Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Kampanyaları II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5202 Reklam Kampanyaları II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Reklam kampanyaları üretim sürecinde gerekli olan bilgi, teknik ve yöntemlerin stratejik kullanımına yönelik becerilerin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1G-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1G-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Örnek , sentez, uygulama, tartışma.
Temel Kaynaklar

-Zaltman,Gerald.Tüketici Nasıl Düşünür?.İst:Mediacat,2003

-Trout,Jack. Yeni Konumlandırma.İstanbul:Profilo Yayınları,1999

-Trout,Jack. Farklılaş ya da Öl. İst.:Medicat,2011

-Sullivan,Luke.Satan Reklam Yaratmak. İst:Mediacat,2001


-Knapp,E.Duane. Marka Aklı. İstanbul:Mediacat,2000

-Zyman, Sergio. Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu. İstanbul:Mediacat,2003



 

Diğer Kaynaklar   -Sequela,Jacques. Hollywood Daha Beyaz Yıkar. İst:AFA, 1999
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklam kampanyası ve özellikleri. Sözlü anlatım
2. Hafta Kreatif uygulama için sektör tespiti. Sözlü anlatım
3. Hafta Markaların belirlenmesi ve grupların oluşturulması ( yerli). Sözlü anlatım
4. Hafta Şirket analizi, ürün ya da hizmet analizleri. Sözlü anlatım
5. Hafta Pazar, rakip, SWOT ve hedef kitle analizleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Konumlandırma stratejileri ve medya araştırmaları Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İletişim problem ya da problemlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Reklamda yaratıcı süreç ve strateji kavramı. Sözlü anlatım
10. Hafta Mesaj stratejisi. Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamda, vaad, appeal, yapım teknikleri, çekim formatları ve anlatım tarzları. Sözlü anlatım
12. Hafta Kreatif süreç. Sözlü anlatım
13. Hafta Kreatif süreç. Sözlü anlatım
14. Hafta Kreatif süreçte sunum teknikleri ve raporlama. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Reklam kampanyasını ve içeriklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Durum analizini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Yaratıcı süreci ve özelliklerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Reklamda ana stratejileri kullanabilecek.
ÖÇ-5Reklam kampanyası tasarlayabilecek.
ÖÇ-6Reklam kampanyası uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6