Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Atölyesi III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5201 Reklam Atölyesi III 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Pazarlama iletişiminde yaratıcılığın geliştirilmesi: Yıkma ve yapma. Reklam fikri, başlık, gövde metni, marka, stopper etki, yeniden seyirlik değeri, pack-shot vb. reklam kavramlarının arasındaki bağıntıların kavranışını güçlendirmek ve reklam filmi, açık hava ilanı ve basın ilanı konularında deneyimler üretebilmek için pratik yapılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özlem Malatyalıoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tanımlamak, kaydetmek, hatırlamak, betimlemek, ifade etmek, yorumlamak, uygulamak, kullanmak, dramatize etmek, pratik etmek, takvim hazırlamak, taslak hazırlamak, çözümlemek, sınamak, tartışmak, sorgulamak, ilişkilendirmek, çözmek, sınıflandırmak, planlamak, tasarımlamak, derlemek, yapılandırmak, organize etmek, yönetmek.
Temel Kaynaklar - Babauta, Leo. Az Aslında Çoktur, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2010.
- Goulston, Mark. İknanın Anahtarı, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2010.
 
- Roam, Dan.  Şekil ve Resimlerle Sorun Çözme ve İkna, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2010.
 
- Kotler, Philip. 10 Ölümcül Pazarlama Günahı, İstanbul:MediaCat, 2005.
 
- Kotler, Philip. Kotler ve Pazarlama, İstanbul: Sistem Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta FİKİR, REKLAM VE REKLAM FİKRİ: “Yaratıcı fikirden reklam fikrine geçerken neler değişir? Güçsüz bir fikri reklama dönüştürerek güçlendirmek mümkün müdür?” konularında tartışma. ‘Kötü reklam fikri” örneklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım, uygulama Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta FİKİR AZALIRKEN ETKİSİ ÇOĞALIR MI?: Minimalist anlatım teknikleri üzerine bilgilendirme ve farklı anlatım araçları geliştirirken fikrin etkisini korumak üzerine tartışma. “İyi reklam fikri” örneklerinin incelenmesi. FİKİR NASIL ÇOĞALTILIR? Çeşitli anlatım araçlarına uyarlarken fikrin etkisini korumak üzerine tartışma. “İyi reklam fikri uyarlaması” örneklerinin incelenmesi. Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta Proje: Yeni nesil soğuk içecek marka tasarımı Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Ortam medyası (Ambient Media ) nedir ? Tanımlanması. Gerilla reklam pazarlama ve uygulamalarındaki kullanımının incelenmesi. Yapılmış örneklerin incelenmes Uygulama
9. Hafta Proje Uygulama
10. Hafta Proje Uygulama
11. Hafta Proje Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
15. Hafta Proje Değerlendirme
16. Hafta Proje Değerlendirme
17. Hafta Proje Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Çeşitli pazarlama iletişimi problemleri üzerinde çalışarak tasarım ve problem çözme yeteneğini sorgulayabilecek.
ÖÇ-2Görsel, metin, kavram, fikir, uygulama gibi pazarlama iletişiminin temel değişkenlerini kullanabilecek.
ÖÇ-3Türkçeyi ve görsel dili kullanarak bir reklam problemini çözebilecek.
ÖÇ-4Farklı mecralar için farklı diller geliştirmeyi ve/veya mecralar arasındaki dil çeşitliliğini oluşturabilmeyi uygulayabilecek.
ÖÇ-5Kültürel, güncel ve teknolojik değişimleri izleyerek tasarıma ilişkin problemleri çözebilecek ve yeni tasarımlar uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5