Günümüzde spor önemli bir endüstri haline gelmiştir. Spor, seyirsel anlamının dışında ticari bir unsur halini de almıştır ve bu gelişme sadece spor organizasyonlarını değil, spor dışında faaliyet gösteren firmaları da etkilemektedir. Bu bağlamda, spor pazarlamasının uygulamaya yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Örnek,sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Katırcı, Hakan. Metin Argan, Spor Pazarlaması, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
- Kuper, Simon. Futbol Asla Sadece Futbol Değildir ,İthaki Yayınları, 2003.
- Boniface, Pascal. Futbol ve Küreselleşme, İstanbul:NTV Yayınları,2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Spor nedir ?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Spor endüstrisi nedir ?
Sözlü anlatım
3. Hafta
Pazarlama nedir ?
Sözlü anlatım
4. Hafta
Spor pazarlaması nedir ?
Sözlü anlatım
5. Hafta
Spor pazarlamasının kaplama alanı nedir ?
Sözlü anlatım
6. Hafta
Spor pazarlamasına neden ihtiyaç duyulmuştur ?
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Spor tüketimi nedir ?
Sözlü anlatım
9. Hafta
Spor ürünü.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Spor pazarlaması süreci.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dünya’dan spor pazarlaması uygulamaları.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Türkiye’de spor pazarlaması ve örnek uygulamalar.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sponsorluk ve spor pazarlaması ilişkisi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Spor sponsorluğu.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
50
ÖÇ-1
Spor pazarlamasının önemini belirtebilecek.
ÖÇ-2
Spor pazarlamasının çevre koşullarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Spor pazarlamasını açıklayabilecek.
ÖÇ-4
Spor pazarlaması uygulamalarını yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Spor pazarlaması ile ilgili projelerde pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.