Ulusal ve uluslararası medyanın çeşitli konulardaki haberleri ele alış tarzları üzerinden incelemeler ve örnek çalışmalar gerçekleştirerek, medyanın doğru anlaşılması ve okunmasına yönelik bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 1C-15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00 - 12:45, Ataköy Kampüs, 1C-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, PP Sunum ile öğretim.
Temel Kaynaklar
- Anaakım Medya -Alternatif Medya, Defne Özonur (Haz.), Nota Bene Yayınları, 2022.
- Sosyal Medya Eleştirel Bakış 2, Ali Emre Dingin, Literatürk Academia, 2021.
- Yeni Medya Analizleri, Suat Gezgini Ali Efe İralı (ed.), Eğitim Kitabevi, 2017.
- Sosyal Medya Eleştirel Bİr Giriş, Christian Fuchs, Notabene Yayınları, 2020
Diğer Kaynaklar
· Akademik Makaleler, İnternet Yayınları, Medya organlarının ilgili Web Sitelerinin takip ve incelenmesi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kitle İletişimi kavramı ve tarihsel gelişimi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Türkiye’de Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Ulusla ve Uluslararası Medyanın İşleyişinin Genel Değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Medya eleştirisi nedir?
Sözlü anlatım
5. Hafta
Medya eleştirisinin dayandığı kavramlar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Medyada konu yönetimi ve incelenmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Medya eleştirisine yönelik örnek çalışmalar
Sözlü anlatım
9. Hafta
Medya ve insan hakları ilişkisi ve örnekler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Medya ve çocuk ilişkisi ve örnekler
Sözlü anlatım
11. Hafta
Medya ve kadın ilişkisi ve örnekler
Sözlü anlatım
12. Hafta
Medyada Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine bakış ve örnekleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Medya ve Çevrecilik ilişkisi ve örnekleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Medya ve Popüler Kültür ilişkisi ve örnekleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Medya ve Ötekileştirme kavramı
Değerlendirme
16. Hafta
Medya ve Sağlık ilişkisi ve örnekleri
Değerlendirme
17. Hafta
Genel değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Öğrencinin günümüzde yaşanan olaylar arasında sağlıklı bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-2
Okuduğu, dinlediği, izlediği konu ve olayların önemini saptayabilecek.
ÖÇ-3
Kitle iletişim araçlarından elde ettiği bilgiyi bir başka şekilde kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Elde edilen bilgiler ışığında verilen konuları örnekleyebilecek.
ÖÇ-5
Derslerde elde ettiği bilgi ile ( mezuniyet sonrası) karşılaştığı güncel konuları yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.