İtibar, imaj, algı kavramlarının kurumlar açısından önemini belirtmek. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin, kurumların itibarları açısından işleyişini anlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi 3B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 14:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi 3B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, konular hakkında tartışma, ödevlerle anlatılanları pekiştirme.
- Kurumsal İtibar Yönetimi, Seda Kayapalı Yıldırım
- Halkla İlişkiler nedir?, Filiz Balta Peltekoğlu
Diğer Kaynaklar
Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İtibar kavramı ve kurumsal itibar
Sözlü anlatım, Örnekleme
2. Hafta
İtibar ile ilgili kavramlar (Kurum kimliği, kurumsal iletişim, kurum kültürü, kurumsal imaj)
Sözlü anlatım, Örnekleme
3. Hafta
İtibar kriterleri
Sözlü anlatım, Örnekleme
4. Hafta
Kurumsal itibarın önemi ve faydaları
Sözlü anlatım, Örnekleme
5. Hafta
Kriz ve kurumsal itibar yönetimi
Sözlü anlatım, Örnekleme
6. Hafta
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi
Sözlü anlatım, Örnekleme
7. Hafta
Kurumsal itibar ve paydaş ilişkilerine etkisi
Sözlü anlatım, Örnekleme
8. Hafta
Vize
Vize Sınavı
9. Hafta
Kurumlarda başarılı ve etkin itibar yönetimi
Sözlü anlatım, Örnekleme
10. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk ve itibar ilişkisi
Sözlü anlatım, Örnekleme
11. Hafta
Dijitalleşmenin kurumsal itibar yönetimine etkisi
Sözlü anlatım, Örnekleme
12. Hafta
İtibarın ölçümlenmesi
Sözlü anlatım, Örnekleme
13. Hafta
İtibar Yönetimi uygulamaları açısından öğrenci örneklemeleri
Sözlü anlatım, Örnekleme
14. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım, Örnekleme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
İtibar Yönetimi ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Tarihsel süreç içinde Algılama Yönetiminin değişim ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3
İtibar Yönetimi ve Uygulamaları konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-4
İtibar Yönetimi alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları ve olayları uygulamaları kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz İtibar Yönetimi uygulamalarının, görsel, yazılı basında nasıl yer aldıkları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.