Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Filmi Yapım-Yönetim II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6209 Reklam Filmi Yapım-Yönetim II 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Öğrencinin mesleki  geleceğinde,  Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projelerini  tasarlayıp,gerçekleştirmek  için  gerekli  olan;kuramsal, teknik, finansal, mesleki kavram,ilke ,süreç  ve  yöntemleri çağdaş  öz  ve  biçimde  doğru olarak  uygulamaya  geçirecek  temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
 
1-Konu başlığının ve içeriğinin ayrıntılarıyla açıklanması
2-Konu ile ilgili kavram,terim ve özel deyimlerin açıklanması
3-Konu ile ilgili yöntem,davranış ve usullerin açıklanması
4-Konu ile ilgili örneklerin açıklanması,yeni örnekleme oluşum bigisinin verilmesi
5-Konu ile ilgili tasarım ve yaratıcı fikir bağlantılarının açıklanması
6-Konu ile ilgili organizasyon ve yönetim bilgisinin açıklanması
7-Konu ile ilgili işletme ve yönlendirme bilgisinin açıklanması
8-Konu ile ilgili temel bilgi kaynakları ve Bilgi teknolojisinin açıklanması
9-Konu ile ilgili alternatif düşünme ve yaratma bilgisinin açıklanması
10-Konu ile ilgili risk ve başkalaşım ya da olumsuzluk çözme bilgisininverilmesi
Temel Kaynaklar - Özgür, Aydın Ziya. Televizyon Reklamcılığı,Kavramlar-Süreçler, Der Yayınları, 2006.
- Tayfur, Gıyasettin. Reklamcılık, Ankara:Nobel Yayıncılık. 2006.
 
- Tan, Nesrin ve Balkaş, Eda .Adım adım reklam üretimi ve reklam filmi prodüksiyonu, İstanbul: Beta Yayınevi, 2006.
 
- Yanık. Onur.Yaratıcılık. İstanbul: RYD Yayınları, 2008.
 
- Brigitte Mozato. Tasarım Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2007.
 
- Adair, John. Etkili İletişim, BKY kitapevi, 2006.
 
- Newton, Richard. Bütçe Hazırlamak, İstanbul: Optimist Yayınları, 2009.
 
-Etkili Sunum/Richard Newton, İstanbul: Optimist Yayınları,2009.
 
-Yetişken, Hülya. Estetiğin ABC’si, İstanbul: Say yayın, 2008.

- Arnheim, Rudolf .Görsel Düşünme, İstanbul:Metis Yayıncılık, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 5.Yarıyıl konularının kısa tekrarı, yeni ders ve konu başlıklarının tanıtımı ve derse giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Reklam filmlerinin yaratıcı strateji süreci nasıl oluşturulur? Sözlü anlatım
3. Hafta Reklam filmi yaratıcı stratejinin uygulaması Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Reklam filmi yapım süreci ve aşamaları Sözlü anlatım
5. Hafta Reklam filmi senaryosu ve işlevleri ve senaryo örneklerinin incelenmesi Sözlü anlatım
6. Hafta Reklam filmi senaryosu yazmak ve çekim ölçekleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Reklam filminde görüntü estetiği,Bakış açısı ve kamera hareketleri, ses ,müzik ve efektlerin kullanımı Sözlü anlatım
9. Hafta Reklam filminin yapım öncesi hazırlığı,Film yapım şirketi nedir?Yapım Şirketi Türleri,Yapım şirketi seçmek,Yapım şartnamesi ve Sözleşmesi Sözlü anlatım
10. Hafta Reklam filmi bütçesi hazırlamak ve ajans-müşteri onayı almak Sözlü anlatım
11. Hafta Reklam filmi çekimi,çekim ekibi ve görevler,ana hatları ile çekim. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Çekim sonrası işlemler, sonlandırma ve yayın Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Reklam filmi çekimi Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Reklam filmi çekimi Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 10
Sınıf çalışmaları 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Reklam Filmi Yapım ve Yönetim projelerinin, tasarlanıp gerçekleştirilmesi için ilgili kavram,süreç ve yöntemleri kaydedip hatırlayarak ,adlandırıp tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklam Filmi Yapım ve Yönetimine ait eğitimle kazanılmış mesleki bilgi ve uygulama yöntemlerini tanıyarak ele alıp çözümü belirleyerek ifade edebilecek.
ÖÇ-3Reklam Filmi Yapım ,Yönetim ve değerlendirme dersinde edinilen bilgiyi örneklemelerle yorumlayarak , yeni durumlarda kullanmayı gösterebilecek.
ÖÇ-4Reklam Filmi Yapım ve Yönetim Projeleri ile karşılaşıldığında bu durumu ders yöntemleri ile ölçümleyip, karşılaştırarak ;ayırt etmek, ilişkilendirip sorgulayarak gözden geçirip , tartışarak çözümleyebilecek.
ÖÇ-5Reklam Filmi için Özgün Yapım Projelerini planlayarak üretmek için yapım dersi sürecini hatırlayıp; bağlantı kurarak proje tasarlamak bunu yapılandırarak kurmak ve organize ederek hazırlayıp ; düzenle yöneterek üretip , özgün ürünler ortaya koyabilecek.
ÖÇ-6Reklam Filmi Yapım,Yönetim ve değerlendirme dersinde tasarımlanarak; yapılandırılıp yaratılarak üretilmiş ve gerçekleştirilip , sonlandırılmış Reklam Filmi projelerini ölçümleyerek diğer projelerle ,kıyaslayıp değerlendirilerek ;eleştirel yargıda bulunabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6