Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sponsorluk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6202 Sponsorluk 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu ders, mesenlik ve bağışçılıktan evrilerek günümüzde kurumlar için kazançlı birer iletişim faaliyetine dönüşen sponsorluk kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, diğer alanlar ile etkileşimi, alan ve kategorilerinin yanı sıra, sponsorluk yönetimi, sözleşmesi ve süreçleri hakkında gerekli uygulama ve değerlendirme konularını içerir.
 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Gözde Kuzu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Temel Kaynaklar

-Sporda Sponsorluk - Dr. Fikret Soyer, 

-Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi - Kenneth E. Clow, Donald Baack (Çev. Doç. Dr. Gülay Öztürk)
-İletişim Odaklı Pazarlama, İzzet Bozkurt
 
Diğer Kaynaklar
 *https://hbrturkiye.com/
 
*https://www.boomsocial.com/
 
*https://www.campaigntr.com/
 
*https://www.capital.com.tr/
 
*https://dijilopedi.com/
 
*https://www.marketingturkiye.com.tr/
 
*https://mediacat.com/
 
*https://pazarlamasyon.com/
 
*https://wearesocial.com/
 
*https://www.webtekno.com/

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sponsorluğun tanımı ve tarihsel gelişimi Sözlü anlatım
2. Hafta Sponsorluğun ilişkili olduğu alanlar Sözlü anlatım
3. Hafta Sponsorluğun amaçları ve çeşitleri Sözlü anlatım
4. Hafta Kültür sanat sponsorluğu ve örnekler Sözlü anlatım
5. Hafta Spor sponsorluğu ve örnekler Sözlü anlatım
6. Hafta Sosyal sponsorluk ve örnekler Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Çevre sponsorluğu ve örnekler Sözlü anlatım
9. Hafta Sponsorluğun kategorilerinin sınıflandırılması Sözlü anlatım
10. Hafta Sponsorluk planlaması Sözlü anlatım
11. Hafta Sponsorluk dosyası örnekleri incelemesi Sözlü anlatım
12. Hafta Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları Sözlü anlatım
13. Hafta Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları Sözlü anlatım
14. Hafta Sponsorluk ve medya ilişkileri Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 5
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Final 1 50


ÖÇ-1İletişim bazında sponsorluğu ve yürütülen sponsorluk faaliyetinin asıl amacını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Sponsorluk etkinliğinde dikkat edilmesi gereken unsurları saptayabilecek.
ÖÇ-3Farklı tür sponsorluklara ilişkin örnekler verebilecek.
ÖÇ-4Farklı sponsorluk türlerini karşılaştırabilecek ve benzerlikleri saptayabilecek.
ÖÇ-5Sponsorluk ile Sosyal Sorumluluk projeleri arasındaki farkları analiz edebilecek.
ÖÇ-6Ekip çalışması yapabilecek, grup içinde görüşlerini dile getirerek, ekip (takım) çalışmasında rol üstlenerek yerine getirecek.
ÖÇ-7Kendi hazırlayacağı bir sponsorluk projesi ile sponsorluk uygulamasını pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7