Dersin amacı; teknolojik gelişmeler ışığında temel bilgilerle Macintosh kullanımı vasıtasıyla öğrencilerin kendi tasarımlarını gerçekleştirebilecekleri yazılımları öğreterek projelerine destek vermektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00-12:45, Ataköy Kampüs, Stf Mac Lab & Cats
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu, Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Stf Mac Lab
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Macintosh LaboratuvarındaÖğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla ders konuları anlatılmaktadır. Anlatımlar programlar kullanılarak uygulamalı çalışmalarla desteklenmektedir.
Temel Kaynaklar
-Dinçel,Teoman. Bilgisayar Öğreniyorum, İstanbul:Pusula Yayıncılık, 2008.
-Dağ, Funda. ve Altınışık, Umut. Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet, İstanbul: Ummutepe Yayınları, 2008.
-Yavuztaş,Kerem. Photoshop’la Grafik Tasarımı, 2010
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tasarım Uygulamaları (Adobe Creative CC)
Sözlü anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Tasarım Uygulamaları
Sözlü anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Tasarım Uygulamaları
Sözlü anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Tasarım Uygulamaları
Sözlü anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Proje inceleme
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Uygulama projesi ve örneklerin sunumu
Uygulama
9. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
10. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
11. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
12. Hafta
Proje sunumu
Uygulama
13. Hafta
Proje sunumu
Uygulama
14. Hafta
Final
Final
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir.
ÖÇ-2
Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecektir.
ÖÇ-3
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelecektir.
ÖÇ-4
Creative Suite Paketinde yer alan Photoshop ve Illustrator programlarını kullanabilecektir.
ÖÇ-5
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir.
ÖÇ-6
Meslekleriyle ilgili araçları ve yazılımlar doğru kullanarak projeleri uygulayabilecektir.
ÖÇ-7
Yazılımlarla tasarımlar ve projeler gerçekleştireceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.