Bu dersi alan öğrenciler mezun olup iş hayatına atıldıklarında çalıştıkları halkla ilişkiler veya reklam ajansının müşterileri ile doğru ve etkin şekilde iletişim kurabilecek. Sektörde müşteri ilişkileri departmanında görev alabilecektir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Aysun Pekkutlucan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 3B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 3B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenciler sektördeki firmaların müşteri temsilcileri ile görüşerek brief alacak ve aldıkları brief doğrultusunda müşterinin ihtiyacına uygun kampanya hazırlayabilecek.
- Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış. Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2002.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Müşteri tatmini felsefesi ve tatmin tanımı.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Amerikan şirketlerinde müşteri tatmininin rolü ve önemi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Müşteri tatminini en düzeye çıkarmak için uygulanması gereken yöntemler.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Müşteri tatminini en düzeye çıkarmak için uygulanması gereken yöntemler.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Müşterilere etkin ve verimli bir biçimde ulaşmak ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Müşterilere etkin ve verimli bir biçimde ulaşmak ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Müşterilerin gereksinimleri ve gereksinim araştırmalarının türleri.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Müşterilerin gereksinimleri ve gereksinim araştırmalarının türleri.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Müşteri satın alma süreci ve satın alma sonrası davranışlar.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Müşteri satın alma süreci ve satın alma sonrası davranışlar.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Genel tekrar.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Tüketici davranışının ve müşteri ilişkilerinin pazardaki rolü.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi ilişkisi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Müşteriler ile etkin ve verimli iletişim kurabilecek.
ÖÇ-2
Müşterilerin kuruma yönelik tutumlarını analiz edebilecek.
ÖÇ-3
Müşterilerin firmaya yönelik istek ve ihtiyaçlarını analiz edebilecek.
ÖÇ-4
Müşterilerin firmaya yönelik istek ve ihtiyaçlarını rapor edebilecek.
ÖÇ-5
Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek kampanya taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-6
Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek kampanyayı pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.