Reklam filmi tasarımı, hazırlığı ve yapım süreçlerinin tamamında etkin ve karar verici komunda olmalarını sağlayan kuramsal ve pratik bilgilerin öğrenilmesi.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teorik ders anlatımı ve uygulama sırasında özellikle reklam filmi setlerine gidilerek uygulamaları yerinde izlettirmek.
Temel Kaynaklar
- Sequela, Jacques. Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, İstanbull:Milliyet Yayınları, 1997.
-Brown, Blain. Sinematografi Kuram ve Uygulama, İstanbul:Hil Yayınları, 2008.
- Millerson, Gerald. Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği,İstanbul: Es Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklam filmi çalışma takviminin hazırlanması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Ekip çalışmasının önemi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklam – marka ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
TV’de reklam kuşağının seçilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Medya planlamasında televizyon reklamı.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Televizyon reklamında renklerin önemi ve kullanımı.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Televizyon reklamında ses kullanımı.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Televizyon reklamında metin yazarlığı.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Televizyon reklamında müziğin önemi ve özgün müzik kullanımı.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Göstermenin anlatmaktan ve söylemekten daha önemli olduğunun saptanması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Televizyon reklamında görselliğin önemi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları reklam taslakları üzerinde tartışma.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları reklam taslakları üzerinde tartışma.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
50
ÖÇ-1
Yaratıcılıklarını kullanarak reklam filmi taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-2
Bir reklam filminin hazırlanmasında gerekli olan teknolojik donanımı saptayabilecek.
ÖÇ-3
Reklam filminde gerekli olan son sistem teknolojileri kullanabilecek.
ÖÇ-4
Kısa zaman dilimi içerisinde reklam örgüsünü dramatize edebilecek.
ÖÇ-5
Bir reklam filmi taslağının çalışma takvimini hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.