Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Müşteri İlişkileri Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6206 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrenciler mezun olup iş hayatına atıldıklarında çalıştıkları halkla ilişkiler veya reklam ajansının müşterileri ile doğru ve etkin şekilde iletişim kurabilecek. Sektörde müşteri ilişkileri departmanında görev alabilecektir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Aysun Pekkutlucan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 3B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45, Ataköy Kampüsü, 3B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenciler sektördeki firmaların müşteri temsilcileri ile görüşerek brief alacak ve aldıkları brief doğrultusunda müşterinin ihtiyacına uygun kampanya hazırlayabilecek.
Temel Kaynaklar  
-  Vavra G, Terry. Müşteri Tatmini Ölçümlerinizi Geliştirmenin Yolları, İstanbul: Kalder Yayınları, 1999.
 
- Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış. Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2002.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteri tatmini felsefesi ve tatmin tanımı. Sözlü anlatım
2. Hafta Amerikan şirketlerinde müşteri tatmininin rolü ve önemi. Sözlü anlatım
3. Hafta Müşteri tatminini en düzeye çıkarmak için uygulanması gereken yöntemler. Sözlü anlatım
4. Hafta Müşteri tatminini en düzeye çıkarmak için uygulanması gereken yöntemler. Sözlü anlatım
5. Hafta Müşterilere etkin ve verimli bir biçimde ulaşmak ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Müşterilere etkin ve verimli bir biçimde ulaşmak ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Müşterilerin gereksinimleri ve gereksinim araştırmalarının türleri. Sözlü anlatım
9. Hafta Müşterilerin gereksinimleri ve gereksinim araştırmalarının türleri. Sözlü anlatım
10. Hafta Müşteri satın alma süreci ve satın alma sonrası davranışlar. Sözlü anlatım
11. Hafta Müşteri satın alma süreci ve satın alma sonrası davranışlar. Sözlü anlatım
12. Hafta Genel tekrar. Sözlü anlatım
13. Hafta Tüketici davranışının ve müşteri ilişkilerinin pazardaki rolü. Sözlü anlatım
14. Hafta Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi ilişkisi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Müşteriler ile etkin ve verimli iletişim kurabilecek.
ÖÇ-2Müşterilerin kuruma yönelik tutumlarını analiz edebilecek.
ÖÇ-3Müşterilerin firmaya yönelik istek ve ihtiyaçlarını analiz edebilecek.
ÖÇ-4Müşterilerin firmaya yönelik istek ve ihtiyaçlarını rapor edebilecek.
ÖÇ-5Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek kampanya taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-6Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek kampanyayı pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6