Kurumların, ürün ya da hizmet reklamlarının dışında kalan tanıtımlarını kurumsal reklam çerçevesinde değerlendirmek sınıflandırmak, bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde kurumuna olan katkılarının tespit etmek dersin en temel amacıdır. Kurumsal reklamın yaratım, yayın ve sonuçlarının değerlendirilmesi aşamalarını içine alan süreçte reklam, halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlarının görev ve sorumluluklarının aktarılması dersin amaçları arasındadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Yakup Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 11:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA-3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 11:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA-3
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kurumsal reklamcılığa ilişkin hazırlanan haftalık konular, powerpoint, yazılı ve görsel materyaller üzerinden aktırılır. Sektörde kurumsal reklam süreçlerini yönetmiş profesyoneller derse davet edilir. Teori ve uygulama bir arada değerlendirilir. Kurumsal reklam örnekleri izletilir ya da basılı olarak paylaşılır, öğrenci görüşleri alınır ve kurumsal reklam çözümlemesi incelenir. Öğrenciler öğrendikleri bilgi ve deneyimleri hazırlayacakları kurumsal reklam uygulamalarıyla pekiştirir.
Kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum imajı kavramları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kurumsal reklam kavram ve çerçevesi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Pazarlama iletişiminde kurumsal reklamcılık
Sözlü anlatım
5. Hafta
Halkla ilişkiler ve kurumsal reklam ilişkisi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklam ve kurumsal reklam ilişkisi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kurumsal reklamın amaç ve işlevleri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kurumsal reklamın araç ve ortamları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kurumsal reklamın türleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kurumsal reklam örnekleri ve çözümleme
Sözlü anlatım
12. Hafta
Kurumsal reklam örnekleri ve çözümleme
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kurumsal reklam proje adımları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Kurumsal reklam proje yaratım süreci
Sözlü anlatım
15. Hafta
Kurumsal reklam proje yaratım süreci
Değerlendirme
16. Hafta
Kurumsal reklam proje sunumları
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Kurum kimliğinin nasıl yaratıldığını betimleyebilecek.
ÖÇ-2
Bir şirket ya da kurumda kurumsal çalışmaların nasıl olacağını ve ne gibi sonuçlar yaratacağını değerlendirebilecek.
ÖÇ-3
İnsanlar, şirketler üzerinde kurumsal reklamlarla sağlanan güven ve ikna duygularının olumlu yönde etkisini ölçümleyebilecek
ÖÇ-4
Kurumsal reklam tarzlarını ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Kurumsal reklamlarla ürün ve hizmet reklamlarını net bir yorumla karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.