Doğru kullanıldığında çok etkili bir mecra olan açık hava reklamları hakkında temel bilgi sahibi olmak ve gerektiğinde/ihtiyaç duyulduğunda reklam kampanyasını veya açık hava kampanyasını en yaratıcı bir şekilde kullanabilmek.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öncelikle Açıkhava reklamcılığı özümsendikten sonra açıkhavaya özel çözümler üzerinde durulur. Açıkhavaya özel yaratıcı örneklerle, yaratıcı işler oluşturulur.
Temel Kaynaklar
Prof.Dr. Sarı, S. Nilüfer, Sınır Tanımayan Reklam Ortamı, İstanbul, Beta, 2009
Aslan, İmran, Açıkhava Reklamlarında Çekicilikler, İstanbul, L-A Yayınları,2016
Üsterman, Üner, Açık Hava Reklamcılığı ve İmgesel Yaklaşımlar,İstanbul, İkinci Adam Yay, 2009
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
Açıkhava reklamcılığının tarihi gelişim süreci ve işlevleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Açıkhava reklam türleri.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Açıkhava reklamlarının avantajları ve dezavantajları.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Açıkhava reklam iletileri.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Açıkhava reklamlarında tasarım öğesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Açıkhava reklamlarında çekicilik.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Açıkhava reklam atölye çalışması.
Uygulama
10. Hafta
Açıkhava reklam kampanyası.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Açıkhava reklamlarında yaratıcılık unsuru.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Başarılı açıkhava reklamlarının tartışılması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Açıkhava reklamcılığı hakkında söyleşi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Açıkhava reklam atölye çalışması II
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Final
1
30
ÖÇ-1
İhtiyaç duyduğunda açıkhava reklamcılığı ile ilgili bilgileri hatırlayabilecek.
ÖÇ-2
Sahip olduğu yeni duruma edindiği bilgileri uyarlayabilecek.
ÖÇ-3
İletişim sorununu kendi cümleleriyle rapor edebilecek.
ÖÇ-4
Kendi bilgileri doğrultusunda yaratıcı çalışmalar hazırlayabilecek.
ÖÇ-5
Yaratıcı açıkhava reklamları için taslak hazırlayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.