Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Uluslararası Reklamcılık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5206 Uluslararası Reklamcılık 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini belirlemek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal-tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar  
- Borça, Güven. Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?,İstanbul::Mediacat, 2002.
 
- Anholt, Simon. Global Markaların Yerel Çuvallamaları, İstanbul:Mediacat, 2003.
 
- Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler, İstanbul:Es Yayınları,2009.
 
- Klein, Naomi. No Logo, İstanbul:Bilgi Yayınevi, 2002.
 
- Holt, Douglas B. , İkon Markalar, İstanbul:Mediacat, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Kültür ve Küreselleşme sürecinin tarihsel gelişimi. Sözlü anlatım
3. Hafta Küreselleşme ve reklam dünyası. Sözlü anlatım
4. Hafta Küreselleşen dünyada “Yerelleşme” kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Kültürel simgelerin yerel kültürlerde ve reklam dünyasındaki yerinin önemi ve ele alınması. Sözlü anlatım
6. Hafta Genel anlamda reklamcılık alanındaki stratejilerden yola çıkarak uluslar arası reklamcılık alanındaki reklamların ele alınması ve kültürel göstergeler. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Söylensel (mitsel) göstergelerin ülkemiz ve farklı toplumların reklamlarındaki kullanım biçimlerinin incelenerek karşılaştırılması. Sözlü anlatım
9. Hafta Uluslar arası reklamcılık alanındaki yerel kültürlere yönelik politikaların saptanması. Sözlü anlatım
10. Hafta Kültürel ikonlar ve marka. Sözlü anlatım
11. Hafta Uluslar arası alanda yer alan reklam örneklerinin ve uluslar arası alanda ödüllü reklam örneklerinin gösterilerek irdelenmesi. İkon marka ödevi sunumları. Sözlü anlatım
12. Hafta Uluslar arası alanda yer alan reklam örneklerinin öğrenciler tarafından sunumunun yapılması. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Uluslar arası reklamcılığa ilişkin kitapların sınıfta tartışılması ve sunumlar. Sözlü anlatım
14. Hafta Sunumlar ve genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1Küreselleşme, yerellik, reklamcılık gibi temel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklamlar içinde yer alan yerel, kültürel gösterge türlerini örnekleyebilecek ve benzer tasarımlar gerçekleştirebilecek analizi yapabilecek.
ÖÇ-3Uluslar arası reklamlarda yer alan küresel göstergelerle yerel göstergeleri karşılaştırabilecek.
ÖÇ-4Uluslar arası reklamcılık alanındaki stratejileri saptayabilecek ve uluslar arası markaların iletişim stratejilerinin analizini yaparak, bu stratejilerin sonucunu gözlemleyebilecek.
ÖÇ-5Uluslar arası reklam örneklerini inceleyerek bunları değişik yöntemlerle çözümleyebilecek, eleştirel açıdan değerlendirme yapabilecek.
ÖÇ-6İkon olmuş markaların/ kişilerin dilsel/ görsel göstergeler aracılığıyla oluşturulan/ kurgulanan iletişim stratejilerini inceleyerek ve saptamalarda bulunarak bunları sunabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6