Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kültürlerarası İletişim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5211 Kültürlerarası İletişim 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Kültürlerarası iletişimde temel kavramlardan, kültürel göstergelerden yola çıkılarak kültürlerarası iletişime yön veren küreselleşme, ötekileştirme gibi kavramların öğrenilmesi ve kültürlerarası ilişkilerde yetkin bir iletişimin öneminin öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3B-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 3B-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar  
- Bauman, Zygmunt. Küreselleşme, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2010.
 
 -Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel       Göstergeler. İstanbul: Es Yayınları, 2009.
 
- Giddens, Anthony. Sosyoloji, İstanbul:Kırmızı Yayınları, 2008.
 
- Güvenç,Bozkurt. Kültürün abc’si, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2007.
 
- Kongar, Emre. Küresel Terör ve Türkiye Küreselleşme, Huntington, 11 Eylül, İstanbul:Remzi Kitabevi, 2001
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Kültür kavramının çeşitli tanımlarının aktarılması. Sözlü anlatım
3. Hafta Kültürün sınıflandırılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Kültürlerarası iletişimin tanımı ve kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramların irdelenmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Kültürel alanda gerçekleştirilen eleştirel çalışmaların incelenmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Kültür ve iletişim arasındaki bağıntının kültürlerarası iletişim kapsamında ele alınması. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kültürlerarası iletişim yetilerinin geliştirilebilmesiyle ilgili gerekli temel ilkelerin ele alınması. Sözlü anlatım
9. Hafta Küreselleşme kavramının ve bu kavarama ilişkin farklı görüşlerin incelenmesi Sözlü anlatım
10. Hafta Küreleşme kavramının kültürlerarası iletişim konusu çerçevesinde değerlendirilmesi ve irdelenmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Kültürlerarası iletişimde; kültürel simgelerin, dilsel göstergelerin, inanışlar ve söylensel göstergelerin, gelenekler ve törensel göstergelerin, kahramanların, değerler ve yaşam biçimi göstergelerinin farklı kültürler içerisindeki yerinin değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta “Öteki” kavramının kültürlerarası iletişimdeki yerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta Farklı ülkelerin kültürel değerlerinin irdelenerek öğrenciler tarafından sunumlarının yapılması. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Kültür kavramına ilişkin farklı tanımlamaları ifade edebilecek.
ÖÇ-2Kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramları iletişim kavramıyla ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3Farklı kültürlerin kültürel göstergelerini karşılaştırabilecek.
ÖÇ-4Değişik toplumların farklılık gösteren kültürel değerlerini, göstergelerini örnekleyebilecek.
ÖÇ-5Küreselleşme ve öteki kavramlarını kültürlerarası iletişim bağlamında sorgulayabilecek.
ÖÇ-6Toplumlararası ilişkilerde farklı kültürel değerlerin önemini saptayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6