Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kurumsal Reklamcılık

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6204 Kurumsal Reklamcılık 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Kurumların, ürün ya da hizmet reklamlarının dışında kalan tanıtımlarını kurumsal reklam çerçevesinde değerlendirmek sınıflandırmak, bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde kurumuna olan katkılarının tespit etmek dersin en temel amacıdır. Kurumsal reklamın yaratım, yayın ve sonuçlarının değerlendirilmesi aşamalarını içine alan süreçte reklam, halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlarının görev ve sorumluluklarının aktarılması dersin amaçları arasındadır.
 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA-3
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA-3
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Kurumsal reklamcılığa ilişkin hazırlanan haftalık konular, powerpoint, yazılı ve görsel materyaller üzerinden aktırılır. Sektörde kurumsal reklam süreçlerini yönetmiş profesyoneller derse davet edilir. Teori ve uygulama bir arada değerlendirilir. Kurumsal reklam örnekleri izletilir ya da basılı olarak paylaşılır, öğrenci görüşleri alınır ve kurumsal reklam çözümlemesi incelenir. Öğrenciler öğrendikleri bilgi ve deneyimleri hazırlayacakları kurumsal reklam uygulamalarıyla pekiştirir.

Temel Kaynaklar

- Elden, Müge ve Yeygel ,Sinem. Kurumsal Reklamın Anlattıkları, İstanbul:Beta Yayınevi, 2006.

- Okay, Aydemir. Kurumsal Reklamcılık, İstanbul: Derin Yayınları, 2009.

- Canöz, Nilüfer. Kurumsal Reklamcılık, Konya: Palet Yayınları, 2016

Diğer Kaynaklar  Marketing Türkiye ve Mediacat dergileri 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel tanışma ve ders akışı bilgisi. Sözlü anlatım
2. Hafta Kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum imajı kavramları Sözlü anlatım
3. Hafta Kurumsal reklam kavram ve çerçevesi Sözlü anlatım
4. Hafta Pazarlama iletişiminde kurumsal reklamcılık Sözlü anlatım
5. Hafta Halkla ilişkiler ve kurumsal reklam ilişkisi Sözlü anlatım
6. Hafta Reklam ve kurumsal reklam ilişkisi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kurumsal reklamın amaç ve işlevleri Sözlü anlatım
9. Hafta Kurumsal reklamın araç ve ortamları Sözlü anlatım
10. Hafta Kurumsal reklamın türleri Sözlü anlatım
11. Hafta Kurumsal reklam örnekleri ve çözümleme Sözlü anlatım
12. Hafta Kurumsal reklam örnekleri ve çözümleme Sözlü anlatım
13. Hafta Kurumsal reklam proje adımları Sözlü anlatım
14. Hafta Kurumsal reklam proje yaratım süreci Sözlü anlatım
15. Hafta Kurumsal reklam proje yaratım süreci Değerlendirme
16. Hafta Kurumsal reklam proje sunumları Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Kurum kimliğinin nasıl yaratıldığını betimleyebilecek.
ÖÇ-2Bir şirket ya da kurumda kurumsal çalışmaların nasıl olacağını ve ne gibi sonuçlar yaratacağını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3İnsanlar, şirketler üzerinde kurumsal reklamlarla sağlanan güven ve ikna duygularının olumlu yönde etkisini ölçümleyebilecek
ÖÇ-4Kurumsal reklam tarzlarını ifade edebilecek.
ÖÇ-5Kurumsal reklamlarla ürün ve hizmet reklamlarını net bir yorumla karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5