Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Stratejileri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5207 İletişim Stratejileri I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Halkla İlişkiler ile ilgili olarak seçilen bir projenin görev dağılımı ve takım çalışması yapılarak uygulamalı hazırlanması, sunulması.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Berna Naipoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Ders anlatımı ve uygulamalı öğrenme.
Temel Kaynaklar - Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaz tatilinde mesleğiniz için ne yaptınız? Tüm öğrencilerin deneyimlerini diğerlerinin de duyması, önemli noktalara parmak basılması ve değerlendirme. Sözlü anlatım
2. Hafta Yaptıkları stajlar sırasında zorlandıkları konular, bilmedikleri ve kendilerini bilgi olarak eksik hissettikleri konuları saptama ve örneklerle üzerinde çalışmalar yapma. Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta İletişim tanımı, stratejinin kelime anlamı ve içeriği, iletişim stratejisinin ne anlama geldiği. Strateji kurmak için en önemli öğeler. Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim stratejisinin aşamaları, gerçek bir örnek ile ilk dört aşama ödevi, grup çalışması. Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Ödevin sınıfta hep birlikte değerlendirilip örneğin son aşamasına kadar iş sıralamasının yapılması. Sözlü anlatım
6. Hafta İletişim stratejisinin adımlarını belirlemek Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İletişim stratejisinin adımlarını belirlemek ve bu adımların anlamlarını açmak. Sözlü anlatım
9. Hafta Amaç, hedef, zamanlama, ürünü tanıma, eğitim, planlama, programlama, kamu oyu araştırması, organizasyon, medya ilişkileri, seminer veya panel, tanınmış sözcü, sosyal sorumluluk veya sponsorluk, bütçe, sunum ve onay, revizyon, harekete geçme, değerlendirme ve raporlama. Alan çalışması sunumu ile gerçekleştirilir. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Bir önceki dersin devamı. Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Bir önceki ders öğrenilen iletişim stratejisi geliştirmenin aşamaları üzerinde uygulamalı örnekleme ve ödevlerin değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta Bir önceki dersin devamı. Sözlü anlatım
13. Hafta Toplumsal sorumluluk ve halkla ilişkiler. Sözlü anlatım
14. Hafta Sponsorluk ve halkla ilişkiler. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 75


ÖÇ-1Öğrendiği bilgileri kullanarak kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2Öğrendiği bilgilerle konulara farklı yaklaşım geliştirebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Ders kapsamında öğrendiği bilgileri sınıflandırabilecek, sorgulayabilecek ve eleştirme adına yeteneklerini geliştirebilecek.
ÖÇ-4Ders kapsamında öğrendiklerini uygulayabilecek.
ÖÇ-5Öğrendiklerini gözden geçirerek sunum yapabilecek ve rapor hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5