Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı II

Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4205 Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı II 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Halkla İlişkilerin ve Metin Yazarlığının önemini belirtmek. Öğrencileri, halkla ilişkiler çabaları ve  metin yazarlığı uygulama örnekleri açısından bilinçlendirmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüs, 3B-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 14:00-15:45, Ataköy Kampüs, 3B-08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar -Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.

- Davis, Anthony .Halkla İlişkilerin ABC’si,İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri, 2006.

-Fombrun, Charles J. Reputation, Watertown: Harvard Business School Press, 1996.

-Zeybek, Işıl. Metin Çözümleme Kitabı Topluluğa Seslenme, İstanbul: ID Kitap, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi. Sözlü anlatım.
2. Hafta Uygulama ile Teorik kavramlarının birlikte irdelenmesi. Sözlü anlatım.
3. Hafta Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı kavramının uygulama örnekleri ile irdelenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
4. Hafta Halkla İlişkilerde Metin Yazılarının metin çözümlemesi ile irdelenmesi. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
5. Hafta Halkla İlişkiler Metin Yazılarının İzleksel ve Edimbilimsel düzlemde irdelenmesi. Sözlü anlatım.
6. Hafta Halkla ilişkilerde araştırma yöntem ve teknikleri Sözlü anlatım.
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Halkla İlişkiler Metin Yazılarının Anlamsal düzlemde irdelenmesi. Sözlü anlatım.
9. Hafta Halkla İlişkiler Metin Yazılarının Sözdizimsel düzlemde irdelenmesi. Sözlü anlatım.
10. Hafta Halkla İlişkiler Metin Yazılarının Sözbilimsel düzlemde irdelenmesi. Sözlü anlatım.
11. Hafta Halkla İlişkiler Metin Yazılarının Düşünsel düzlemde irdelenmesi. Sözlü anlatım.
12. Hafta Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının kurum itibarı ile bağlantısının kurulması. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
13. Hafta Uygulamalar açısından öğrenci örneklemeleri. Sözlü anlatım, Vaka analizi.
14. Hafta H.İ. Sunum hazırlama teknikleri Sözlü anlatım.
15. Hafta H.İ. Sunum teknikleri uygulamalı anlatım. Sözlü anlatım.
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Tarihsel süreç içinde Halkla İlişkiler ve Metin Yazarlığının değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-2Halkla İlişkiler ve Metin Yazarlığı ile işdünyasının uygulamaları arasında bağlantı kuracak.
ÖÇ-3Halkla İlişkiler ve metin Yazarlığı uygulamaları doğrultusunda kendi cümleleri ile kavramları ve olayları rapor edebilecek.
ÖÇ-4Geçmiş ve günümüz Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı Uygulamalarının, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerliklerin altını çizebilecek.
ÖÇ-5Halkla İlişkiler ve Metin Yazarlığı ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5