Kültürlerarası iletişimde temel kavramlardan, kültürel göstergelerden yola çıkılarak kültürlerarası iletişime yön veren küreselleşme, ötekileştirme gibi kavramların öğrenilmesi ve kültürlerarası ilişkilerde yetkin bir iletişimin öneminin öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
- Kongar, Emre. Küresel Terör ve Türkiye Küreselleşme, Huntington, 11 Eylül, İstanbul:Remzi Kitabevi, 2001
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kültür kavramının çeşitli tanımlarının aktarılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kültürün sınıflandırılması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kültürlerarası iletişimin tanımı ve kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramların irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kültürel alanda gerçekleştirilen eleştirel çalışmaların incelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kültür ve iletişim arasındaki bağıntının kültürlerarası iletişim kapsamında ele alınması.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kültürlerarası iletişim yetilerinin geliştirilebilmesiyle ilgili gerekli temel ilkelerin ele alınması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Küreselleşme kavramının ve bu kavarama ilişkin farklı görüşlerin incelenmesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Küreleşme kavramının kültürlerarası iletişim konusu çerçevesinde değerlendirilmesi ve irdelenmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kültürlerarası iletişimde; kültürel simgelerin, dilsel göstergelerin, inanışlar ve söylensel göstergelerin, gelenekler ve törensel göstergelerin, kahramanların, değerler ve yaşam biçimi göstergelerinin farklı kültürler içerisindeki yerinin değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
“Öteki” kavramının kültürlerarası iletişimdeki yerinin belirlenmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Farklı ülkelerin kültürel değerlerinin irdelenerek öğrenciler tarafından sunumlarının yapılması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Kültür kavramına ilişkin farklı tanımlamaları ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramları iletişim kavramıyla ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-3
Farklı kültürlerin kültürel göstergelerini karşılaştırabilecek.
ÖÇ-4
Değişik toplumların farklılık gösteren kültürel değerlerini, göstergelerini örnekleyebilecek.
ÖÇ-5
Küreselleşme ve öteki kavramlarını kültürlerarası iletişim bağlamında sorgulayabilecek.
ÖÇ-6
Toplumlararası ilişkilerde farklı kültürel değerlerin önemini saptayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.