Etik kavramının günümüzdeki anlam ve işleyişini açıklayarak, iletişim çalışmalarının uygulama alanları olan, medya, halkla ilişkiler, reklam, dijital ortamlarda ve pazarlama iletişiminde etik konusunu incelemek ve öğrenmek.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, PP Sunum, örnek olay incelemeleri, sınıf içi tartışma ve değerlendirme ve uygulama.
Reklamcılar Derneği http://www.rd.org.tr/ Türkiye Halkla İlişkiler Derneği www.tuhid.org
Diğer Kaynaklar
Güncel internet ve haber kaynakları ve akademik makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etik kavramı ve tarihsel süreci içinde değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim çalışmaları ve etik kavramının incelenmesi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yazılı Medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Yazılı Medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Görsel medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Görsel medyada etik kurallar ve günümüz örnekleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Halkla İlişkiler çalışmalarının Etik Kodları
Sözlü anlatım
9. Hafta
Halkla İlişkiler çalışmalarında etik ve etik dışı çalışmalara ilişkin örneklerin incelenmesi
Reklam çalışmalarında etik konusunun incelenmesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Reklam çalışmalarında etik ve etik dışı örneklerinin incelenmesi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital ortamlarda etik konusu ve gelişimi,
Sosyal medyada etik ve etik dışı örneklerin incelenmesi,
Pazarlama iletişimi çalışmalarında etik konusunun irdelenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Pazarlama iletişimi çalışmalarında etik ve etik dışı ilişkin örneklerin incelenmesi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Meslek etiği ile ilgili hukuki çerçevenin belirlenmesi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Küresel dünyada etik kavramının değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Genel tekrar
Değerlendirme
16. Hafta
Genel tekrar
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
İletişim ve aktöre konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2
İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile iletişim kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Etik (aktöre) alanında bilgi sahibi olarak bu alandaki çalışmaları yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
Yazılı ve görsel basında aktöre konusunda bilgi sahibi olarak farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ-5
İletişim etiği alanındaki ulusal ve uluslar arası düzenlemeleri birbiri ile kıyaslayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.