Öğrencileri üniversite eğitimi sonrasında reklamcılık konusunda önemli bir yeri olan reklamın etkinliğinin ölçülmesi konusunda bilgili ve donanımlı hale getirmek.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Birçok kavramı birbirinden uzaklaştırmadan anlatmak. Görsel ve örnekler (bilgisayar ile sunum) kullanmak. Örnek olaylar üzerinden yorumlamalar yapmak ve en önemlisi ders içinde uygulama.
- Pazarlama Araştırmacıları Derneği Kitabı, Pazarlama Araştırması.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Temel pazarlama araştırması kavramı ve pazarlamadaki yeri.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Araştırma teknikleri.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Reklam ve araştırma.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklamın tarzına (TV, dergi, outdoor vb.) göre ölçme ve değerlendirme teknikleri.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kalitatif araştırmanın detayları ve reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Kantitatif araştırmanın detayları ve reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Diğer ve yeni araştırma metodları ve bunların reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Örnek araştırmalar (case çalışmaları).
Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta
Örnek araştırmalar (case çalışmaları).
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Ders içinde araştırma yapılması ve detaylı tartışma.
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Pazarlama, pazarlama araştırması, reklam ve ölçümlemesi konularının ortak paydası.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Dönemin değerlendirilmesi ve eve götürülecek kilit mesajlar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
14
25
Sınıf çalışmları
1
5
Final
1
40
ÖÇ-1
Araştırmanın önemini belirleyebilecek ve altını çizebilecek.
ÖÇ-2
Konu ile ilgili bir işe başlarken mevcut durumu gözden geçirebilecek.
ÖÇ-3
Reklam ölçme ve değerlendirme konusunu eleştirebilecek, sorgulayabilecek ve yorumlayabilecek.
ÖÇ-4
Önlerine çıkacak herhangi bir reklam ölçme ve değerlendirme projesini basitçe tasarlayabilecek.
ÖÇ-5
Yapılmış bir araştırmanın geçerliliğini, doğruluğunu gözden geçirebilecek.
ÖÇ-6
Öğrenilen projeleri/olayları uyarlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.