Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Halkla İlişkiler Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6203 Halkla İlişkiler Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin halkla ilişkilerin temel kavramları, halkla ilişkiler kuram ve uygulamaları konusunda yeterli donanıma sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Dr. Rakel Pinhas Meşulam
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, 1B-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11:00-12:45, Ataköy Kampüs, 1B-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Okumalar, konu anlatımları, powerpoint sunumları, örnek olay çözümlemeleri.
Temel Kaynaklar  

- Peltekoğlu,Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2009.

- Peltekoğlu,Filiz Balta. Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler, İstanbul:BammYayınları, 2008.
- Peltekoğlu,Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul:Beta Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla ilişkilerin kavramsal çerçevesi ve yeni yaklaşımlar. Sözlü anlatım
2. Hafta Halkla ilişkiler kuramları ve tarihsel gelişim süreci. Sözlü anlatım
3. Hafta Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi. Sözlü anlatım
4. Hafta Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle. Sözlü anlatım
5. Hafta Basınla ilişkiler. Sözlü anlatım
6. Hafta Radyo ve televizyon. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Halkla ilişkiler uygulamalarında yazılı ve görsel materyal. Sözlü anlatım
9. Hafta Sunum teknikleri. Sözlü anlatım
10. Hafta Halkla ilişkiler ve yeni medya. Sözlü anlatım
11. Hafta Etkinlik yönetimi. Sözlü anlatım
12. Hafta Sponsorluk. Sözlü anlatım
13. Hafta Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler. Sözlü anlatım
14. Hafta Kurumsal kimlik ve kurumsal imaj. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarını sorgulayabilecek.
ÖÇ-2İletişimin bütünleşik yönetimini tartışabilecek.
ÖÇ-3Halkla ilişkiler uygulamalarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Halkla ilişkilere getirilen yeni yaklaşımları tartışabilecek.
ÖÇ-5Bir halkla ilişkiler projesinin temel özelliklerini tanıyabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5