Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İtibar Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5210 İtibar Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
İtibar, imaj, algı  kavramlarının kurumlar açısından önemini belirtmek. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin, kurumların itibarları açısından işleyişini anlamak. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi 3B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi 3B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
Temel Kaynaklar
 

-Reputation Management, Sabrina Helm, Kerstin Liehr Gobbers, Christopher Storck

-Kurumsal İletişim, Joep Cornelissen

- Kurumsal İtibar Yönetimi, Seda Kayapalı Yıldırım

- Halkla İlişkiler nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu


 
Diğer Kaynaklar  Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İtibar kavramı ve kurumsal itibar Sözlü anlatım, Örnekleme
2. Hafta İtibar ile ilgili kavramlar (Kurum kimliği, kurumsal iletişim, kurum kültürü, kurumsal imaj) Sözlü anlatım, Örnekleme
3. Hafta İtibar kriterleri Sözlü anlatım, Örnekleme
4. Hafta Kurumsal itibarın önemi ve faydaları Sözlü anlatım, Örnekleme
5. Hafta Kriz ve kurumsal itibar yönetimi Sözlü anlatım, Örnekleme
6. Hafta Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi Sözlü anlatım, Örnekleme
7. Hafta Kurumsal itibar ve paydaş ilişkilerine etkisi Sözlü anlatım, Örnekleme
8. Hafta Vize Vize Sınavı
9. Hafta Kurumlarda başarılı ve etkin itibar yönetimi Sözlü anlatım, Örnekleme
10. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk ve itibar ilişkisi Sözlü anlatım, Örnekleme
11. Hafta Dijitalleşmenin kurumsal itibar yönetimine etkisi Sözlü anlatım, Örnekleme
12. Hafta İtibarın ölçümlenmesi Sözlü anlatım, Örnekleme
13. Hafta İtibar Yönetimi uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri Sözlü anlatım, Örnekleme
14. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım, Örnekleme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1İtibar Yönetimi ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Tarihsel süreç içinde Algılama Yönetiminin değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3İtibar Yönetimi ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-4İtibar Yönetimi alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları ve olayları uygulamaları kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Geçmiş ve günümüz İtibar Yönetimi uygulamalarının, görsel, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5