Reklam amaçlı kullanılan iletişim malzemelerinin tasarımına yönelik
Bilgilerin aktarımı. Doğru iletişim amaçlı tasarımda dengelerin kurulması.
Bunlara ilişkin malzemelerin oluşturulması. Mecralara yönelik tasarım
Farklılıkları (Basın ilanları, Outdoor ve POP malzemeleri vb)
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-11/13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1B-11/13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konuk profesyonellerle desteklenecek teori ve uygulama dersleri
Temel Kaynaklar
- Jim Aitchison, “Basın İlanı Böyle Yapılır” Eylül 2006
- Grafik Tasarım (Sektörel Dergi)
- Marketing Türkiye (Sektörel Dergi).
- Mediacat (Sektörel Dergi).
- www.adsoftheworld.com.
- www.elmaaltshift.com.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders işleyişi hakkında bilgi verilmesi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Ambalaj tasarımında görsel etki uygulamaları ve uygulama örnekleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Var olan bir ambalaj tasarımında sorunu belirleme ve belirlenen sorunun çözümü için seçenek geliştirme
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Var olan bir marka için ambalaj tasarımı
Uygulama
5. Hafta
Var olan bir marka için ambalaj tasarımı
Uygulama
6. Hafta
Seçenekler içinden uygulanacak olan tasarımın sunum şeklinde hazırlanması, ve analizi
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Reklam mantığı (Reklam fikri ve etkili grafik kullanımı)
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Belirlenen markanın tanıtım kampanyaları ve örnek incelemelerinin yapılması ve eskiz çalışmalarına başlanması.
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi
Uygulama
11. Hafta
Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi
Uygulama
12. Hafta
Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi
Uygulama
13. Hafta
Marka tanıtım kampanyaları ve uygulamaların değerlendirilmesi
Uygulama
14. Hafta
Projenin sonuçlandırılması ve sunumu
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklam mantığını daha iyi kavrayabilecek.
ÖÇ-2
Reklam veren ve reklam ajansı ilişkisini anlayabilecek.
ÖÇ-3
Reklam ajansı örgütlenmesini öğrenebilecek.
ÖÇ-4
Reklam analizlerini daha sağlıklı yapabilecek.
ÖÇ-5
Reklamcılığın teknik temellerini kavrayabilecek ve uygulayabilecek.
ÖÇ-6
Hayata reklamcı gözüyle bakmaya başlayacak, reklam dilini kullanabilecek.
ÖÇ-7
Reklam sektörünü tanıyarak reklamcılık ve reklamcı olmak konusunda daha net karar verip, değerlendirme yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.