Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama İletişimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5204 Pazarlama İletişimi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Pazarlama iletişimi sürecini, pazarlama hedef ve stratejileriyle ilişkisini ve pazarlama iletişimi karmasında karar sürecini irdelerken, pazarlama iletişimi programlarıyla müşterilerin ikna edilmesi hakkında bilgi kazanılması amaçlanmaktadır. Her geçen gün gelişen teknoloji ve gün be gün artan rekabete bağlı olarak kurumların farklı yaklaşımlar ile ele aldıkları pazarlama stratejilerini öğrenmek ve örneklerle pekiştirilmesini sağlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma. 
Temel Kaynaklar

- Varinli, İ. (2012). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık.

- Odabaşı,Yavuz.  Pazarlama İletişimi, Ankara:A.Ü. Yay. 1995.

- Odabaşı,Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.

- Cemalcılar, İlhan. Pazarlama Kavramlar- Kararlar, İstanbul: Beta Yayınları, 1994.


- Mediacat Dergisi

- Marketing Türkiye Dergisi

- Campaign Türkiye Dergisi

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Tanımı ve Tarihçesi Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlamada Temel Kavramlar Sözlü anlatım
3. Hafta Pazarlama İletişimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sözlü anlatım
4. Hafta Reklam ve Halkla İlişkiler Sözlü anlatım
5. Hafta Kişisel Satış ve Satış Tutundurma Sözlü anlatım
6. Hafta Doğrudan Pazarlama ve E- Pazarlama Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Etkinlik Pazarlama Sözlü anlatım
9. Hafta Dijital Pazarlama Sözlü anlatım
10. Hafta Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Sözlü anlatım
11. Hafta Etkileyen ve Yeşil Pazarlama Sözlü anlatım
12. Hafta Veri Tabanlı Pazarlama Sözlü anlatım
13. Hafta Gerilla Pazarlama Sözlü anlatım
14. Hafta Füzyon ve Fijital Pazarlama Sözlü anlatım
15. Hafta Nöro Pazarlama Değerlendirme
16. Hafta Etkileşimli ve Deneyimsel Pazarlama Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama iletişimini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Pazarlama model ve kuramları ile bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Tutundurma karmasını açıklayabilecek.
ÖÇ-4Pazarlama iletişimi uygulamalarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Uygulama raporu hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5