21. yüzyılda baskın bir biçimde kullanılmaya ve uygulanmaya başlanan yönetişim çerçevesinde Halkla İlişkiler’in konumunu belirleyerek en yaygın kullanılan Halkla İlişkiler yöntemlerini saptamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 10:00-11:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 10:00-11:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatma, tartışma ve öğrencilerin sunum yapmaları.
- Zeybek, Işıl. Yönetişimde Halkla İlişkilerin Yeri ve Kullandığı Teknikler, İstanbul:Arıkan Yayınları.2005.
- Çamdereli, Mete. Yönetişim ve Reklam İletişimi, Konya: Çizgi Kitabevi, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve yönetim kavramının, yönetim ilkelerinin tartışılması.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yönetim kavramının tarihsel gelişiminin bilimsel ve sanatsal açıdan ele alınması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Klasik Yönetim Akımları çerçevesinde, Taylorizm, Fayol’Un Yönetim İlkeleri, Weber’in Bürokrasi Modeli kuramlarının tartışılması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Hawthorne çalışmalarının ve Mc Gregor’un x-y kuramlarının yönetim eylemi içerisinde öneminin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Çağdaş Yönetim Anlayışının Klasik Yönetim Anlayışı ve Davranışçı Kuramlarla karşılaştırılması ve temel farkların ortaya konulması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Yönetimde iletişimsel ilişkilerin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Yönetsel davranışlar ve organizasyon kavramı üzerine tartışılması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Yönetişim eylemi bağlamında demokrasi, katılımcılık, şeffaflık, hesap verilebilirlik ilkelerinin yönetişim olgusu çerçevesinde öneminin ortaya konması.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yönetişimkavramı bağlamında etkili iletişim ve halkla ilişkiler kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Yönetim, yönetişim kavramlarını kuramsal olarak tanımlayacak.
ÖÇ-2
İletişim yöntemi olan Halka İlişkilere yönetişimin getirdiği yeni işlevleri saptayacak.
ÖÇ-3
Halkla İlişkiler’in en sık kullandığı yordamları, araçları belirleyerek kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin birlikte, ortaklaşa karar alma, uygulama ve denetleme aşamasında işbirliği içinde olup olmadığını yorumlayacak.
ÖÇ-4
Yönetişim çerçevesinde söz konusu uygulamalarda kullanılan halkla ilişkiler yöntemlerini gösterecek.
ÖÇ-5
Yönetişim kavramıyla etkili iletişim kavramını ilişkilendirecek.
ÖÇ-6
Yönetişim olgusunu benimseyen kurumların yönetişim ve halkla ilişkiler uygulamalarını pratik edecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.