Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mitoloji

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4208 Mitoloji 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Mitoloji ve kültür eksenli bu dersin amacı; bir disiplin olarak öğrencilere mitolojiye ilişkin kavramsal bakış açısı kazandırmak; mitolojinin doğuşu, anlamı ve uygarlık tarihine etkileri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek; mitolojinin kültür ile olan etkileşimi doğrultusunda, mitolojinin  sanata ve reklama yönelik yansımalarının, simgebilim ve imgebilim çerçevesinde okunabilmesini sağlamaktır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1D-04-06
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 15:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1D-04-06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Projeksiyon, internet, kitap.
Temel Kaynaklar

- Çığ, Muazzez İlmiye. Gilgamış, İstanbul: Kaynak Yayınları, 2000.

- Kabaağaçlı, Cevat Şakir. Merhaba Anadolu, İstanbul:Bilgi Yayınevi, 1984.

-Kabaağaçlı, Cevat Şakir. Anadolu Tanrıları, İstanbul:Bilgi Yayınevi1983.

- Alighieri, Dante. İlahi Komedi,  İstanbul: Oğlak Yayıncılık, 2004.

Barthes, Roland (1990). Çağdaş Söylenler. Çev: Tahsin Yücel. İst.: Metis Yay.

Dönüş Mitosu. Çeviren: Ümit Altuğ. İstanbul: İmge Yayınevi. Erhat, Azra (2003). Mitoloji

Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. Estin, Colette ve Laporte, Héléne (2003).

Yunan ve Roma Mitolojisi. Çeviren: Musa Eran. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.

Diğer Kaynaklar - Mumya, Truva, Tanrıların Savaşı, İlahların Aşkı, Thor, Herkül vb. filmler 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Mitoloji Nedir? Mitolojinin Doğuşu, Anlamı ve Etkileri Mitoloji kavramı: Mythos, Logos ve Ethos; Mitolojinin işlevleri, Mitolojinin uygarlık tarihine etkileri. Sözlü anlatım
2. Hafta Mit Nedir? Mit Türleri, Mit, Ritüel, Efsane, Destan, Halk öyküsü, Masal, Fabl; Yaratılış Mitosları’nın tanıtımı, Pelags-Orfik Yaratılış Mitosları’nın aktarımı. Sözlü anlatım
3. Hafta : Klasik Mitolojiye Giriş Antik Çağ, Hellenizm, Yunan uygarlığı ve kültürü, Roma uygarlığı ve kültürü, Yunan ve Roma mitolojileri, Artemis ve ilgili mitosları, Apollon ve ilgili mitosları. Sözlü anlatım
4. Hafta Masallar ve Mitoslar arasındaki farklar, benzeyen yönler, kıyaslarla açıklamalar. Zeus ve Zeus’un aşkları, Hera ve ilgili mitosları, Athena ve ilgili mitosları. Sözlü anlatım
5. Hafta Hera ve ilgili mitosları, Athena ve ilgili mitosları. Artemis ve ilgili mitosları, Apollon ve ilgili mitosları. Sözlü anlatım – Film
6. Hafta Hermes ve Hermetizm’in tanıtımı. Sözlü anlatım – Görsel çözümleme
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Anadolu mitolojisi, Anadolu uygarlığı ve kültürü; Hitit uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Ana tanrıça kültü; Anadolu efsaneleri. Sözlü anlatım – Görseller
9. Hafta Mezopotamya ve Mısır Mitolojileri, Mezopotamya uygarlıkları ve kültürü; Sümer uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Babil uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Gılgamış Destanı; Mısır uygarlığı, kültürü ve mitolojisi Sözlü anlatım – Film
10. Hafta Doğu Asya ve Türk mitolojileri Dede Korkut Hikayeleri. Doğu Asya uygarlığı ve kültürü: Çin uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Japon uygarlığı, kültürü ve mitolojisi; Sözlü anlatım
11. Hafta Sembolizm, Çağcıl mitler Mitoloji ve Çağcıl Dünyaya Yönelik Yansımaları Moles ve ‘Dinamik mit’ kavramı, Jung ve ‘Arketip’ kavramı. Mitoloji ve Sanat; Sanat, İkon, İkonografi, Mitolojinin Batı sanatına etkileri ve sanat yapıtları üzerine analizler Sözlü anlatım – Görseller - Görsel Çözümleme
12. Hafta : Reklam, Mitoloji ve Kültür Reklam kavramı, Kültürel bir gösterge olarak reklam, Reklam ve mitoloji ilişkisi Sözlü anlatım – Görsel çözümleme
13. Hafta 13. Reklamlarda Mitolojinin Kullanılmasına İlişkin Çözümlemeler Reklamlarda mitolojik kahramanlara mitolojik olay örgülerine göndermeler, ve mitolojik simgelere yönelik göndermeler. Sözlü anlatım – Görsel çözümleme
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Mitolojinin öneminin, yaşam pratikleri ve düşün yaşamı üzerindeki etkilerinin farkında olma.
ÖÇ-2Mit - mit türleri, dünya mitolojileri hakkında bilgi sahibi olma.
ÖÇ-3Mitoloji-kültür arasındaki ilişki ve etkileşimi kavramı
ÖÇ-4Mitoloji, sanat, reklam ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma ve reklamlardaki mitolojik göndermelerle ilgili çözümleme becerisi kazanabilme
ÖÇ-5Esin olgusu daha varsıl hale gelecek.Mitoloji’nin, aslında insanın öyküsü olduğu gerçeğiyle yola çıkarak kronolojik olayları analiz ederken daha fazla donanımla bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-6Gelenek ve göreneklerde saklı duran ve yaşamında yer etmiş tüm değişik davranış şekillerinin, uygulandığını gördüğü adetlerin, ritüellerin ve inançların kökenine inip yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6