Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Ölçme ve Değerlendirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7204 Reklam Ölçme ve Değerlendirme 1/2/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencileri üniversite eğitimi sonrasında reklamcılık konusunda önemli bir yeri olan reklamın etkinliğinin ölçülmesi konusunda bilgili ve donanımlı hale getirmek.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Birçok kavramı birbirinden uzaklaştırmadan anlatmak. Görsel ve örnekler (bilgisayar ile sunum) kullanmak. Örnek olaylar üzerinden yorumlamalar yapmak ve en önemlisi ders içinde uygulama.
Temel Kaynaklar - Çolakoğlu, Bengü Emine. Reklam Araştırma, İnceleme, Gözlem, İstanbul:Yalın Yayıncılık, 2008.
 - Zyman, Sergio. Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu, İstanbul:Medicat, 2000.
 
- Pazarlama Araştırmacıları Derneği Kitabı, Pazarlama Araştırması.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Temel pazarlama araştırması kavramı ve pazarlamadaki yeri. Sözlü anlatım
3. Hafta Araştırma teknikleri. Sözlü anlatım
4. Hafta Reklam ve araştırma. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklamın tarzına (TV, dergi, outdoor vb.) göre ölçme ve değerlendirme teknikleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Kalitatif araştırmanın detayları ve reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kantitatif araştırmanın detayları ve reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri. Sözlü anlatım
9. Hafta Diğer ve yeni araştırma metodları ve bunların reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri. Sözlü anlatım
10. Hafta Örnek araştırmalar (case çalışmaları). Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Örnek araştırmalar (case çalışmaları). Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Ders içinde araştırma yapılması ve detaylı tartışma. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Pazarlama, pazarlama araştırması, reklam ve ölçümlemesi konularının ortak paydası. Sözlü anlatım
14. Hafta Dönemin değerlendirilmesi ve eve götürülecek kilit mesajlar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 14 25
Sınıf çalışmları 1 5
Final 1 40


ÖÇ-1Araştırmanın önemini belirleyebilecek ve altını çizebilecek.
ÖÇ-2Konu ile ilgili bir işe başlarken mevcut durumu gözden geçirebilecek.
ÖÇ-3Reklam ölçme ve değerlendirme konusunu eleştirebilecek, sorgulayabilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Önlerine çıkacak herhangi bir reklam ölçme ve değerlendirme projesini basitçe tasarlayabilecek.
ÖÇ-5Yapılmış bir araştırmanın geçerliliğini, doğruluğunu gözden geçirebilecek.
ÖÇ-6Öğrenilen projeleri/olayları uyarlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6