Bu ders, mesenlik ve bağışçılıktan evrilerek günümüzde kurumlar için kazançlı birer iletişim faaliyetine dönüşen sponsorluk kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, diğer alanlar ile etkileşimi, alan ve kategorilerinin yanı sıra, sponsorluk yönetimi, sözleşmesi ve süreçleri hakkında gerekli uygulama ve değerlendirme konularını içerir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Gözde Kuzu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Temel Kaynaklar
-Sporda Sponsorluk - Dr. Fikret Soyer,
-Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi - Kenneth E. Clow, Donald Baack (Çev. Doç. Dr. Gülay Öztürk)
-İletişim Odaklı Pazarlama, İzzet Bozkurt
Diğer Kaynaklar
*https://hbrturkiye.com/
*https://www.boomsocial.com/
*https://www.campaigntr.com/
*https://www.capital.com.tr/
*https://dijilopedi.com/
*https://www.marketingturkiye.com.tr/
*https://mediacat.com/
*https://pazarlamasyon.com/
*https://wearesocial.com/
*https://www.webtekno.com/
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sponsorluğun tanımı ve tarihsel gelişimi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sponsorluğun ilişkili olduğu alanlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Sponsorluğun amaçları ve çeşitleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kültür sanat sponsorluğu ve örnekler
Sözlü anlatım
5. Hafta
Spor sponsorluğu ve örnekler
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal sponsorluk ve örnekler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Çevre sponsorluğu ve örnekler
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sponsorluğun kategorilerinin sınıflandırılması
Sözlü anlatım
10. Hafta
Sponsorluk planlaması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Sponsorluk dosyası örnekleri incelemesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sponsorluk ve medya ilişkileri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
5
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
İletişim bazında sponsorluğu ve yürütülen sponsorluk faaliyetinin asıl amacını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Sponsorluk etkinliğinde dikkat edilmesi gereken unsurları saptayabilecek.
ÖÇ-3
Farklı tür sponsorluklara ilişkin örnekler verebilecek.
ÖÇ-4
Farklı sponsorluk türlerini karşılaştırabilecek ve benzerlikleri saptayabilecek.
ÖÇ-5
Sponsorluk ile Sosyal Sorumluluk projeleri arasındaki farkları analiz edebilecek.
ÖÇ-6
Ekip çalışması yapabilecek, grup içinde görüşlerini dile getirerek, ekip (takım) çalışmasında rol üstlenerek yerine getirecek.
ÖÇ-7
Kendi hazırlayacağı bir sponsorluk projesi ile sponsorluk uygulamasını pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.