Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Televizyon Reklamcılığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4209 Televizyon Reklamcılığı 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilere Televizyon reklamcılığı hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve ülkemizde reklam sektörünü tanımak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Duygu Atasoy Aktaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, B1-5 & Cats Online Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, B1-5 & Cats Online Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma ve tartışma, örnek olay ve yapım incelemesi. Bireysel ve grup çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar - Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tv yayıncılığı ve Tv reklamcılığı Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam, mecralar ve TV Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam ve senaryo incelemeleri. Sözlü anlatım
4. Hafta Temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik) Sözlü anlatım
5. Hafta Yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamalar Sözlü anlatım
6. Hafta Dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklam yönetmenliği ve konuk Sözlü anlatım
9. Hafta Yaratıcılık ve reklam ve sanat ilişkisi Sözlü anlatım
10. Hafta Müşteri ve reklam ilişkisi Sözlü anlatım
11. Hafta Projelerin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
12. Hafta Çeşitli reklam prodüksiyon şirketlerine gezi Sözlü anlatım, Teknik Gezi
13. Hafta Çeşitli reklam ajanslarına gezi Sözlü anlatım, Teknik Gezi
14. Hafta Projelerin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Reklam türlerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Kültürel ve tarihsel olguların reklam kavramı arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Ülkemizdeki piyasa şartlarını gözden geçirebilecek.
ÖÇ-4Yaratıcı reklam tekniklerini uygulayabilecek.
ÖÇ-5Yeni teknolojileri kullanarak televizyon reklamları hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5