Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, gündem yönetimi, kriz iletişimi, müşteri ve değişim beklenti ve tavırları hakkında bilgi vermek, örneklerle pekiştirmek ve uygulayabilir seviyeye getirmek.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Berna Naipoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-12:45, Ataköy Kampüsü, 1B-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, örnekler oluşturma, yapılmış çalışmaları analiz etme.
Temel Kaynaklar
- Hoca tarafından hazırlanan ders notları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yaz tatilinde mesleğiniz için ne yaptınız? Tüm öğrencilerin deneyimlerini diğerlerinin de duyması, önemli noktalara parmak basılması ve değerlendirme.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yaptıkları stajlar sırasında zorlandıkları konular, bilmedikleri ve kendilerini bilgi olarak eksik hissettikleri konuları saptama ve örneklerle üzerinde çalışmalar yapma. İletişim tanımı, stratejinin kelime anlamı ve içeriği, iletişim stratejisinin ne anlama geldiği. Strateji kurmak için en önemli öğeler.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bir önceki ders öğrenilen iletişim stratejisi geliştirmenin aşamaları üzerinde uygulamalı örnekleme ve ödevlerin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Toplumsal sorumluluk ve halkla ilişkiler- Sponsorluk ve halkla ilişkiler
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kriz Yönetimi nedir? Nasıl yapılır? Ne zaman gerek hissedilir? Entegre pazarlama iletişimi nedir ve ne değildir? Marketing PR nedir? Neler yapabilir?
Sözlü anlatım
6. Hafta
Halkla İlişkiler entegre pazarlama iletişimi içinde neden daha fazla kullanılıyor?
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Halkla İlişkiler entegre pazarlama içinde lider olacak mı?
Sözlü anlatım
9. Hafta
Finansal iletişim, kurum içi iletişim, kanal iletişimi, kriz iletişimi, gündem yönetimi, üst yönetime danışmanlık nasıl yapılır?
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dört temel basamakta marka; farklılaşma, uygunluk, itibar, tanınırlık.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Marka değeri nasıl ölçülür?
Sözlü anlatım
12. Hafta
Markanın özellikleri nedir?
Sözlü anlatım
13. Hafta
Müşteri nedir? Dünü, bugünü. Müşteri ne bekler? Hizmet nedir? Standardı var mıdır?
Sözlü anlatım
14. Hafta
Dönem içinde öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesi, anlaşılmayan konular varsa tekrar üzerinden geçilmesi, örnekler yapılması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Öğrendiği bilgileri kullanarak kendini ifade edebilecek.
ÖÇ-2
Öğrendiği bilgilerle konulara farklı yaklaşım geliştirebilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-3
Ders kapsamında öğrendiği bilgileri sınıflandırabilecek, sorgulayabilecek ve eleştirme adına yeteneklerini geliştirebilecek.
ÖÇ-4
Ders kapsamında öğrendiklerini uygulayabilecek.
ÖÇ-5
Öğrendiklerini gözden geçirerek sunum yapabilecek ve rapor hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.