Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Açıkhava Reklamcılığı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7207 Açıkhava Reklamcılığı 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı

Doğru kullanıldığında çok etkili bir mecra olan açık hava reklamları hakkında temel bilgi sahibi olmak ve gerektiğinde/ihtiyaç duyulduğunda reklam kampanyasını veya açık hava kampanyasını en yaratıcı bir şekilde kullanabilmek.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Gülnur Işıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 14:00-15:45, Ataköy Kampüsü, 1C-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Öncelikle Açıkhava reklamcılığı özümsendikten sonra açıkhavaya özel çözümler üzerinde durulur. Açıkhavaya özel yaratıcı örneklerle, yaratıcı işler oluşturulur.
Temel Kaynaklar

Prof.Dr. Sarı, S. Nilüfer, Sınır Tanımayan Reklam Ortamı, İstanbul, Beta, 2009

Aslan, İmran, Açıkhava Reklamlarında Çekicilikler, İstanbul, L-A Yayınları,2016

Üsterman, Üner, Açık Hava Reklamcılığı ve İmgesel Yaklaşımlar,İstanbul,  İkinci Adam Yay, 2009

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Açıkhava reklamcılığının tarihi gelişim süreci ve işlevleri Sözlü anlatım
3. Hafta Açıkhava reklam türleri. Sözlü anlatım
4. Hafta Açıkhava reklamlarının avantajları ve dezavantajları. Sözlü anlatım
5. Hafta Açıkhava reklam iletileri. Sözlü anlatım
6. Hafta Açıkhava reklamlarında tasarım öğesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Açıkhava reklamlarında çekicilik. Sözlü anlatım
9. Hafta Açıkhava reklam atölye çalışması. Uygulama
10. Hafta Açıkhava reklam kampanyası. Sözlü anlatım
11. Hafta Açıkhava reklamlarında yaratıcılık unsuru. Sözlü anlatım
12. Hafta Başarılı açıkhava reklamlarının tartışılması. Sözlü anlatım
13. Hafta Açıkhava reklamcılığı hakkında söyleşi. Sözlü anlatım
14. Hafta Açıkhava reklam atölye çalışması II Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 40
Final 1 30


ÖÇ-1İhtiyaç duyduğunda açıkhava reklamcılığı ile ilgili bilgileri hatırlayabilecek.
ÖÇ-2Sahip olduğu yeni duruma edindiği bilgileri uyarlayabilecek.
ÖÇ-3İletişim sorununu kendi cümleleriyle rapor edebilecek.
ÖÇ-4Kendi bilgileri doğrultusunda yaratıcı çalışmalar hazırlayabilecek.
ÖÇ-5Yaratıcı açıkhava reklamları için taslak hazırlayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5