Öğrencilere Televizyon reklamcılığı hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve ülkemizde reklam sektörünü tanımak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Duygu Atasoy Aktaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, B1-5 & Cats Online Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, B1-5 & Cats Online Sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma ve tartışma, örnek olay ve yapım incelemesi. Bireysel ve grup çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı- Kavramlar ve Süreçler, İstanbul:Der Yayınları,1994.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tv yayıncılığı ve Tv reklamcılığı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam, mecralar ve TV
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklam ve senaryo incelemeleri.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik)
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamalar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Reklam yönetmenliği ve konuk
Sözlü anlatım
9. Hafta
Yaratıcılık ve reklam ve sanat ilişkisi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Müşteri ve reklam ilişkisi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Projelerin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Çeşitli reklam prodüksiyon şirketlerine gezi
Sözlü anlatım, Teknik Gezi
13. Hafta
Çeşitli reklam ajanslarına gezi
Sözlü anlatım, Teknik Gezi
14. Hafta
Projelerin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklam türlerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Kültürel ve tarihsel olguların reklam kavramı arasında bağlantı kurabilecek.
Yeni teknolojileri kullanarak televizyon reklamları hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.