta
Broşür nasıl yazılır
Sözlü anlatım
6. Hafta
Afiş nasıl yazılır
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sinema reklamı nasıl yazılır
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Sanal reklam nasıl yazılır
Sözlü anlatım, Uygulamaü anlatım
10. Hafta
Dergi reklamı ve gazete reklamı aynı mı?
Sözlü anlatım
11. Hafta
Bir kampanya içinde mecraların kullanımı
Sözlü anlatım
12. Hafta
Tek başına bir mecra özel çözümler
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Mecralar en yaratıcı nasıl kullanılır
Sözlü anlatım
14. Hafta
Bir iyi reklam vardır bir kötü reklam
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
İhtiyaç duyduğunda önceden edindiği bilgileri hatırlayabilecek.
ÖÇ-2
Sahip olduğu bilgileri uyarlayabilecek.
ÖÇ-3
Yeni çözümler üzerinde uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Gerçekleştirdiği çalışmaların etkili olup olmadığını ayırt edebilecek.
ÖÇ-5
Daha iyi ve yaratıcı fikirler yaratmak için bilgilerini kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.