Öğrencilerin halkla ilişkilerin temel kavramları, halkla ilişkiler kuram ve uygulamaları konusunda yeterli donanıma sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Dr. Rakel Pinhas Meşulam
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, 1B-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, 1B-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Okumalar, konu anlatımları, powerpoint sunumları, örnek olay çözümlemeleri.
- Peltekoğlu,Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul:Beta Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Halkla ilişkilerin kavramsal çerçevesi ve yeni yaklaşımlar.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Halkla ilişkiler kuramları ve tarihsel gelişim süreci.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Basınla ilişkiler.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Radyo ve televizyon.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Halkla ilişkiler uygulamalarında yazılı ve görsel materyal.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sunum teknikleri.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Halkla ilişkiler ve yeni medya.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Etkinlik yönetimi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sponsorluk.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Kurumsal kimlik ve kurumsal imaj.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarını sorgulayabilecek.
ÖÇ-2
İletişimin bütünleşik yönetimini tartışabilecek.
ÖÇ-3
Halkla ilişkiler uygulamalarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
Halkla ilişkilere getirilen yeni yaklaşımları tartışabilecek.
ÖÇ-5
Bir halkla ilişkiler projesinin temel özelliklerini tanıyabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.