İletişim Sanatları öğrencilerine; reklam kampanyalarının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme safhalarını doğru ve etkin kullanmayı öğreterek; sorun saptama, durum analizleri, iletişim sorunları ve yaratıcı çalışmalar doğrultusunda; hedef kitleye ve reklam amacına uygun yazılı, işitsel, görsel ve küresel iletilerin tasarlanması, bütünleşik iletişim stratejisinde sunum niteliği taşıyan kampanyaların oluşturulması sağlamayı amaçlanmaktadır. Aynı zamanda reklam kampanyaları üretim sürecinde gerekli olan bilgi, teknik ve yöntemlerin stratejik kullanımına yönelik becerilerin öğrencilere kazandırılması hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 14:00 - 16:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14:00 - 16:45, Ataköy Kampüs, 4C-15-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek, sentez, uygulama, tartışma.
Temel Kaynaklar
-Elden,Müge-Ulukök,Özkan-Yeygel,Sinem. Şimdi Reklamlar. İst:İletişim, 2008
- Zaltman,Gerald.Tüketici Nasıl Düşünür?.İst:Mediacat,2003
-Trout,Jack. Yeni Konumlandırma.İstanbul:Profilo Yayınları,1999
-Aaker,David. Markalama. İst:Mediacat,2014
-Knapp,E.Duane. Marka Aklı. İstanbul:Mediacat,2000
Diğer Kaynaklar
- Trout,Jack. Farklılaş ya da Öl. İst.:Medicat,2011
-Zyman, Sergio. Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu. İstanbul:Mediacat,2003
-Sullivan,Luke.Satan Reklam Yaratmak. İst:Mediacat,2001
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş ve Tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Değişen toplum ve iletişim araçları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklam Kampanyalarında 4 adım
Sözlü anlatım
4. Hafta
Araştırma: Pazar, rakip, SWOT ve hedef kitle analizleri.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Araştırma: Sorun saptama, sorun cümlesi oluşturulması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Planlama: Reklam Brief Formu nedir? Nasıl oluşturulur?
Sözlü anlatım
7. Hafta
Reklam Kampanyalarında Uygulama Örnekleri
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Planlama: Konumlandırma Stratejileri ve Medya Araştırmaları
Sözlü anlatım
9. Hafta
Reklamda yaratıcı süreç ve strateji planlama kavramı.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Mesaj stratejisi. Duyular ve Marka
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklamda 5M ve Reklamda Yeni Nesil Trendleri, İnovasyon
Sözlü anlatım
12. Hafta
Reklam Kampanyalarında Uygulama Örnekleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yeni Medya Araçları ile Medya Planlama
Sözlü anlatım
14. Hafta
Kreatif süreçte sunum teknikleri ve raporlama.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Yeni ve Sosyal Medya da Ajans Brief Yazımı
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Reklam kampanyasını ve içeriklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Durum analizini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Yaratıcı süreci ve özelliklerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Reklamda ana stratejileri kullanabilecek.
ÖÇ-5
Reklam kampanyası tasarlayabilecek.
ÖÇ-6
Reklam kampanyası uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.