Halkla İlişkiler sürecinde gerek kurumiçi gerekse kurumdışı kurulan iletişimin belli bir düzenek içerisinde aktarılması söz konusudur. Bu düzeneğin sağlanması içinde belli yordamların, belli yöntemlerin ve belli araçların kullanılması gerekmektedir. Bu bağlamda, her türlü etkinlikte kullanılan hem kurumiçi hem de kurumdışı etkin ve yaygın bir biçimde kullanılan Halkla İlişkiler araç ve yöntemleri ele alınmaktadır bu derste.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin konuları kuramsal ve uygulayımsal olarak gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularını örnek, gözlem, yüzyüze iletişim yoluyla ortaya koymak.
Temel Kaynaklar
- Oktay, Mahmut. Halkla İlişkiler Mesleğinin İletişim ve Yöntem Araçları, İstanbul: Der Yay., 1998.
- Zeybek, Işıl. “Yönetişimde Halkla İlişkilerin Yeri ve Kullandığı Teknikler”, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış Doktora Tezi, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış Dersi ve etkili İletişim bağlamında kullanılan araç ve yöntemler hakkında genel bilginin verilmesi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kurumiçinde yöneticiler ve çalışanlar arasında kullanılan sözlü araç ve yöntemlerin saptanması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yüzyüze iletişim, Topluluk önünde konuşma, Telefonla konuşma, Çalışanlarla Konuşma/Mülakat/Görüşme gibi sözlü gerçekleştirilen iletişimin irdelenmesi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kurum içinde yöneticiler ve çalışanlar arasında kullanılan yazılı araç ve yöntemlerden
rapor yazma tekniklerinin tartışılması ve öğrencilerin belli bir konu hakkında rapor ve
dilekçe yazmaları.
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Kurumiçi yayınlanan gazete, dergi, bültenlerin içeriklerinin tartışılması ve incelenmesi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Halkla ilişkiler etkinliklerinde önemli bir yere sahip olan televizyon ve radyo kullanımının önemi ve avantajlarının tartışılması. Halkla ilişkilerde yaygın bir biçimde kullanılmaya başlanan internet kullanımı ve internetin yazılı/basılı araçlardan farkının belirlenmesi. Medya ile ilişkiler biraz daha açımlamak gerekirse kriz yönetiminde kurulması gereken medya ilişkileri ve medya ile ilişkilerin kurulmasında izlenecek önemli adımların belirlenmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Basın bültenin önemi ve Basın Bülteni Yazarken dikkat edilmesi gereken aşamalar, Basın Toplantısı yapılırken gözönünde bulundurulması gereken önemli etmenler, Basın
Kidinin hazırlanması.
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Basın bültenin önemi ve Basın Bülteni Yazarken dikkat edilmesi gereken aşamalar, Basın Toplantısı yapılırken gözönünde bulundurulması gereken önemli etmenler, Basın
Kidinin hazırlanması.
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
Kurumiçi ve kurumdışına yönelik yapılan toplantıların özellikleri, konferanslar ve
seminerlerin halkla ilişkiler sürecindeki öneminin tartışılması. Halkla ilişkilerde
fotoğraf kullanımı oldukça önemlidir. Fotoğrafların hazırlanmasında, seçilmesinde dikkat edilmesi gereken ögeler. Afişlerin, panoların halkla ilişkilerdeki yeri ve öneminin
anlatılması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Birleşik medya kullanımı ve özel olaylarda kullanılacak yordamların, yöntemlerin örnek olaylarla saptanması ve kurum dışına yönelik kullanılan her türlü araçlar; Basın
reklamcılığı, poster, bülten, sergi, fuar, broşür, sponsorluk yordamlarının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Her bir öğrencinin seçmiş olduğu kurumun kurumiçi ve kurumdışı araç ve
tekniklerinin incelenerek sunumlarının yapılması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Her bir öğrencinin seçmiş olduğu kurumun kurumiçi ve kurumdışı araç ve
tekniklerinin incelenerek sunumlarının yapılması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Her bir öğrencinin seçmiş olduğu kurumun kurumiçi ve kurumdışı araç ve tekniklerinin incelenerek sunumlarının yapılması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
70
ÖÇ-1
Etkili iletişim kurabilmek için gerekli araç ve yöntemleri ele alabilecek.
ÖÇ-2
Rapor ve basın bülteni yazma tekniklerini öğrenerek pratik edebilecek.
ÖÇ-3
Medya mensuplarıyla kurulacak iletişim yöntemleri ve teknikleri bağlamında basın bültenini pratik edebilecek.
ÖÇ-4
Kriz döneminde kurulacak medya ilişkilerini ve yöntemlerini kullanabilecek.
ÖÇ-5
Halkla İlişkiler içinde yer alan her türlü araştırma, planlama ve uygulama aşamalarını uygulayabilecek.
ÖÇ-6
Halkla İlişkiler içinde yer alan her türlü araştırma, planlama ve uygulama aşamalarını pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.