Reklam kampanyaları üretim sürecinde gerekli olan bilgi, teknik ve yöntemlerin stratejik kullanımına yönelik becerilerin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1G-05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 09:00-11:45, Ataköy Kampüsü, 1G-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek , sentez, uygulama, tartışma.
Temel Kaynaklar
-Zaltman,Gerald.Tüketici Nasıl Düşünür?.İst:Mediacat,2003
-Trout,Jack. Yeni Konumlandırma.İstanbul:Profilo Yayınları,1999
-Trout,Jack. Farklılaş ya da Öl. İst.:Medicat,2011
-Sullivan,Luke.Satan Reklam Yaratmak. İst:Mediacat,2001
-Knapp,E.Duane. Marka Aklı. İstanbul:Mediacat,2000
-Sequela,Jacques. Hollywood Daha Beyaz Yıkar. İst:AFA, 1999
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklam kampanyası ve özellikleri.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kreatif uygulama için sektör tespiti.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Markaların belirlenmesi ve grupların oluşturulması ( yerli).
Sözlü anlatım
4. Hafta
Şirket analizi, ürün ya da hizmet analizleri.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Pazar, rakip, SWOT ve hedef kitle analizleri.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Konumlandırma stratejileri ve medya araştırmaları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
İletişim problem ya da problemlerinin belirlenmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Reklamda yaratıcı süreç ve strateji kavramı.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Mesaj stratejisi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklamda, vaad, appeal, yapım teknikleri, çekim formatları ve anlatım tarzları.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kreatif süreç.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kreatif süreç.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Kreatif süreçte sunum teknikleri ve raporlama.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Reklam kampanyasını ve içeriklerini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Durum analizini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Yaratıcı süreci ve özelliklerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
Reklamda ana stratejileri kullanabilecek.
ÖÇ-5
Reklam kampanyası tasarlayabilecek.
ÖÇ-6
Reklam kampanyası uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.