Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Metni Yazarlığı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4203 Reklam Metni Yazarlığı II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Dergi, radyo, broşür, afiş gibi mecralara özel reklam yazım tekniklerini incelemek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Recep Emre Koca
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 3C-12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 3C-12-14-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Temel bilgiler verilidikten sonra, bilgileri pratik yaparak pekiştirmek.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve konular Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam yazmanın mecralara göre ayrılması Sözlü anlatım
3. Hafta Neden her mecraya farklı yaklaşılmalı Sözlü anlatım
4. Hafta Radyo reklamı nasıl yazılır Sözlü anlatım
5. Hafta Broşür nasıl yazılır Sözlü anlatım
6. Hafta Afiş nasıl yazılır Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sinema reklamı nasıl yazılır Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Sanal reklam nasıl yazılır Sözlü anlatım, Uygulamaü anlatım
10. Hafta Dergi reklamı ve gazete reklamı aynı mı? Sözlü anlatım
11. Hafta Bir kampanya içinde mecraların kullanımı Sözlü anlatım
12. Hafta Tek başına bir mecra özel çözümler Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Mecralar en yaratıcı nasıl kullanılır Sözlü anlatım
14. Hafta Bir iyi reklam vardır bir kötü reklam Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1İhtiyaç duyduğunda önceden edindiği bilgileri hatırlayabilecek.
ÖÇ-2Sahip olduğu bilgileri uyarlayabilecek.
ÖÇ-3Yeni çözümler üzerinde uygulayabilecek.
ÖÇ-4Gerçekleştirdiği çalışmaların etkili olup olmadığını ayırt edebilecek.
ÖÇ-5Daha iyi ve yaratıcı fikirler yaratmak için bilgilerini kullanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5