Pazarlama iletişiminde yaratıcılığın geliştirilmesi: Yayma ve çeşitlendirme.
Kampanya kavramının aktarılması ve pratik çalışma yoluyla deneyimlenmesi; brieften reklama giden süreçte yaratıcı katkı yapabilme yeteneğinin geliştirilmesi; çok mecralı kampanya uygulamalarında iletişim dilinde sürekliliği sağlayabilmek için gereken kavrayışın geliştirilmesi; kampanya, gerilla ve virütik (viral) pazarlama konularında pratik yapılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Dide Akdağ Satır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11.00-12:45, Ataköy Kampüs, 1B1113
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Dide Aktağ Satır, Salı, 13:00-13:45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Listelemek, bağlantılandırmak, tanımlamak, açıklamak, yorumlamak, kullanmak, uygulamak, çözümlemek, karşıtları tespit etmek, şematize etmek, birleştirmek, formüle etmek, yapılandırmak, derlemek, inşa etmek, kurmak, yaratıcı eylem ortaya koymak, hazırlamak.
Temel Kaynaklar
- Phillips, Duygu. İsmin Marka Hali, İstanbul: Mediacat Yayınları,2011.
- Borça, Güven. Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2002.
- Yalçın, Eşref Yaman. Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Ama, ?, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2010.
- Kotler, Philip. Kotler ve Pazarlama, İstanbul: Sistem Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
KAMPANYA ve MECRALAR ARASDAKİ İLİŞKİ:
“Mecralar gerekli mi? Neden mecralar var? Reklamın tekil etkisini artırmak için çoklu mecra kullanımı?” konularında bilgilendirme ve tartışma. Farklı mecralar için üretilmiş reklam örneklerinin incelenmesi.
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
ÇOKLU MECRA KULLANIMI ve YARATICILIK:
“Reklam fikrini mecralar için çoğaltırken etkisini azaltmamak için hangi yollardan gitmeliyiz? Mecraya uygulamak mı, mecraya göre uyarlamak mı?” konularında tartışma. Bu konulardaki örneklerin incelenmesi.
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
BİR MARKA “UYDURMAK” - 1:
Bir “soğuk içilen kahve için” isimlendirme çalışması yaparak, markalaşması için gereken asgari kimliğin oluşturulması. (Marka adı – marka tanımı - logo altı slogan – lansman başlığı / ürün tanımı)
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
BİR MARKA “UYDURMAK” - 2:
“Soğuk içilen kahve” markası için reklam fikri bulunarak, TV ve radyo mecraları için alt-uygulama fikirleri oluşturulması.
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
BİR MARKA “UYDURMAK” - 3:
“Soğuk içilen kahve” markası için aynı reklam fikrinin basın ve açıkhava mecraları için alt-uygulama fikirleri oluşturulması.
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
BİR MARKA “UYDURMAK” - 4:
“Soğuk içilen kahve” markası için aynı reklam fikrinin “gerilla pazarlama” için alt-uygulama fikirleri oluşturulması.
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kurumsal kimlik çalışması
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Kurumsal kimlik çalışması
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Kurumsal kimlik çalışması
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında Reklam Kampanyası: Öğrencilerin araştırma yapması _ Proje hakkında fikir oluşturması.
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında Reklam Kampanyası: Oluşturulan fikirlerin ilk taslaklarının oluşturulması. Brief in yazılması.
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında Reklam Kampanyası: Reklam kampanyası basın, açık hava ve sosyal medya mecraları için alt uygulama fikirleri oluşturulması. İlk taslaklarının oluşturularak tasarımların yapılması.
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında Reklam Kampanyası: Reklam kampanyası basın, açık hava ve sosyal medya mecraları için alt uygulamaların kontrol edilmesi.
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Çeşitli pazarlama iletişimi problemleri üzerinde çalışarak tasarım ve problem çözme yeteneğini sorgulayabilecek.
ÖÇ-2
Görsel, metin, kavram, fikir, uygulama gibi pazarlama iletişiminin temel değişkenlerini kullanabilecek.
ÖÇ-3
Türkçeyi ve görsel dili kullanarak bir reklam problemini çözebilecek.
ÖÇ-4
Farklı mecralar için farklı diller geliştirmeyi ve/veya mecralar arasındaki dil çeşitliliğini oluşturabilmeyi uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Kültürel, güncel ve teknolojik değişimleri izleyerek tasarıma ilişkin problemleri çözebilecek ve yeni tasarımlar uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.