Halkla İlişkilerin ve Metin Yazarlığının önemini belirtmek. Öğrencileri, halkla ilişkiler çabaları ve metin yazarlığı uygulama örnekleri açısından bilinçlendirmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüs, 3B-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüs, 3B-08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar
-Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.
- Davis, Anthony .Halkla İlişkilerin ABC’si,İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri, 2006.
-Fombrun, Charles J. Reputation, Watertown: Harvard Business School Press, 1996.
-Zeybek, Işıl. Metin Çözümleme Kitabı Topluluğa Seslenme, İstanbul: ID Kitap, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi.
Sözlü anlatım.
2. Hafta
Uygulama ile Teorik kavramlarının birlikte irdelenmesi.
Sözlü anlatım.
3. Hafta
Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı kavramının uygulama örnekleri ile irdelenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
4. Hafta
Halkla İlişkilerde Metin Yazılarının metin çözümlemesi ile irdelenmesi.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
5. Hafta
Halkla İlişkiler Metin Yazılarının İzleksel ve Edimbilimsel düzlemde irdelenmesi.
Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının kurum itibarı ile bağlantısının kurulması.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
13. Hafta
Uygulamalar açısından öğrenci örneklemeleri.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
14. Hafta
H.İ. Sunum hazırlama teknikleri
Sözlü anlatım.
15. Hafta
H.İ. Sunum teknikleri uygulamalı anlatım.
Sözlü anlatım.
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Tarihsel süreç içinde Halkla İlişkiler ve Metin Yazarlığının değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-2
Halkla İlişkiler ve Metin Yazarlığı ile işdünyasının uygulamaları arasında bağlantı kuracak.
ÖÇ-3
Halkla İlişkiler ve metin Yazarlığı uygulamaları doğrultusunda kendi cümleleri ile kavramları ve olayları rapor edebilecek.
ÖÇ-4
Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı Uygulamalarının, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerliklerin altını çizebilecek.
ÖÇ-5
Halkla İlişkiler ve Metin Yazarlığı ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.