Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Halkla İlişkilerde Araç ve Teknikler

Halkla İlişkilerde Araç ve Teknikler

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5203 Halkla İlişkilerde Araç ve Teknikler 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Halkla İlişkiler sürecinde gerek kurumiçi gerekse kurumdışı kurulan iletişimin belli bir düzenek içerisinde aktarılması söz konusudur. Bu düzeneğin sağlanması içinde belli yordamların, belli yöntemlerin ve belli araçların kullanılması gerekmektedir. Bu bağlamda, her türlü etkinlikte kullanılan hem kurumiçi hem de kurumdışı etkin ve yaygın bir biçimde kullanılan Halkla İlişkiler   araç ve yöntemleri ele alınmaktadır bu derste.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin konuları kuramsal ve uygulayımsal olarak gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularını örnek, gözlem, yüzyüze iletişim yoluyla ortaya koymak.
Temel Kaynaklar - Oktay, Mahmut. Halkla İlişkiler Mesleğinin İletişim ve Yöntem Araçları, İstanbul: Der Yay., 1998.
- Zeybek, Işıl. “Yönetişimde Halkla İlişkilerin Yeri ve Kullandığı Teknikler”, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış Doktora Tezi, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış Dersi ve etkili İletişim bağlamında kullanılan araç ve yöntemler hakkında genel bilginin verilmesi Sözlü anlatım
2. Hafta Kurumiçinde yöneticiler ve çalışanlar arasında kullanılan sözlü araç ve yöntemlerin saptanması. Sözlü anlatım
3. Hafta Yüzyüze iletişim, Topluluk önünde konuşma, Telefonla konuşma, Çalışanlarla Konuşma/Mülakat/Görüşme gibi sözlü gerçekleştirilen iletişimin irdelenmesi Sözlü anlatım
4. Hafta Kurum içinde yöneticiler ve çalışanlar arasında kullanılan yazılı araç ve yöntemlerden rapor yazma tekniklerinin tartışılması ve öğrencilerin belli bir konu hakkında rapor ve dilekçe yazmaları. Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Kurumiçi yayınlanan gazete, dergi, bültenlerin içeriklerinin tartışılması ve incelenmesi Sözlü anlatım
6. Hafta Halkla ilişkiler etkinliklerinde önemli bir yere sahip olan televizyon ve radyo kullanımının önemi ve avantajlarının tartışılması. Halkla ilişkilerde yaygın bir biçimde kullanılmaya başlanan internet kullanımı ve internetin yazılı/basılı araçlardan farkının belirlenmesi. Medya ile ilişkiler biraz daha açımlamak gerekirse kriz yönetiminde kurulması gereken medya ilişkileri ve medya ile ilişkilerin kurulmasında izlenecek önemli adımların belirlenmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Basın bültenin önemi ve Basın Bülteni Yazarken dikkat edilmesi gereken aşamalar, Basın Toplantısı yapılırken gözönünde bulundurulması gereken önemli etmenler, Basın Kidinin hazırlanması. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Basın bültenin önemi ve Basın Bülteni Yazarken dikkat edilmesi gereken aşamalar, Basın Toplantısı yapılırken gözönünde bulundurulması gereken önemli etmenler, Basın Kidinin hazırlanması. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Kurumiçi ve kurumdışına yönelik yapılan toplantıların özellikleri, konferanslar ve seminerlerin halkla ilişkiler sürecindeki öneminin tartışılması. Halkla ilişkilerde fotoğraf kullanımı oldukça önemlidir. Fotoğrafların hazırlanmasında, seçilmesinde dikkat edilmesi gereken ögeler. Afişlerin, panoların halkla ilişkilerdeki yeri ve öneminin anlatılması. Sözlü anlatım
11. Hafta Birleşik medya kullanımı ve özel olaylarda kullanılacak yordamların, yöntemlerin örnek olaylarla saptanması ve kurum dışına yönelik kullanılan her türlü araçlar; Basın reklamcılığı, poster, bülten, sergi, fuar, broşür, sponsorluk yordamlarının irdelenmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Her bir öğrencinin seçmiş olduğu kurumun kurumiçi ve kurumdışı araç ve tekniklerinin incelenerek sunumlarının yapılması. Sözlü anlatım
13. Hafta Her bir öğrencinin seçmiş olduğu kurumun kurumiçi ve kurumdışı araç ve tekniklerinin incelenerek sunumlarının yapılması. Sözlü anlatım
14. Hafta Her bir öğrencinin seçmiş olduğu kurumun kurumiçi ve kurumdışı araç ve tekniklerinin incelenerek sunumlarının yapılması. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 70


ÖÇ-1Etkili iletişim kurabilmek için gerekli araç ve yöntemleri ele alabilecek.
ÖÇ-2Rapor ve basın bülteni yazma tekniklerini öğrenerek pratik edebilecek.
ÖÇ-3Medya mensuplarıyla kurulacak iletişim yöntemleri ve teknikleri bağlamında basın bültenini pratik edebilecek.
ÖÇ-4Kriz döneminde kurulacak medya ilişkilerini ve yöntemlerini kullanabilecek.
ÖÇ-5Halkla İlişkiler içinde yer alan her türlü araştırma, planlama ve uygulama aşamalarını uygulayabilecek.
ÖÇ-6Halkla İlişkiler içinde yer alan her türlü araştırma, planlama ve uygulama aşamalarını pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6