Dersin amacı, öğrencilerin insan kaynağının etkin yönetimini sağlayan sistemlerini öğrenerek iş ve akademik yaşantıda hayatlarına geçirilmesini sağlamaktır. İşe alım, seçme ve yerleştirme, iş tanımları ve yetkinlik analizleri, kariyer planlaması, eğitim yönetimi ve performans değerlendirme uygulamalarını öğrenmeleri ve kullanabilmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Zafer Erkoç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan insan kaynakları yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar
-Barutçugil, İsmet. Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, 2004
-Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi,İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
-Erkoç, Zafer. İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetim Sistemleri Terimler Sözlüğü, İstanbul: Alfa Yayınları, 2006
-Erkoç, Zafer. İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notları, 2010
-İ.Ü. İşletme Fakültesi, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları, 2008
-Sabuncuoğlu, Zeyyat. İnsan Kaynakları Yönetimi,Bursa: Ezgi Yayınları, 2000
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnsan Kaynaklarına Giriş.
Sözlü anlatım.
2. Hafta
Yetkinlik Kavramı.
Sözlü anlatım.
3. Hafta
İş Analizi ve İş Tanımları.
Sözlü anlatım.
4. Hafta
İnsan Kaynaklarında Seçme ve Yerleştirme I.
Sözlü anlatım.
5. Hafta
İnsan Kaynaklarında Seçme ve Yerleştirme II.
Sözlü anlatım.
6. Hafta
Mülakat Teknikleri
Sözlü anlatım, Uygulama.
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Eğitim ve Geliştirme I.
Sözlü anlatım.
9. Hafta
Eğitim ve Geliştirme II
Sözlü anlatım.
10. Hafta
Performas Yönetimi I.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
11. Hafta
Performas Yönetimi II.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
12. Hafta
Kariyer Planlama.
Sözlü anlatım, Vaka analizi.
13. Hafta
Vakalar ve örnekler.
Vaka analizi, Uygulama.
14. Hafta
Vakalar ve örnekler.
Vaka analizi, Uygulama.
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
İş tanımları ve yetkinlik belirleme süreçlerini uygulayabilecek.
ÖÇ-2
İşe alım süreçlerini yönetebilecek.
ÖÇ-3
Performans değerlendirme süreçlerini uygulayabilecek
ÖÇ-4
Kariyer planları saptayabilecek.
ÖÇ-5
Eğitim yönetim süreçlerini yönetebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.