Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Grafiği II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6208 Reklam Grafiği II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Reklama dair teorik bilgilerden yola çıkılarak, bu bilgilerin pratik karşılıkları üzerinde durulan bu derste daha çok reklama dair “şifrelerin” sektördeki profesyoneller tarafından çözümlenecektir. 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Sevim Karaalioğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi,13:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, 1B-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi,13:00-15:45, Ataköy Yerleşkesi, 1B-07/09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teori ve uygulama dersleri.
Temel Kaynaklar -Marketing Türkiye (Sektörel Dergi).

-Mediacat                (Sektörel Dergi).

-Kaya, İsmail. Pazarlama Bi Tanedir, İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı, 2010.

 -www.adsoftheworld.com.                                                                                                            

-www.elmaaltshift.com.

-Ali Atıf Bir’le Reklam ve Rekabet (Kanal Türk).
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin gidişatıyla ilgili genel görüş bildirimi. Sözlü anlatım
2. Hafta Marka çeşitleri, yaratıcı markanın özellikleri Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Marka kimliği ve örnek sunumlar Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Marka geliştirme süreçleri ve uygulamalar Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Marka geliştirme ve uygulamalar Uygulama
6. Hafta Proje inceleme Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Markanın görsel kimlik çalışmaları Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Projelerin revize süreci ve takibi Uygulama
10. Hafta Projelerin revize süreci ve takibi Uygulama
11. Hafta Projelerin revize süreci ve takibi Uygulama
12. Hafta Proje sunumu Uygulama
13. Hafta Proje sunumu Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Reklamda takım çalışmasını daha iyi kavrayabilecek.
ÖÇ-2İlk dönem kuramını gördüğü dersleri pratik edebilecek.
ÖÇ-3Ajans örgütlenmesini daha yakından tanıyacak.
ÖÇ-4Sektörün önde gelenleriyle deneyimleri paylaşacak.
ÖÇ-5Pazarlama kavramı içinde reklamı daha doğru konumlandırabilecek.
ÖÇ-6Gelecekte sektörün hangi dalında çalışacağına daha net karar verebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6