Öğrenci’nin mesleki geleceğinde, Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projelerini tasarlayıp,gerçekleştirmek için gerekli olan;kuramsal, teknik, finansal, mesleki kavram,ilke ,süreç ve yöntemleri çağdaş öz ve biçimde doğru olarak uygulamaya geçirecek temel bilgi ve becerileri kazandırmak
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
1-Konu başlığının ve içeriğinin ayrıntılarıyla açıklanması
2-Konu ile ilgili kavram,terim ve özel deyimlerin açıklanması
3-Konu ile ilgili yöntem,davranış ve usullerin açıklanması
4-Konu ile ilgili örneklerin açıklanması,yeni örnekleme oluşum bigisinin verilmesi
5-Konu ile ilgili tasarım ve yaratıcı fikir bağlantılarının açıklanması
6-Konu ile ilgili organizasyon ve yönetim bilgisinin açıklanması
7-Konu ile ilgili işletme ve yönlendirme bilgisinin açıklanması
8-Konu ile ilgili temel bilgi kaynakları ve Bilgi teknolojisinin açıklanması
9-Konu ile ilgili alternatif düşünme ve yaratma bilgisinin açıklanması
10- Konu ile ilgili risk ve başkalaşım ya da olumsuzluk çözme bilgisinin verilmesi.
Temel Kaynaklar
- Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006.
Reklamın tanımı,amacı,reklam filmi yapım ve yönetim kavramının tanımı ve kapsamı ilgili alanın kavram ve tanımları, ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Üretici ve tüketici açısından reklam ve reklama bakış açıları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklamın ve reklam filminin yapılış amaçları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Reklamın özellikleri,fonksiyonları,yararları ve genel reklam tavrı içinde
reklam filminin yeri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklamı yapanlar açısından reklam (Üretici reklam-Aracı reklam-Hizmet reklamı)ve örnek reklam filmleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Hedef Pazar açısından reklam(Tüketici reklamları/Ticari reklamlar/Endüstriyel Reklamlar ve örnek reklam filmleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Talep açısından reklam(öncelikli talep reklamı ve seçici talep reklamı ve örnek reklam filmleri ,
Konu açısından reklam(doğrudan ve dolaylı reklam) ve örnek reklam filmleri
Mesaj açısından reklam(Kurumsal reklam-ürün reklamı) ve örnek reklam filmleri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Coğrafi açıdan reklam(ulusal reklam,bölgesel reklam,yerel reklam,uluslar arası reklam)ve örnek reklam filmleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sosyal amaçlı reklam ve örnek reklam filmleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklam filmi senaryosu yazmak,reklam filmi fikri nasıl bulunur?Konsept ve mesajın görselleştirilmesi,örnek reklam filmi senaryoları
Reklam filmi senaryosu yazmak,reklam filmi fikri nasıl bulunur?Konsept ve mesajın görselleştirilmesi,örnek reklam filmi senaryoları
Reklam filmi senaryosu yazmak,reklam filmi fikri nasıl bulunur?Konsept ve mesajın görselleştirilmesi,örnek reklam filmi senaryoları
Sözlü anlatım,Uygulama
12. Hafta
Reklam filmi izleme ve değerlendirme (ulusal örnekler)
Sözlü anlatım,Uygulama
13. Hafta
Reklam filmi izleme ve değerlendirme (uluslararası örnekler)
Sözlü anlatım,Uygulama
14. Hafta
Genel başlıklardan isteğe bağlı konuların tekrar anlatımları,
Sorular-cevaplar, yorum ve İzlenimler
Sözlü anlatım,Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Sınıf çalışmaları
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Reklam Filmi Yapım ve Yönetim projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak ,adlandırıp tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Reklam Filmi Yapım ve Yönetimine ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade edebilecek.
ÖÇ-3
Reklam Filmi Yapım ,Yönetim ve değerlendirme dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak , yeni durumlarda kullanmayı gösterebilecek.
ÖÇ-4
Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projeleri ile karşılaşıldığında bu durumu ders yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak ;ayırt ederek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip , tartışarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-5
Reklam Filmi için Özgün Yapım Projelerini planlayarak üretmek için yapım dersi sürecini hatırlayıp; bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp ; düzenle yöneterek üretip , özgün ürünler ortaya koyabilecek.
ÖÇ-6
Reklam Filmi Yapım,Yönetim ve değerlendirme dersinde tasarımlanarak; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip , sonlandırılmış Reklam Filmi projelerini ölçümleyerek diğer projelerle ,kıyaslayıp değerlendirilerek ;eleştirel yargıda bulunabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.