Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Atölyesi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN4212 Reklam Atölyesi II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

İletişim problemlerini tanıma: Birleştirme, oluşturma, yapı kurma, aşma.

Yapı oluşturma, sistem kurmanın deneyimlenmesi; bir sistemin parçası olarak kavram ya da nesneleri ilişkilendirebilme yeteneğinin geliştirilmesi; nesneler ya da sistemler arasındaki bağıntıların yeniden oluşturulması yeteneğinin geliştirilmesi; kavramlar dünyası ile gerçeklik arasındaki bağıntıların anlaşılabilmesi konularında pratik yapılması amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 14:00 - 16:45, Ataköy Kampüs, 1B-07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00 - 16:45, Ataköy Kampüs, 1B-07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Listelemek, bağlantılandırmak, tanımlamak, açıklamak, yorumlamak, kullanmak, uygulamak, çözümlemek, karşıtları tespit etmek, şematize etmek, birleştirmek, formüle etmek, yapılandırmak, derlemek, inşa etmek, kurmak, yaratıcı eylem ortaya koymak, hazırlamak, ölçümlemek, kıyaslama, düzeltmek, organize etmek.

Temel Kaynaklar

- Sullivan,Luke. Satan Reklam Yaratmak, Ankara:MediaCat Yayınları, 2001.

 -Kotler, Philip.  A’dan Z’ye Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2006.

- Ries, Al. ve ,Trout, Jack.  Pazarlamanın 22 Kuralı, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2006.
 
 
 
 
 
 
 
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta BRİEF (İŞ EMRİ) ve PROBLEM Brief yazma, deşifre etme üzerine temel bilgilerin aktarılması Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta ANALİTİK ELEMİNASYON Bir analiz yöntemi olarak “seçmek” yerine “dışarda bırakmak” üzerinden probleme yaklaşmanın yöntemlerinin aktarılması. Tartışma: Bir metinde ne kullanacağına karar vermek için önce “ne kullanmayacağı”ndan başlanabilir mi? Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta MECRA ve İLETİŞİM Mecra, reklam fikri, marka ve iletişim konularında genel bilgi aktarımı ve örnekler üzerinden tartışma. Örnek problem: Ders notlarını temin etmek için bir iletişim yapsak “okul binası içinde hangi alanları mecra olarak kullanabiliriz?” konulu tartışma. Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Proje Değerlendirme
5. Hafta Proje Değerlendirme
6. Hafta Proje Değerlendirme
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Proje: ÜRÜN – İSİM – MARKA Yetişkinler için üretilmiş, şehir bisikleti sosyal sorumluluk proje çalışması Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Proje: ÜRÜN – İSİM – MARKA – VAAT – SLOGAN - BAŞLIK Her öğrencinin bir önceki haftada ortaya çıkan şehir bisiklet markası için bir “isim ” ve “gövde metni” oluşturması. Bu çalışmaların sınıfa, tartışmaya sunulması. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Proje: ÜRÜN – İSİM – MARKA – VAAT – SLOGAN – BAŞLIK – GÖRSEL Her öğrencinin bir önceki haftada oluşturduğu isim için logo çalışması eskizleri sunması Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Proje: SOSYAL SORUMLULUK /ÖYKÜ OLUŞTURMA/ SLOGAN: Sosyal sorumluk projesi içeriklerinin sloganla beraber sunulması. Afiş eskiz çalışmalarına başlanması Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Proje: SOSYAL SORUMLULUK /ÖYKÜ OLUŞTURMA/ SLOGAN/ AFİŞ/ AÇIKHAVA REKLAM: Sosyal sorumluk projesi içeriklerinin sloganla beraber sunulması. Açıkhava reklam giydirme çalışması fikirlerinin sunulması. Afiş çalışmalarının sunumu. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Proje Değerlendirme
14. Hafta Proje Değerlendirme
15. Hafta Proje Değerlendirme
16. Hafta Proje Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama iletişimi (reklam) kavramının yaratıcı bir şekilde pratik edebilecek.
ÖÇ-2Çeşitli pazarlama iletişimi problemleri üzerinde çalışarak bir deneyim edinecek ve bu problemleri çözümleyebilecek.
ÖÇ-3Görsel, metin, kavram, fikir, uygulama gibi pazarlama iletişiminin temel değişkenlerini kullanabilecek.
ÖÇ-4Türkçeyi kullanarak bir fikri yaratıcı bir şekilde ifade edebilecek.
ÖÇ-5Görsel dil ve kavramların iletişim tasarımı ve pazarlama iletişimindeki kullanım örneklerini pratik edebilecek ve belgesel olarak incelemiş, olarak “reklam-pazarlama iletişimi” pratiklerine uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5