Pazarlama iletişiminde yaratıcılığın geliştirilmesi: Yıkma ve yapma. Reklam fikri, başlık, gövde metni, marka, stopper etki, yeniden seyirlik değeri, pack-shot vb. reklam kavramlarının arasındaki bağıntıların kavranışını güçlendirmek ve reklam filmi, açık hava ilanı ve basın ilanı konularında deneyimler üretebilmek için pratik yapılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özlem Malatyalıoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tanımlamak, kaydetmek, hatırlamak, betimlemek, ifade etmek, yorumlamak, uygulamak, kullanmak, dramatize etmek, pratik etmek, takvim hazırlamak, taslak hazırlamak, çözümlemek, sınamak, tartışmak, sorgulamak, ilişkilendirmek, çözmek, sınıflandırmak, planlamak, tasarımlamak, derlemek, yapılandırmak, organize etmek, yönetmek.
Temel Kaynaklar
- Babauta, Leo. Az Aslında Çoktur, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2010.
- Kotler, Philip. Kotler ve Pazarlama, İstanbul: Sistem Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
FİKİR, REKLAM VE REKLAM FİKRİ: “Yaratıcı fikirden reklam fikrine geçerken neler değişir? Güçsüz bir fikri reklama dönüştürerek güçlendirmek mümkün müdür?” konularında tartışma. ‘Kötü reklam fikri” örneklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım, uygulama
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
FİKİR AZALIRKEN ETKİSİ ÇOĞALIR MI?: Minimalist anlatım teknikleri üzerine bilgilendirme ve farklı anlatım araçları geliştirirken fikrin etkisini korumak üzerine tartışma. “İyi reklam fikri” örneklerinin incelenmesi. FİKİR NASIL ÇOĞALTILIR? Çeşitli anlatım araçlarına uyarlarken fikrin etkisini korumak üzerine tartışma. “İyi reklam fikri uyarlaması” örneklerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Ortam medyası (Ambient Media ) nedir ? Tanımlanması. Gerilla reklam pazarlama ve uygulamalarındaki kullanımının incelenmesi. Yapılmış örneklerin incelenmes
Uygulama
9. Hafta
Proje
Uygulama
10. Hafta
Proje
Uygulama
11. Hafta
Proje
Uygulama
12. Hafta
Proje
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
15. Hafta
Proje
Değerlendirme
16. Hafta
Proje
Değerlendirme
17. Hafta
Proje
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Çeşitli pazarlama iletişimi problemleri üzerinde çalışarak tasarım ve problem çözme yeteneğini sorgulayabilecek.
ÖÇ-2
Görsel, metin, kavram, fikir, uygulama gibi pazarlama iletişiminin temel değişkenlerini kullanabilecek.
ÖÇ-3
Türkçeyi ve görsel dili kullanarak bir reklam problemini çözebilecek.
ÖÇ-4
Farklı mecralar için farklı diller geliştirmeyi ve/veya mecralar arasındaki dil çeşitliliğini oluşturabilmeyi uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Kültürel, güncel ve teknolojik değişimleri izleyerek tasarıma ilişkin problemleri çözebilecek ve yeni tasarımlar uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.