Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Danışmanlığı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7205 İletişim Danışmanlığı I 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişim Danışmanlığının; tanım, kapsam ve aşamaları hakkında bilgi sunularak, halkla ilişkiler, reklamcılık, hedef kitle, ileti kavramlarının iletişim danışmanlığı çerçevesinde değerlendirilmesi ve yerli markalar üzerinde uygulamaya yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin anılan konuları kuramsal ve olması gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularını örnek ve sentezleme yoluyla ortaya koymak.
Temel Kaynaklar  

-  Uğurlu, Saadet. Multidisipliner İletişim, İstanbul:Beta, 2016

Uğurlu, Saadet (Derleme) Günümüz ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler, İstanbul:Beta,2015

 

Aydede, Ceyda. Halkla İlişkiler Kampanyaları,İstanbul:MediaCat, 2001.

- Bozkurt, İzzet. Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul:MediaCat, 2006.
- Bozkurt, İzzet. Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, İstanbul: Mediacat,2013

Diğer Kaynaklar  KnappDuane E.  Marka Aklı, İstanbul:MediaCat , 2002.  

Kotler, Philip. Kotler ve Pazarlama, İstanbul:Sistem Yayınları, 2000.

Ries Al ve Ries,  Laura Marka Yaratmanın 22 Kuralı, İstanbul:MediaCat, 2000.

Kadıbeşegil, Salim. Kriz Geliyorum Der ! Kriz İletişimi ve Yönetimi, İstanbul:Kapital Yayınları, 2002.

Kotler, Philip. 10 Ölümcül Pazarlama Günahı, İstanbul:MediaCat, 2005.

Tüketici Yüzyılında Pazarlama MediaCat, 2004.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim danışmanlığına genel bakış. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim kampanyalarında strateji kavramı ve stratejik yaklaşım. Sözlü anlatım
3. Hafta İletişim Danışmanlığı adımlarının incelenmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim danışmanlığında yönetim alanları. Sözlü anlatım
5. Hafta Lansmanlar. Sözlü anlatım
6. Hafta Konu yönetimi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kriz yönetimi. Sözlü anlatım
9. Hafta Medya İlişkileri. Sözlü anlatım
10. Hafta İç iletişim. Sözlü anlatım
11. Hafta Ölçümleme. Sözlü anlatım
12. Hafta Sektörel danışmanlık örnekleri I. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Sektörel danışmanlık örnekleri II. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Genel değerlendirme. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 14 5
Sınıf çalışmaları 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1İletişim danışmanlığı kavramını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2İletişim danışmanlığının içeriğini belirtebilecek.
ÖÇ-3Reel sektördeki gelişimini ve önemini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Danışmanlık mekanizmasının nasıl çalıştığını açıklayabilecek.
ÖÇ-5Örnek danışmanlık hizmetlerini yorumlayabilecek
ÖÇ-6Danışmanlık uygulamaları tasarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6