Öğrencinin mesleki geleceğinde, Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projelerini tasarlayıp,gerçekleştirmek için gerekli olan;kuramsal, teknik, finansal, mesleki kavram,ilke ,süreç ve yöntemleri çağdaş öz ve biçimde doğru olarak uygulamaya geçirecek temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
1-Konu başlığının ve içeriğinin ayrıntılarıyla açıklanması
2-Konu ile ilgili kavram,terim ve özel deyimlerin açıklanması
3-Konu ile ilgili yöntem,davranış ve usullerin açıklanması
4-Konu ile ilgili örneklerin açıklanması,yeni örnekleme oluşum bigisinin verilmesi
5-Konu ile ilgili tasarım ve yaratıcı fikir bağlantılarının açıklanması
6-Konu ile ilgili organizasyon ve yönetim bilgisinin açıklanması
7-Konu ile ilgili işletme ve yönlendirme bilgisinin açıklanması
8-Konu ile ilgili temel bilgi kaynakları ve Bilgi teknolojisinin açıklanması
9-Konu ile ilgili alternatif düşünme ve yaratma bilgisinin açıklanması
10-Konu ile ilgili risk ve başkalaşım ya da olumsuzluk çözme bilgisininverilmesi
Temel Kaynaklar
- Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006.
-Yetişken, Hülya. Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008.
- Arnheim, Rudolf .Görsel Düşünme, İstanbul:Metis Yayıncılık, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
5.Yarıyıl konularının kısa tekrarı, yeni ders ve konu başlıklarının
tanıtımı ve derse giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Reklam filmlerinin yaratıcı strateji süreci nasıl oluşturulur?
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklam filmi yaratıcı stratejinin uygulaması
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Reklam filmi yapım süreci ve aşamaları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklam filmi senaryosu ve işlevleri ve senaryo örneklerinin incelenmesi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Reklam filmi senaryosu yazmak ve çekim ölçekleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Reklam filminde görüntü estetiği,Bakış açısı ve kamera hareketleri,
ses ,müzik ve efektlerin kullanımı
Sözlü anlatım
9. Hafta
Reklam filminin yapım öncesi hazırlığı,Film yapım şirketi nedir?Yapım Şirketi Türleri,Yapım şirketi seçmek,Yapım şartnamesi ve Sözleşmesi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Reklam filmi bütçesi hazırlamak ve ajans-müşteri onayı almak
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklam filmi çekimi,çekim ekibi ve görevler,ana hatları ile çekim.
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Çekim sonrası işlemler, sonlandırma ve yayın
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Reklam filmi çekimi
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Reklam filmi çekimi
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
10
Sınıf çalışmaları
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Reklam Filmi Yapım ve Yönetim projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak ,adlandırıp tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Reklam Filmi Yapım ve Yönetimine ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade edebilecek.
ÖÇ-3
Reklam Filmi Yapım ,Yönetim ve değerlendirme dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak , yeni durumlarda kullanmayı gösterebilecek.
ÖÇ-4
Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projeleri ile karşılaşıldığında bu durumu ders yöntemleri ile
ölçümleyip, karşılaştırarak ;ayırt etmek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip , tartışarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-5
Reklam Filmi için Özgün Yapım Projelerini planlayarak üretmek için yapım dersi sürecini hatırlayıp; bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp ; düzenle yöneterek üretip , özgün ürünler ortaya koyabilecek.
ÖÇ-6
Reklam Filmi Yapım,Yönetim ve değerlendirme dersinde tasarımlanarak; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip , sonlandırılmış Reklam Filmi projelerini ölçümleyerek diğer projelerle ,kıyaslayıp değerlendirilerek ;eleştirel yargıda bulunabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.