Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yönetişim ve Etkili İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4210 Yönetişim ve Etkili İletişim 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
21. yüzyılda baskın bir biçimde kullanılmaya ve uygulanmaya başlanan yönetişim çerçevesinde Halkla İlişkiler’in konumunu belirleyerek en yaygın kullanılan Halkla İlişkiler yöntemlerini saptamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 10:00-11:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 10:00-11:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatma, tartışma ve öğrencilerin sunum yapmaları.
Temel Kaynaklar  
- Koçel,Tamer. İşletme Yöneticiliği,  İstanbul:Arıkan Yayınları,2005.
 
- Zeybek, Işıl. Yönetişimde Halkla İlişkilerin Yeri ve Kullandığı Teknikler, İstanbul:Arıkan Yayınları.2005.
 
- Çamdereli, Mete. Yönetişim ve Reklam İletişimi, Konya: Çizgi Kitabevi, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve yönetim kavramının, yönetim ilkelerinin tartışılması. Sözlü anlatım
2. Hafta Yönetim kavramının tarihsel gelişiminin bilimsel ve sanatsal açıdan ele alınması. Sözlü anlatım
3. Hafta Klasik Yönetim Akımları çerçevesinde, Taylorizm, Fayol’Un Yönetim İlkeleri, Weber’in Bürokrasi Modeli kuramlarının tartışılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Hawthorne çalışmalarının ve Mc Gregor’un x-y kuramlarının yönetim eylemi içerisinde öneminin irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Çağdaş Yönetim Anlayışının Klasik Yönetim Anlayışı ve Davranışçı Kuramlarla karşılaştırılması ve temel farkların ortaya konulması. Sözlü anlatım
6. Hafta Yönetimde iletişimsel ilişkilerin irdelenmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Vize Vize
8. Hafta Yönetsel davranışlar ve organizasyon kavramı üzerine tartışılması. Sözlü anlatım
9. Hafta Yönetişim eylemi bağlamında demokrasi, katılımcılık, şeffaflık, hesap verilebilirlik ilkelerinin yönetişim olgusu çerçevesinde öneminin ortaya konması. Sözlü anlatım
10. Hafta Yönetişimkavramı bağlamında etkili iletişim ve halkla ilişkiler kavramlarının ilişkilendirilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması. Sözlü anlatım
12. Hafta Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması. Sözlü anlatım
13. Hafta Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması. Sözlü anlatım
14. Hafta Yönetişim uygulamalarında güncel halkla ilişkiler etkinliklerinin tartışılması. Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Yönetim, yönetişim kavramlarını kuramsal olarak tanımlayacak.
ÖÇ-2İletişim yöntemi olan Halka İlişkilere yönetişimin getirdiği yeni işlevleri saptayacak.
ÖÇ-3Halkla İlişkiler’in en sık kullandığı yordamları, araçları belirleyerek kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin birlikte, ortaklaşa karar alma, uygulama ve denetleme aşamasında işbirliği içinde olup olmadığını yorumlayacak.
ÖÇ-4Yönetişim çerçevesinde söz konusu uygulamalarda kullanılan halkla ilişkiler yöntemlerini gösterecek.
ÖÇ-5Yönetişim kavramıyla etkili iletişim kavramını ilişkilendirecek.
ÖÇ-6Yönetişim olgusunu benimseyen kurumların yönetişim ve halkla ilişkiler uygulamalarını pratik edecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6