Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Grafiği I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5208 Reklam Grafiği I 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Reklam amaçlı kullanılan iletişim malzemelerinin tasarımına yönelik

Bilgilerin aktarımı. Doğru iletişim amaçlı tasarımda dengelerin kurulması. 

Bunlara ilişkin malzemelerin oluşturulması. Mecralara yönelik tasarım 

Farklılıkları (Basın ilanları, Outdoor ve POP malzemeleri vb)

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-11/13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Konuk profesyonellerle desteklenecek teori ve uygulama dersleri
Temel Kaynaklar

- Jim Aitchison, “Basın İlanı Böyle Yapılır” Eylül 2006

 

 - Grafik Tasarım (Sektörel Dergi)

 

- Marketing Türkiye  (Sektörel Dergi).

 

- Mediacat (Sektörel Dergi).

 

- www.adsoftheworld.com.

 

- www.elmaaltshift.com.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders işleyişi hakkında bilgi verilmesi Sözlü anlatım
2. Hafta Ambalaj tasarımında görsel etki uygulamaları ve uygulama örnekleri Sözlü anlatım
3. Hafta Var olan bir ambalaj tasarımında sorunu belirleme ve belirlenen sorunun çözümü için seçenek geliştirme Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Var olan bir marka için ambalaj tasarımı Uygulama
5. Hafta Var olan bir marka için ambalaj tasarımı Uygulama
6. Hafta Seçenekler içinden uygulanacak olan tasarımın sunum şeklinde hazırlanması, ve analizi Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklam mantığı (Reklam fikri ve etkili grafik kullanımı) Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Belirlenen markanın tanıtım kampanyaları ve örnek incelemelerinin yapılması ve eskiz çalışmalarına başlanması. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi Uygulama
11. Hafta Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi Uygulama
12. Hafta Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi Uygulama
13. Hafta Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi Uygulama
14. Hafta Projenin sonuçlandırılması ve sunumu Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Reklam mantığını daha iyi kavrayabilecek.
ÖÇ-2Reklam veren ve reklam ajansı ilişkisini anlayabilecek.
ÖÇ-3Reklam ajansı örgütlenmesini öğrenebilecek.
ÖÇ-4Reklam analizlerini daha sağlıklı yapabilecek.
ÖÇ-5Reklamcılığın teknik temellerini kavrayabilecek ve uygulayabilecek.
ÖÇ-6Hayata reklamcı gözüyle bakmaya başlayacak, reklam dilini kullanabilecek.
ÖÇ-7Reklam sektörünü tanıyarak reklamcılık ve reklamcı olmak konusunda daha net karar verip, değerlendirme yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7