Reklama dair teorik bilgilerden yola çıkılarak, bu bilgilerin pratik karşılıkları üzerinde durulan bu derste daha çok reklama dair “şifrelerin” sektördeki profesyoneller tarafından çözümlenecektir.
-Marketing Türkiye (Sektörel Dergi).
-Mediacat (Sektörel Dergi).
-Kaya, İsmail. Pazarlama Bi Tanedir, İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı, 2010.
-www.adsoftheworld.com.
-www.elmaaltshift.com.
-Ali Atıf Bir’le Reklam ve Rekabet (Kanal Türk).
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin gidişatıyla ilgili genel görüş bildirimi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Marka çeşitleri, yaratıcı markanın özellikleri
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Marka kimliği ve örnek sunumlar
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Marka geliştirme süreçleri ve uygulamalar
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Marka geliştirme ve uygulamalar
Uygulama
6. Hafta
Proje inceleme
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Markanın görsel kimlik çalışmaları
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
10. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
11. Hafta
Projelerin revize süreci ve takibi
Uygulama
12. Hafta
Proje sunumu
Uygulama
13. Hafta
Proje sunumu
Uygulama
14. Hafta
Final
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklamda takım çalışmasını daha iyi kavrayabilecek.
ÖÇ-2
İlk dönem kuramını gördüğü dersleri pratik edebilecek.
ÖÇ-3
Ajans örgütlenmesini daha yakından tanıyacak.
ÖÇ-4
Sektörün önde gelenleriyle deneyimleri paylaşacak.
ÖÇ-5
Pazarlama kavramı içinde reklamı daha doğru konumlandırabilecek.
ÖÇ-6
Gelecekte sektörün hangi dalında çalışacağına daha net karar verebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.